/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Firewire kort ??
Fra : Line99
Vist : 591 gange
70 point
Dato : 14-07-09 09:52

Hej

Jeg er jo lidt i et ''learning-mode'' med mine computere; så på min nye (forholdsvist da,,,) stationære computer har jeg et Firewire kort siddende..

Jeg kan ikke se at jeg umiddelbart har noget at bruge det til, men bliver det brugt af computeren på en eller anden måde, altså selvom jeg ikke har stik der direkte er /skal proppes i - eller kan jeg hive det ud uden at maskinens øvrige funktion ændres ???

(f.eks. kunne jeg tænke mig at bruge det ledige slot til flere usb udgange, eller noget andet)

Håber at spørgsmålet kan forstås, ellers spørg gerne til det

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 80 point
Dato : 14-07-09 09:54

Hvis du skal bruges det ledige slot til Flere USB indgange .- så var ideen måske at bewholde din firewire - der er efterhånden mange apperater der kan håndtere firewire - som er 4x så stærk data overførsel soim USB2!

men ellers ja - kan du sagtens hive det ud og sætte USB i istedet for

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 14-07-09 09:56

Fino

,,,,,, så ryger det ud,,, det kan jo altid komme på igen senere

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 14-07-09 09:57

Tak for svaret peque.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-07-09 10:20

Lad dog det stakkels kort blive siddende, det er det hurtigste til overførsel fra Camera, Videocamera m.m.
Køb i stedet en USB Hub, med x-antal porte, så har du pludselig alt det USB du ønsker dig. Jeg bruger selv en kortlæser med USB Hub, jeg kan både læse en masse forskellige kort, + at jeg har 3 USB stik ekstra.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 14-07-09 10:47

kj lige pt her jeg intet der tilsluttes til den type stik, pt. øver jeg mig lidt i brugen /forståelsen af min ''nye'' maskine - jeg smider jo ikke kortet væk, det kan komme på senere - måske

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 14-07-09 10:53

Jeg gik på opdagelse for at se hvilke udgange pc'en engetlig havde, ledte efter og håbede at der var HDMI stik, men det var der ikke

Jeg købte min pc hos den temmeligt lokale computer-mand, under forudsætnng af at jeg kunne komme og spørge, da jeg ikke helt kunne gennemskue alt før køb,,, det viste sig så at når jeg kom og spurgte, kunne han ikke rigtigt svare på noget som helst uden at få computeren ned og kigge på, og for det skulle han så også have 300-350kr i timen for, sååååååååå det er ligesom lidt min situation

derfor er jeg glad for al den hjælp når jeg spørger her