/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
At købe ting fra USA over net?
Fra : KilroyK
Vist : 1685 gange
89 point
Dato : 17-07-09 09:18

Jeg har tænkt mig at købe noget, men det er ikke til salg på Amazon.co.uk kun på Amazon.com og det vil sige at det bliver sendt fra USA.

Jeg har hørt at det vil koste noget i told hvis jeg køber det. Hvor meget er det?
Prisen er ca. $130.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-07-09 09:31

told og skat kan fortælle dig, hvad du skal betale

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-07-09 09:32
Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-07-09 10:53

Du slipper måske gratis , men forbered dig på at der løber 25% moms på. Det er normalt det hele.

porto fra USA kan være dyr og langtfra alle er forberedt på at sende udenlands.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 14:26

Og så skal du måske lige tænke på om det er varer der SLET IKKE må forhandles i DK.....

Så er ALLE pengene nemlig væk....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-09 16:03

Alt efter hvilken slags ting det er du vil købe, så løber der altid 25 % moms på, og derudover fra 0 - 16-17 % i Told

Og som refi så rigtigt skriver, hvis de er varer der er restriktioner på i DK, er dine penge spildt, for så konfiskeres varen i tolden (et eksempel er medicinpræparater)

Der var en udsendelse i TV for få år siden, hvor et eksempel blev vist med køb af tøj i USA...et par cowboybukser der var betydeligt billigere "over there" endte med at blive dyrere end de ville ha' kostet ved køb i DK

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-07-09 16:04

Og husk at regne med fragt/forsendelsomkostninger oveni....og momsen beregnes også af det beløb forresten

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 89 point
Dato : 18-07-09 06:04

Hvis du køber varer for $ 130.
skal du i langt de fleste tilfælde betale en mindre afgift,.. se tabel :
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770365&vId=0
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770354

dertil kommer forsendelsen (porto) husk at aftale med sælger,.. (vigtigt)
omkring $ 40,… (hvis det er lidt større end en alm. kuvert)

når varen ankommer til Danmark, skal der tillægges Dansk moms 25% (af hele beløbet)
hertil kommer der et fast salær, på 160 kr. (arb. løn, for at udskrive regningen)

så din vare vil se ca. sådan ud :
vare, $ 130.00
told fx 5% $ 6.50
porto $ 40.00
i alt $ 176.50 x 5,3 = kr. 935,45 + 25% moms = 1169,30

til de kr.1169,30 skal tillægges, kr.160,00 = kr. 1329.30 TOTAL

dvs. den vare som i USA. koster, $ 130 ( kr. 689,00)
bliver altså ca. dobbelt så dyr,.. inden du har den i hånden, her i Danmark.

det gælder for de fleste sælgere på fx ebay, og andre hjemmesider,

her kan du selv beregne porto prisen,
http://ircalc.usps.gov/
her er priser for en pakke op til 1,5 kg (+ evt tillæg /forsikring mm.)
http://ircalc.usps.gov/IntlMailServices.aspx?Country=10087&M=2&P=3&O=0&sd=1

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-07-09 00:59

Amazon.com lægger selv told og moms på når du checker ud, så der ser du hvad du skal betale alt ialt. Så går det også lidt hurtigere med toldbehandlingen.

Læg lige mærke til på amazon.com, at det ikke er alle varer de sender udenfor USA.