/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
.NET Framework ??
Fra : Line99
Vist : 1619 gange
80 point
Dato : 13-07-09 22:50

Hej

Da min xp pro opdaterede fik jeg hakket ja til at hente ...

.NET Framework 3.5 Service Pack 1 til .NET Framework Assistant 1.0 x86 (KB96xxxx)

,,,,,, er det muligt at forklare hvad det egentlig er/ gør;,, hvad det det f.eks. laver på computeren. Jeg har søgt lidt rundt, men synes ikke rigtigt at det har hjulpet meget

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 90 point
Dato : 13-07-09 23:01

.net framework kan vel bedst beskrives som et bibliotek af funktioner som nogle programmer skal bruge for at kunne virke.
.net frameworket kan ikke noget i sig selv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-09 23:11

Det er en API Application Programming Interface, eller rettere en hel samling API, små programstumper som gør at andre programmer og drivere kan "snakke" med Windows styresystemet, når du installerer et nyt program, så skal det bruge en API, og muligvis er det Net Framework som bruges, for at starte under Windows

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 23:16

Og så bør du tænke dig om, inden du siger ja til noget fremmed - altså noget du ikke ved, hvad er

Mvh

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 13-07-09 23:18

Ja, man skal passe på med hvad man installerer, men .net er sikkert nok, det er fra Microsoft.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-09 23:27

Net Framework er nødvending for mange programmer

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 14-07-09 00:11

''det er fra Microsoft'' Nemlig BertelBrander
det var en god forklaring du kom med, det er bare frodi at jeg ikke synes at xp har spurgt om at hente det før !!

o.v.n. også fin forklaring du kom med, ,
'' når du installerer et nyt program, så skal det bruge en API,''
.net Framework skrev også noget med firefox, så det passer sikkert meget godt

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 14-07-09 10:01

,,, fandt også lige denne... (den har dog ingen dato, så svært at se om den er nyere eller af ældre dato..)
http://www.yale.edu/tp/framework.htm
,,, gidder ikke læse det hele, men den bekræfter da o.v.n og BertelBrander

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 14-07-09 10:03

Tak for svaret BertelBrander. :.)

Mange tak for al hjælp

Kommentar
Fra : peque

Dato : 14-07-09 10:10

Jamen jeg morer mig kosteligt over denne:

Citat
Ja, man skal passe på med hvad man installerer, men .net er sikkert nok, det er fra Microsoft.

DET ER FRA MICROSOFT????? Det er da absolut ikke til at stole på og da slet ikke ved opdateringer. Der er flere gange deres skidt er fyldt med fejl og ups'er der i værste tilfælde gør at man skal reinstallere PC'en - Men stole på dem - ja det kan man - ligesom Morten Messersmidth

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 14-07-09 10:42

,,,,, det er den samme maskine, hvor jeg også pludselig havde den der ms-tool-bar lignende ting siddende nede i processlinien.

Måske var ejg uopmærksom ved opdate og burde have nærlæst alle ellementerne igennem - det gjorde jeg nok så ikke, for pludselig sad den der Har ikke fået afinstalleret den endnu, men det sker nok snart !! Vil lige se hvad den gør !!

,,,,, så jeg er bestemt interesseret i at høre flere kommentarer, og blive lidt klogere - tak peque

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 14-07-09 19:03

peque, jeg er overbevist om at det ville være langt mere risikabelt om fok i almindelighed begyndte at sortere i hvilke opdateringer fra MS de synes de skulle installere.

Selv installerer jeg alle opdateringer fra MS, uden at bekymre mig om hvad det er, og det fungerer fint.