/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kaburator dysser
Fra : Sandvad261
Vist : 484 gange
200 point
Dato : 13-07-09 23:14

Er der nogen her der har forstand på hvordan man justerer en kaburator ind.
Det er en Delorto 20/20 til en Vespa PX 150cc
Den kører med et tunsæt, og jeg skal nu finde frem til den rigtige opsætning med de der dysser.
Er der nogen egentlig kørerplan for hvordan man griber sagen an.
Jeg har en ide om, at man starter med at finde den rigtige tomgangsdysse, og når det er på plads, så skal man hen og finde frem til den rigtige hoveddysse. samt BE røret.
skulle der være en her, der bare har forstand/erfaring med den slags, jeg ønsker ikke bare at få et link til en eller anden hjemmeside, på et eller andet sprog, men skulle det være et link, så en god beskrivelse og på DANSK.

HEJ

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 14-07-09 10:58

Jeg har ikke en skid erfaring med det men siger min mening alligevel.

Jeg ville da også starte med at finde den rigtige tomgangsdyse og justere luftskruen indtil det passer.
Det vist noget med at man kan file dysen større og større med sådan nogle små file. Også prøver man dysen i karburatoren, tager den ud, filer den en størrelse eller 2 op og prøver igen. Og når den så begynder at få for meget benzin så ved at man skal vælge den forrige størrelse også sætte en ny dyse i af den størrelse.

Man kan vist bruge en udstødningmåler for at indstille luftskruen korrekt hvis man har adgang til sådan en.

Når tomgangsdysen og luftskruen så er indstillet så kan man gøre det samme for hoveddysen, altså file den større og større og prøve en tur hver gang for fuld gas for at se om den får benzin nok iforhold til hvor meget luft den får ind.

Ja det bare min meningen ikke sikkert det rigtigt.

Annuller spørgsmålet
Fra : Sandvad261

Dato : 17-07-09 23:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål