/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Overførsel til udland.
Fra : scrubber
Vist : 680 gange
50 point
Dato : 12-04-03 22:45

Er der nogen der har kendskab til om der skulle være nogen/nogle danske banker der tilbyder privatkunder at lave overførsler til udlandet f.eks. tyskalnd.
så man ikke behøver at skal bede sin bank om at blive plukket hver gang man har købt noget i udlandet hos en privat.

M V H

scrubber

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 13-04-03 00:57

Danske netbank tilbyder overførsel til udlandet fra deres internetbank kunders konti.
Jeg ved desværre ikke hvad de tager i gebyr.

Kommentar
Fra : skrimsla

Dato : 13-04-03 01:20

Jeg er kunde hos Nordea og overfører jævnligt penge gennem dem til Island. Det er ikke noget problem og man udfylder bare et stykke papir og så tar det ca.2-3 dage at nå frem. De tar selvfølgelig lidt i gebyr for det og så vidt jeg ved kan det ikke gøres gennem deres netbank. Det kan heller ikke sættes i betaligservice men man behøver at udfylde det stykke papir hver gang. Jeg kan ikke huske hvor meget de tager i gebyr men hvis man får penge sendt fra udlandet tager Nordea 30 kr for at modtage dem. Mvh, skrimsla

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-03 11:47

Hej Scubber,
Du piller ved et problem som er en del et af det danske forbehold mofd EU hvor Danmark kunstigt forsøger at opretholde en særlig suverænitet overfor den Europæiske Union.
Jeg er selv tidligere Udenlandsdansker, 16 år i Tyskland, og modtager i dag en lille månedlig firmapension dernede fra.
Grundet et forbehold mod de i EU kontinentet civil retslige overenskomster, kan mit tidligere firma kun udbetale til en EU bank som jeg så med et bankkort kan hæve på når jeg skal bruge penge.
Jeg skal bruge pengene til betalinger her og skal have disse overført til min konto i det danske bankvæsen.
Det foregår ved at jeg går til min banks pengeautomat som sidder på ydersiden af min bank og hæver et beløb, så går jeg ind til kassen i Banken og indbetaler det hævede beløb. Skal jeg bruge mere end 2000 kr ad gangen så er det en process på flere dage da jeg naturligvis kun kan hæve kr 2000 per dag.
Godt der kunne sikker laves en overførselsaftale, men den er tilmed ukristelig dyr.
Uanset hvad så eksisterer der en Dansk Mur som en virtuell barrierer til omverdnen.
Mvh OW

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-08-03 14:42

Med et VISA-kort betaler du et antal kroner (vistnok omkring 100) om året. Til gengæld kan man købe ind på det i udlandet og mange steder på Internettet. Når det er varekøb, er jeg endnu ikke stødt på 2000 kroners-muren, som gælder ved kontant-hævning. Det skyldes altsammen, at de nationale postgiroer, som før i tiden bandt Europa sammen betalingsmæssigt, nu er blevet først privatiseret og siden slagtet i den hellige privatiserings og liberaliserings navn

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 08-01-07 23:44

Tak for svaret oldwiking.