/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Irish flute/Irish træ fløjte
Fra : RAF.DK
Vist : 3452 gange
500 point
Dato : 14-07-09 15:50

Davs..

Jeg har fået den ide at jeg skal have en irish flute, jeg regner med det er det den hedder, for har ikke kunne finde en mere præcis betegnelse. Den er for det meste bygget af træ og jeg skal have fat i en der går tvært, lige som en normal tværflygte.
Mit problem er at jeg ikke kan finde en enenste forretninger i hele Danmark, eller på internettet der sælger dem, kun en: The Irish Flute Store. Men den er der noget helt galt med, tror ikke man kan bestille hvis man bor i Danmark. (og det er ikke Penny whistles jeg snakker om)

Så mit smørgsmål er om nogen har nogle links, eller gode ideer til hvordan jeg får anskaffet mig en ordentlig Irish Flute.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-09 16:04

Den hedder en Timber flute, og jeg tror slet ikke de laves mere som tværfløjte

http://da.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A6rfl%C3%B8jte

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60909945

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 510 point
Dato : 14-07-09 16:09
Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 14-07-09 16:25

dova spiller du selv fløjte, ???

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-07-09 17:43

Spiller du trompet Dova??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-07-09 17:43

Spiller du tuba Dova??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-07-09 17:44

Spille du radio Dova??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-07-09 17:44

Har du et par grønne gummistøvler Dova??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-07-09 17:46

Jeg kan ikke lige finde på at spørge om mere, som ikke kommer mig ved og er det oprindelige spørgsmål uvedkommende

Sorry RAF.DK

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 14-07-09 18:02

Citat
Desværre er ram2klumme for mig at se kommet så langt uden for emnet og er igen ved at afspore en debat, at jeg vil afslutte.
Det ligner efter min opfattelse ikke en mening i en debat men bare alm. mudderkastning.

Så jeg vil desværre annullere tråden.

En af de første jeg ville bede en moderator om at smide på porten er ram2klumme osv.

Han/hun er og har været, efter min menining, meget ødelæggende for kandu (CITAT)

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 14-07-09 18:08

ra : nemthva
Dato : 10-07-09 08:56
--------------------------------------------------------------------------------
Krummen Nu har jeg bemærket flere af dine udfald på dette sted.
Hvad er årsagen til al den vrede og indestængt raseri ?
Hvorfor fører du et sprog så vederstyggeligt mod visse brugere ?
Jeg må sige, at du ikke virker som en person i balance med dig selv.
Jeg synes, du skulle stoppe dine ubehageligheder her på kandu, og det gerne straks.

Mvh
En forvirret bruger

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-07-09 19:40

Citat
Tværfløjte. En tværfløjte er en træblæser, selvom om den nu til dags er af nikkel eller sølv.

Står der i dette link, hvor de også sælger tværfløjter

http://www.danguitar.dk/group.asp?group=32

og lidt Irsk/engelsk læsestof

http://www.woodenflutemaker.com/DFlutes.html

Nogle af træ

http://www.ormistonflutes.co.uk/

http://www.caseyburnsflutes.com/

http://www.celticlands.com/page3.html

http://www.mcgee-flutes.com/

Jeg håber du finder en du kan bruge

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-07-09 20:01

RAF.DK
Blacklist venligst vic2000 så vi slipper for det forbandede vrøvl fra den hjerneløse abort

Som Irlandsrejsende gennem flere år og med masser af livemusik på pubber (og lige så meget Guinness ) må jeg lige give mit besyv med.
Jeg mener at Penny whistle er den originale, da den er lige til at stikke i lommen, ydermere har den kun 6 huller.
http://www.woodenflute.com/
Men det er i dag ret udbredt at bruge fremmede instrumenter, f.eks. tværfløjte, det mestrer James Galway til fulde når han spiller irsk.
Banjoen har også sneget sig ind hos irske folkemusikere.

Her er vist brugt brugt en altfløjte til de skønne toner......en kender må gerne rette mig
Man ser mere til den i midten af nummeret.
http://www.youtube.com/watch?v=_45W-Lq7ftw

Ellers prøv at gå ind i en ægte musikforretning istedetfor at humpe rundt på nettet og måske få købt noget forkert.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-07-09 20:38

Citat
dova spiller du selv fløjte

Ja

Citat
Spiller du trompet Dova

Ja

Citat
Spiller du tuba Dova??

Nej

Citat
Spille du radio Dova

Ja

Citat
Har du et par grønne gummistøvler Dova

Nej, de to par jeg har er blå og sorte

mere I vil vide

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 14-07-09 21:53

Tak Dova. Fatter ikke jeg kunne leve uden at vide dette

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-07-09 22:23

Jeg er i hvert tilfælde helt vild begejstret for at kende til farven på dine gummistøvler...og er også lidt misundelig over at du har TO par

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 15-07-09 00:00

Citat
og er også lidt misundelig over at du har TO par

Det er snart JUL igen,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 15-07-09 00:09

Citat
Mit problem er at jeg ikke kan finde en enenste forretninger i hele Danmark,

jeg kender en meget meget dygtig træ drejer på Bornholm, og som er franskmand, men som du måske kunne få til at lave dig en,

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 15-07-09 01:15

Citat
Blacklist venligst vic2000 så vi slipper for det forbandede vrøvl fra den hjerneløse abort
fra luffea

luffea; Det kunne jo være du skulle stoppe den Irlands pivert, skråt op i det hul du bruger meget tid og sidde på, og så høre din egen bas lyd i ekko,

Godkendelse af svar
Fra : RAF.DK

Dato : 23-07-09 13:06

Tak for svaret dova. Tusind tak!