/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Håndmadder i århus
Fra : hansine
Vist : 1106 gange
100 point
Dato : 17-07-09 07:19

hej, Vi er nogle københavnere, som kommer til århus på tirsdag med tog for at besøge Den Gamle By. Er der nogen lokal-kendte her, som har forslag til, hvor vi på vejen fra stationen kan købe (gerne lækkert) smørrebrød eller sandwich, som vi kan spise til frokost i Den Gamle by ? hilsen Hansine

Accepteret svar
Fra : vigil

Modtaget 110 point
Dato : 17-07-09 08:13

På banegårdspladsen ligger Dee Dee Sandwich - der kan I købe både lækre sandwich og salater.

I samme blok - men på modsatte side (i Sønder Alle) ligger en gammeldags smørrebrødsforretning, hvis I har mere lyst til det.

Og endelig er der jo Krøyers Have og Møntmestergårdens cafe i Den gamle By - der kan I også spise.

God tur og velbekomme

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-07-09 09:55

Simonsens Have er et hyggeligt spisested i Den Gamle By.

Dee's er bare lækre sandwich, salat etc.!

Bruuns Galleri ligger i forlængelse af Banegårdshallen - der er flere sandwich-muligheder.

Hanne

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 17-07-09 10:07

Ups ja - restauranten i Den gamle By hedder Simonsens Have

Selvom den er god er den ikke ligefrem billig - og udvalget heller ikke så stort (var der i går).
Men sandwich til 30 kr stk i kælderen på Møntmestergården er ok.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-07-09 14:43

vigil - Ja, og ikke Krøyer

Godkendelse af svar
Fra : hansine

Dato : 17-07-09 15:27

Tak for svaret vigil. Vi venter på regnvejr her, men har bestilt solskin på tirsdag. Så det skal nok gå. Lukker tråden her, da vi agter os i deedee , - ..... god sommer til alle her inklusive dem der i århus :)

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-07-09 06:09

Smut op på Frederiksalle Frokostspecialisten ved siden af Flugger ca 500 mtr fra Banegården . Rigtig gode velbelagte hånmadder ( luksus udgaver kan også fåes ) ca 10 kr pr stk stort udvalg