/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
løs stikkontakt
Fra : semajeto
Vist : 5440 gange
214 point
Dato : 16-07-09 22:26

Jeg har en stikkontakt som denne:

http://media.billigvvs.dk/ProductPictures/productcard/56/Fuga-stikkontakt-med-afbryder-1-modul-190209.jpg

Mit problem er at jeg ikke kan skrue den fast, dvs at den ryger med ud når jeg trækker stikket ud. Gasbetonen er smuldret væk rundt om kanten på dåsen den sidder i, lige præcis der hvor klemmerne skal klemme. Jeg vil gerne udgå at skulle fixe vægen da man ikke kan se at kontakten sidder løst når den sidder på plads. Gode ideer modtages gerne.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-07-09 22:30

Hej med dig.
Gå ned i dit byggemarked og køb noget plastisk træ.
Put det i hullet og lad det tørre .
Så kan du skrue i det uden problemer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-09 22:32

Du skal presse noget grus og cement (beton) ind på siden af dåsen, så din stikkontakt får støtte til at kunne presse sig fast.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 224 point
Dato : 16-07-09 22:34

Du kan fjerne hele "fjeder"/elestik delen, og sætte den fast med en skrue.
Som regel er der en (grøn) plastkasse bag ved kontakten, i den er der lavet nogle fine huller som passer til de skruer.

For at se skruen, gå til http://www.greenline.dk/ søg efter "Opus skrue"

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 16-07-09 23:44

Umidelbart ville jeg mene at det e....... tag et billed af situationen så vi kan se hvad det er vi skal svare på. For det er jo fordig at det er dåsen / underlaget der følger med ud.
Det hjælper ikke med skruger i gasbeton med mindre de er med grovgevind, og at de er lange.
En mulighed er at bruge silikone på edikebasis, altså en god klat og så masere silikonen godt ind i porene på gasbetonen, og så vente et døgns tid med at belaste stikkontakten.
Men et billed !!!
Højris

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-07-09 06:44

Brug en plasticfugemasse der limer og fuger, så sidder dåsen fast igen.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-07-09 07:02

1. mål hvor dyb dåsen sider inde (helt ind til bunden) læg en ½ cm til og køb nogle Afbryderskruer (kan evt købes hos din lokale elektrikker) udskift gripearmene til skruer

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-07-09 09:14

du ka da bare fylde almindelig sandspartel i rundt om dåsen. det plejer at være nok. og så brug lange skruer i stedet fr klemmerne. så burde dit pøblem være løst

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 17-07-09 10:34

Citat
Hej med dig.
Gå ned i dit byggemarked og køb noget plastisk træ.
Put det i hullet og lad det tørre .
Så kan du skrue i det uden problemer.

du skulle sq også have noget plastik træ stoppet i samtlige hulle, og så

have en tørrehjælm trukket ned over samtlige huller, så det kunne tørre

dobbelt så hurtigt, og så fand neme have nogle store pløkker slået i til at

holde det på plads, så det får vanskelig ved at rive sig løs igen, og så

ellers bare tryk på kontakten, så der for en gang skyld kan komme et lys i

lampen,

Godkendelse af svar
Fra : semajeto

Dato : 17-07-09 14:42

Tak for svaret thulin. Da du kom med, hvad jeg mener, det bedste bud får du mine point.