/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
citroen xantia
Fra : janik
Vist : 1060 gange
100 point
Dato : 16-07-09 22:19

Jeg har købt en citroen xantia fra 1994 til 9000 kr
nysynet kører rigtig godt .
Men varmelegemet i kabinen er utæt og skal skiftet.
Kølerslangen til varme i kabinen er taget fra så
tror at at den er utæt .
Men er der nogen der har fundet uorginale slanger
til citroen??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-09 22:26

Blandt mange reservedelsfirmaer er der DOS på Nørrebro, og der køber jeg reservedele til min Xantia

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-07-09 22:34

Eyvind har de kølerslanger for citroen forlanger 1300 kr for den jeg mangler???

Kommentar
Fra : janik

Dato : 16-07-09 22:36

Jeg har et tillægs spørgsmål for vi skal på ferie i tyskland
og kan man købe reservedele der billigere end her??

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 17-07-09 00:27

Reservedelene er ikke meget - om overhovedet - billigere i Tyskland. Det er derimod værksteds timerne.

Din Citroen forhandler kan hjælpe dig, hvis han gider.
Der er nemlig en slange til enten Berlingo eller Xsara som næsten passer, og den koster ungef. det halve.
Noget med at der skal kortes af på denne slange i stedet for at den originale bare lige passer.

Ellers prøv en anden Citroen forhandler.

Kommentar
Fra : Beestone

Dato : 17-07-09 00:32

PS : køleslanger er nærmest umuligt at finde u-originalt.

For det første fordi der findes en halv milliard varianter, som er tilpasset hver enkelt model, med hver enkelt motortype (og næsten også årgang) som undervariant.

For det andet fordi der ikke er specielt stor omsætning på den enkelte type kølerslange.

Man kan klare sig igennem med standard bøjninger/længder og diametre fra Biltema. Det kræver lidt kobberrørs stumper i pasende dia som samlestykker og et antal slangeklemmer.
Men det bliver lige så godt, da du jo får frisk gummislange.
Men det ser - naturligvis - hjemmelavet ud.