/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjern ms-toolbar ??
Fra : Line99
Vist : 671 gange
70 point
Dato : 15-07-09 10:48

Hej

Hvordan fjerner jeg ms-toolbar ??

Har prøvet...
Start > Angiv programadgang og -standarder > Rediger eller fjern programmer >

,,,,,,,,, eller også har den et navn som jeg ikke kan genkende den under.

Hvad hedder den hvis jeg skal søge ??

(Hvad mon den hed, da jeg kom til at acceptere at den blev dwl.??
,,,,, mere så det kan undgås fremover.)

,,, osv.

Aner ikke om det er svært eller let spm., men håber at I kan hjælpe.

Det er bl.a. ret surt, at ms står og indekserer

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 80 point
Dato : 15-07-09 11:00

Hej - jeg vil så gentage det jeg skrev i dit annulerede spørgsmål
Er det den der søgeting, som du fik fra Windows update ? Den hedder Windows Desktop Search, og er med på listen under Tilføj og fjern programmer.
Gå bagefter ind på Windows update http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da lav en brugerdefineret søgning, og sæt den dumme søgeting til ikke at blive tilbudt igen

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-07-09 11:07

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-07-09 11:09

Nu har jeg fundet en Windows Search 4.0 ............. det er sq nok den ??

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-07-09 11:11

,,, nogle gange har jeg fornemmelsen af at windows egen tilføj og fjern programmer ikke rydder ordentligt op /sletter alt - kan det være rigtigt ?? Er der meninger om det emne deruuuuuude ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 11:12

Ja fjern den, den er træls at have kørende, Windows prøvede vist at efterligne Google desktop search, som er endnu mere træls

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 11:19

Citat
windows egen tilføj og fjern programmer ikke rydder ordentligt op /sletter alt - kan det være rigtigt ?? Er der meninger om det emne deruuuuuude ??
det er der med garanti mange meninger om, lige fra RevoUninstaller til CrapCleaner, jeg bruger en helt tredie til at afinstallere programmer TweakNow RegCleaner, den rydder også op i registreringsdatabasen: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-07-09 11:24

,,,,,,,, nå, men nu har jeg afinstalleret med win's egen og har renset med ccleaner og AdvancedSystemCare,,,

prøver lige at finde stedet hos win som du siger (kan jo ikke klikke direkte, sidder med to computere)

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-07-09 11:25

,,,,,,,,, det sidste var vist noget frykteligt vrøvl,,,,,

,,,,,,, skifter lige internettet på den hvor jeg sletter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 11:28

Citat
det sidste var vist noget frykteligt vrøvl,
en som måske er kommet for tidlig op og ikke er helt endnu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 11:29

Computeren med krydset, kan den gå på internettet gennem den som har internet forbindelsen ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-09 11:52

Dette er det eneste du mangler Line99.
www.hirsenet.dk/windows.htm

Ps. Billedet er taget på 1:1000 sek. -------------------så der ikke nåede at blive rodet igen.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-07-09 11:55

Det ser da fint ud Eyvind, der er heller ikke eeeen eeeeneste nuldermand

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-07-09 11:56

,,,,,,, ok, er nu tilbage
så ville win jo lige lave nogle flere opdateringer etc. genstarte osv.osv....

Har også nu været inde på win-siden og kigget på opdateringerne, der er ialt 40 og det så ud til at alle nu var installeret, men fik ikke øje på : Windows Search 4.0, som så skulle frabedes !! Skiii osse være med det, nu er den væk og er opmærksom på at sige: nej næste gang, hvis og såfremt opdate spørger!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 11:58

Eyvind du går ind for genbrug (af billeder) kan jeg se den eneste gang der har været ryddelig i elektronik rummet, blev der taget et billede som du viser frem til alle som gider se

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 12:01

Citat
der er ialt 40
slåfejl der var 4 !!!!! Sig mig opdaterer du ikke den anden tirsdag i hver måned ?

