/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Vedhæftede filer...
Fra : refi
Vist : 1003 gange
100 point
Dato : 16-07-09 16:39

Skulle der moin være nogen der kender en mailudbyder hvor det er muligt at vedhæfte STORE filer...

Jeg har brug for i en 2 mdr. periode at sende og modtage mails med vedhæftede filer i størrelserne fra 10-25 mb

Dem jeg umiddelbart kender til har begrænsninger på 10 mb.

Jeg kan selvfølgelig bruge fildelingstjenester, yousendit osv. , men det var unægteligt nemmere hvis der var mulighed for blot at vedhæfte filen...

Så gode forslag modtages og "belønnes" derefter

Som sagt fildeling og deslige er IKKE det interessante i dette tilfælde - HVIS DER FINDES EN BEDRE LØSNING...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 16:40

PS...

Det må gerne være webmails og en mindre betaling er såmænd også iorden.....

Der oprettes selvfølgelig en "ny" adresse til formålet - denne kan så blot kasseres efter perioden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-07-09 16:44

De sure æbler skal også spises
Jeg har ikke selv set nogle mail udbydere som tillader så megen plads.
Så du må nok bruge en sådan fjernlager, så kommer mailen også hurtigere frem, og modtageren kan så selv vælge hvornår han/hun vil hente en sådan stor fil.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-07-09 16:50

Hvis Du skal have en større box kræver det jo også et abonnement hvor Du nok kommer til at binde Dig til mere end Du har brug for, her tænker jeg på varighed og pris.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 17:29

Jeg ved at bl.a. hotmail (live.dk) kører med tilladelser op til 20 mb (mod betaling) - men desværre er det lige i underkanten.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 17:31

Skal måske lige indskyde at modtageren ikke er problemet - de kan sagtens (har åbenbart egen mailserver) men der kan IKKE oprettes adresser udefra.....

Kommentar
Fra : iah

Dato : 16-07-09 17:58

Måske du skulle prøve at kigge på Servage http://www.servage.net/?coupon=cust13930

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-09 18:17

Så vidt jeg kan se, så kan det gøres hos www.web10.dk
Hvis du har et domæne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 18:19

Desværre intet om størrelsen af vedhæftninger....

Og da det ikke er nævnt er det nok fordi det er som "de andre"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 18:22

Hovsa - det var ikke til dig Eyvind....

Dit link er lidt af det samme - masser af plads og adresser, men INTET om hvor store filerne må være.... (i mails)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 18:26

Citat
Når du skal modtage store filer på din emailkonto, så skal du være opmærksom på følgende forhold:

Vi har i vores system en maxgrænse på 20MB pr. email.

Det vil sige at skal man eksempelvis modtage mange billeder, kan de med fordel deles op i flere mails, eller overføres på anden vis.

Har du eksempelvis 2 billeder på 12mb, bliver du nødt til at bede modtageren om at sende dem i hver sin mail.

Hvis modtageren alligevel sender emails over de 20mb, vil han modtage en besked om at mailkontoen er fuld / ikke accepterede mailen.

Denne grænse er fastsat for alle brugere af mailsystemet, og kan ikke ændres pr. bruger.

Igen i underkanten...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-09 18:28

Jeg kan se at min egen web10 mailbox har op til 200 MB, hvor jeg kan vælge begrænsning til brugere.
Hvis du har en inetsigende vedhæftet fil på 25 MB, kan du prøve at sende den til en af adresserne.
Så vil jeg se om det kan lade sig gøre.

Ellers er der også skype - men jeg ved ikke hvor store de må være og det er jo peertopeer, så begge skal være tilstede.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-09 18:35

Ja det ser jeg.................så det virker ikke.
Jeg blænder min resevemail ned igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 18:41

Problemet er C5 regnskaber

Hvad faén gør andre (rent ud sagt)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-09 18:41

Løsningen er egen server eks. SME som er gratis og det kræver bare DMZ gennem routeren og en lille server incl. harddisk.........................................så er det dig der bestemmer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-09 18:42

Eller en færdig NAS server med harddisk og det hele....................ikke så dyr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 18:45

Citat
Eller en færdig NAS server

Det virker som at skyde gråspurve med kampvogne

Det er jo kun 2 mdr. vi snakker om og måske 20-30 mails.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-09 18:52

Så skal du åbne en computer for FTP adgang og benytte den. (det har jeg aldrig afprøvet)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-09 19:00

Tekst fra skype..................

