/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hjælp til min ordblinde ven
Fra : kimse9000
Vist : 632 gange
41 point
Dato : 16-07-09 20:39

Jeg har en god bekendt, som åbent tør vise sin svære ordblindhed frem.
Han har evner, mod og gåpåmod, men han mangler hjælpemidler til at begå sig på en pc.
Både privat og arbejdsmæssigt føler han sig hæmmet af sin ordblindhed. Især da hans arbejde kræver at han hver dag registrerer sig elektronisk.

Er her personer der har kendskab til et eller flere GRATIS programmer der kan hjælpe ham med at begå sig på en pc og på internettet ?
Betalingsprogrammer er desværre udelukket af økonomiske hensyn.

Håber på hjælp.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 51 point
Dato : 16-07-09 20:42

Der findes dette program

http://www.adgangforalle.dk/

hvor man kan få læst op... det må da være en hjælp?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-07-09 20:44

Jeg ved at VUC har specielle kurser direkte for ordblinde. Og mange ordblinde er glade for det. Måske kunne han snakke med en arbejdsgiver om et kursus?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 16-07-09 20:56

vic2000 vil kunne hjælpe dig med ordblindhed, han kender alt til det vær sikker på det.

per

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-07-09 21:00

Henvend dig eventuelt i kommunens Jobcenter. Man kan få støtte til arbejdsredskaber såfremt man har et handicap.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-07-09 21:02

Den elektroniske registrering er vist lidt af en flaskehals, i hans tilfælde kunne firmaet vel slække lidt og få en betroet kollega til at logge ind ??

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-07-09 21:03

Kan i øvrigt anbefale ordblindeforeningen http://www.ordblindeforeningen.dk/it-hjaelpemidler.asp

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 16-07-09 21:08

Adgangforalle.dk fjernbetjeningen er et gratis program, der gør det muligt at få en markér- og kopierbar tekst læst højt. Når du indlæser programmet på din computer, accepterer du betingelserne i licensaftalen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-07-09 21:08

http://www.ordbanken.dk/
Her er der noget han kan prøve gratis. Se om det hjælper ham.

Kommentar
Fra : kimse9000

Dato : 16-07-09 21:21

Indtil videre tak for alle de hurtige reaktioner.
Jeg vil nu kigge på jeres indlæg.

Hans firma er yderst fleksible og hjælpsomme, men som han selv siger, at hvis han skal blive dygtigere til sit arbejde er han nødt til at blive bedre til IT.
Kan kun give ham ret, da hans virksomhed arbejder sig hen mod en papirløs dagligdag, ligesom hans muligheder for avancement sikkert forøges med hans IT kendskab.

Men endnu en gang tak

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 16-07-09 22:39

D er mange programmer/ men hvad er spørsgmålet
Citat
Betalingsprogrammer er desværre udelukket af økonomiske hensyn

++++++++++++++++++

OG HVAD ER DISSE_________sidder vedkommende BAG TREMMER og MISFORSTÅR
ALT, DER IKKE KAN UDSKRIVES pr: Chek

+++

Så fandt du/ andre herIND_igen
_____________

LOL for en FUCK dobbel_MORAL

men:

eR DET BARE EN MÅDE >at komme sig OVER/ tiltale
så findes der mange ? programmer til at LÆSE OP MED.

CARSTEN´s talesyncron er en af dem/

MEN TVIVLER MEGET PÅ dine ? ærlige følelser over for DIN SPØRGER

Men du kan ALTID smide en PM.
så tager vi den derfra//////

PÅ DANSK / bitte´r

Eller s vil mange andre Danskere SGU___ meget gerne have samme MULIGHED
OGSÅ DEM MED PENGE

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 16-07-09 22:50

gLEMTE AT nævne, AT DEN UDSKIVER, HVAD DER BLIVER godkendt/
HVAD du horer/ hører & retter ? hvis du kan SE/ C .
Over enten open Ofisse / eller andre MS /fejl_programmer
sÅ ======== KAN MAN ikke dk ELLER du er jusdk/ DK
* (fejl 000000000157) / rapport/
= SPROG_
GLEM det_

Mit virker og jeg kan udskrive ALT_ på min måde!!!
OG PÅ ALLE SPROG/ men ikke meget DÅRLIGT samme/
har vedkommedne en MICROFON og indtaler,
bliver det
udskrevet på samme måde.

Eller på en LYD/___pædagog ? FIL = WMV eller andet.

Håber vedkommende IKKE HAR en LILLE

FORRETNING der skal __!!

Så er de ellers givet GODT UD.

Og at du ikke kan få det___? til DIN VEN

Kommer vedkommende fra NIGERIA
og skal til at lære at SPAMME__

NÅ men //

Kommentar
Fra : klumme_k-rumme

Dato : 16-07-09 22:55

SMID EN PM_ og

Citat
hver dag registrerer sig elektronisk.

Læser som uden

Ellers søg på STICKY PASSWORD.
den er ikke så FUCKt- UP som andre såkaldte /
password´s remindere, der ALTID skal have en EXTRA BOKS
liggende i din BROWSER.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-07-09 12:31

Bed han ringe til nærmeste VUC (efter ferien). Jeg er overbevist om at der i undervisningen for ordblinde arbejdes med en PC.

Godkendelse af svar
Fra : kimse9000

Dato : 17-07-09 22:40

Tak for svaret Nordsted1.