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-07-09 12:04

Med hensyn til krydkablet....
1) mangler et stik mere /kort for at kunne montere alle de ledninger på een gang

2) problemet med de tilladelser jeg ikke kunne få/indhente/tilvejebringe for at det kørte, lå i at jeg kæmpede med /mod min firewall , og det gidder man jo ikke - there must be another way !! Løste det midlertidigt ved at lægge dem ned/ slukke for begge maskiners firewall, men det er jo ikke en løsning hvis systemet skal på nettet !!

så skal have udfundet, hvordan firewall indstilles til at give tilladelse til kun min computere indbyrdes, og ikke hele resten af internettet samtidig, men en bid af gangen er osssse ok !

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-07-09 12:12

,, min ms er sat til at give besked når der er opdateringer, men burde måske nok indstille den til NUL, og så en gang i mellem (hver 2. tirs i måneden ??? ) hente ..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 12:18

Fik du så søgebaren væk ? Og den var der ikke igen efter opdatering op genstart ?
Angående netforbindelse, så kan jeg godt se at du skal have to netkort i den ene computer, og den til internettet skal have en aktiv firewall, det behøves der ikke mellem de to computere, du skal selv være muren der

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-07-09 12:36

Hrmf.
Citat
du skal selv være muren der
Det vil blive temmelig lunt at skulle agere "Ildvæg" i denne varme .

Mvh

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-07-09 13:02

heller22, det ville vist ikke en gang Wosniacki kunne klare

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 15-07-09 13:04

,,,,, skulle måske næsten lave et punkt,,,

3) streg i regningen er dog lidt at havde håbet, at med krydskablet den ene computer kunne bruge den andens f.eks. cd-brænde-drev direkte, det kan så i hvert fald ikke umiddelbart lade sig gøre -øv

jeg kan fint flytte en mappe/fil fra det ene skrivbord til det andet, så .... men det ville være meget sjovt, hvis min gamle bærbare direkte kunne forlænges med drev fra den stationære... hmmm, skal forresten have undersøgt om cd-drevet på den stationære kan bruge den bærbares hd direkte... det ville jo væer smart ...teoretisk ikke helt utænkeligt - nå men det bliver senere,,, har ikke mere tid nu

Lader den stå lidt og lukker så til ovn.
(ja, søgebaren er helt væk også efter genopstart etc.)

Foreløbig tak for al hjælp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-07-09 13:18

OVN - jeg skal prøve at huske ikke at vise det billede igen når du er i tråden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-09 17:13

Vis du bare billedet bare frem igen igen bare mit kommado central så sådan ud

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-07-09 18:02

Kors, Ejvindh.........

Hvor længe holder mækkanikken på den kontorstol ??

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-07-09 20:00

Jamen Eyvind, har du da ikke "bygget" om, efter du tog det billede, så det slet ikke er et up-to-date foto af dit kontrolrum ?

Mvh

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 16-07-09 18:48

I skal have mange tak for deltagelsen, og speciel 100000000 tak til ovn

,,,,,,,, så kom jeg da af med det skidt

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 16-07-09 18:49

ps. hvis jeg har en router, en af disse f.eks.. ....

Router's Trådløst:

http://www.computercity.dk/Products/Section.aspx?id=1446089

,,,,,, kan jeg så være på nettet med 2 computere samtidigt ???

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 16-07-09 18:51

Tak for svaret o.v.n..
...... og kan du så lade være med at skrive i annulerede spørgsmål

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 16-07-09 18:53

........ i øvrigt Eyvind - ja - det er totalt imponerende computerrum

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-09 13:15

Citat
og kan du så lade være med at skrive i annulerede spørgsmål
ikke forstået
Citat
ps. hvis jeg har en router, en af disse f.eks,,,,,,,,,,,kan jeg så være på nettet med 2 computere samtidigt ???
JA - men du behøver da ikke bruge alle SP pengene på 1 router, de billige kan også for eksempel D-Link DI-524

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 19-07-09 20:41

Citat
og kan du så lade være med at skrive i annulerede spørgsmål
ikke forstået [Meget forvirret]

,,,,,, ovn jeg driller jo bare,,, men det er da herfra...
http://www.kandu.dk/Spg138041.aspx#1580404
http://www.kandu.dk/Spg138040.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 22:10

I lige måde - du kunne jo bare lade være at annulere, nu jeg var så ivrig ved tasterne