Send files - share large files, photos, video clips and documents with Skype
Send documents, video clips or photos of any size with Skype. No size limits. Quicker than sending an email. Send files that are too big for email.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 19:06

Problemet med Skype er jo at du IKKE sender noget....

Det er modparten der accepterer at hente noget

Og det vil jo så kræve begge parter tilstede på samme tid

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-09 19:24

Jeg mener da at den står og venter til vedkommende åbner og accepterer.
Sådan virker beskederne da i skype.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 19:42

Hmmm...

Kunne være jeg lige skulle undersøge det lidt nærmere

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-07-09 20:45

næste problem er så din internet udbyder, hvis du brugers deres smtp server
normalt tillader de 5 Mb og mod betaling flere Mb

du har vel pakket fil(en) jeg ved C5 filer kan pakkes meget ned

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-09 21:24

Citat
du har vel pakket fil(en) jeg ved C5 filer kan pakkes meget ned

Jo jo....

Det er skam i pakket tilstand den fylder så meget....

Og det er KUN 1 fil det drejer sig om så den er ikke sådan lige at dele i flere

Citat
næste problem er så din internet udbyder, hvis du brugers deres smtp server

Det er jo det jeg IKKE kan - der kan jeg max sende 10 mb......

Yousendit er absolut SIDSTE udvej

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-07-09 21:32

eller
http://www.bluewhale.dk/view.do

eller
du opsætter en ftp som f.eks en NAS

Kommentar
Fra : svensven

Dato : 17-07-09 00:12

http://storemail.dk/

MVH svensven

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 07:52

Se den begynder at ligne noget.....

Jeg tjekker lige nærmere

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-09 11:19

Bluewhale og Storemail er også upload servere, hvad så med at se lidt på Megaupload: http://www.megaupload.com/ som medlem sendes der en mail til modtager med link til filen, ikke medlemer kan selv kopiere adressen og sætte ind i mail, Megaupload fungerer hurtig og stabil og er min foretrukne til store filer
http://www.megaupload.com/?c=privacy

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 12:40

Sroremail dutter heller ikke - den er envejs

Jeg skulle jo også gerne kunne modtage

Jeg frygter det vil blive et generelt problem da det jo vil kræve senderen i den anden ende bruger nøjagtig samme program....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 12:44

Megaupload i premiumversion ser også interessant ud, men spørgsmålet er så om DEN går begge veje...

Tjekker lige lidt på den....

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 17-07-09 13:20

Hej Refi..
hvad med G-mail
Der står at man kan sende og modtage vedhæftede filer op til 25Mb.
mvh. palle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 13:24

Citat
Der står at man kan sende og modtage vedhæftede filer op til 25Mb.

Hvor ser du det ?????

Jeg kan "kun" finde op til 10 mb

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-07-09 16:47

Under hjælp > vedhæftede filer

Hvad er den maksimale størrelse på vedhæftede filer?Udskriv
Med Gmail kan du sende og modtage meddelelser på op til 25 MB. Det nøjagtige tilladte størrelse afhænger dog af de vedhæftede filer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 18:44

Afprøver den lige senere i aften....

Kommentar
Fra : Virus-San

Dato : 18-07-09 00:22

Filefront.com

du kan opload op til 600MB.. den er gratis og simple :D
hvis du vil ikke opret bruger hos dem, så huske at bookmark link :P

Hilsen
Virus-San

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 20-07-09 17:11

Tak for svaret o.v.n..

Valget faldt på den oprindelige...

nemlig Yousendit...

Jeg ville gerne have undgået at gå via fildeling - men åbenbart er der ikke andre muligheder

PS.. G-mail var afprøvet men vil kun i "visse" tilfælde - så den tør jeg ikke stole på...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-09 23:38

Tak - men du kunne roligt have valgt MagaUpload, den er jeg meget glad for (gratis bruger)