/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejl ved Venstre klik
Fra : gwh
Vist : 2212 gange
100 point
Dato : 12-07-09 19:45

Hej denne gang er det min søsters pc, den er gal med. Hun mener at hun måske har trykket på en brun hængelås nede i startlinien ?? Når hun trykker på "start" kommer rubrikken frem et øjeblik og forsvinder så igen, hun kan få den til at blive, ved først at venstre klikke på et ikon, der jo ikke åbner, og derefter klikke på "start"
Hun kan ikke åbne ikonerne på skrivebordet, ved at venstre klikke , de kan kun åbnes ved at højre klikke og så klikke på "åben" Internettet åbnes på samme måde , men når hun skriver og vil søge på noget, så sker der ikke noget. det er ligesom om at venstre klik slet ikke virker ?? Er der nogen der har et bud på hvad det kan være ? og skulle der være forslag, så skær det venligst ud i pap, så vi kan finde ud af det.
Mvh.gwh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 20:08

Citat
de kan kun åbnes ved at højre klikke og så klikke på "åben"
Her virker venstre-klik da . Altså er det ikke musen .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 20:10

Systemgendannelse er en vidunderkur til at rette fejl 40
tryk mange gange på F8 tasten mens computeren starter, når der kommer en skærm hvor du bliver spurgt om du vil starte fejlsikret eller systemgendanne, så vælg systemgendannelse, vælg en dato fra før problemet og mislykkes det, så vælg en dato lidt tidligere og prøv igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-09 20:37

Hun har måske været i indstillinger for mus og lavet den til venstre hånd.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 12-07-09 20:38

Hej til dig o.v.n
Citat
Systemgendannelse er en vidunderkur til at rette fejl 40
det var også det første jeg tænkte på, men så nemt skulle det ikke være, når jeg kommer til siden, hvor jeg skal klikke "næste" for at komme ind i "kalenderen" så kan jeg ikke komme videre, fordi venstre klik ikke virker.
Hej igen heller22
Kode
Her virker venstre-klik da . Altså er det ikke musen .

Nej det er ikke musen der er fejl på, vi har skiftet batteri uden positiv effekt.
Mvh.gwh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 20:41

Se lige hvad Eyvind skriver

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 20:42

Citat
så kan jeg ikke komme videre, fordi venstre klik ikke virker
du kan slet ikke bruge musen på den side, hvis du følger min anvisning, du manøvrerer med pil taster og Enter, når du med pil taster har markeret Systemgendannelse

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 12-07-09 20:43

Hej Eyvind
Citat
Hun har måske været i indstillinger for mus og lavet den til venstre hånd.
Nej, det kan hun slet ikke finde ud af, ikke engang ved uheld og så ville vi jo stadig kunne klikke os indbare på højre klik.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 12-07-09 20:48

Ok, o.v.n
Citat
du kan slet ikke bruge musen på den side, hvis du følger min anvisning, du manøvrerer med pil taster og Enter, når du med pil taster har markeret Systemgendannelse
det bliver prøvet i morgen, så vender jeg tilbage om det lykkedes foreløbig tak.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-09 09:36

Tjaeh, man er jo lidt handicappet uden mus eller touchpad, men det kan lade sig gøre med piletasterne.....lidt bøvlet, jeg har prøvet det et par gange.

Klik først på en af de nederste Windowstaster, så kommer menuen frem.

Iøvrigt fremkommer der en højrekliksmenu hvis man klikker nede til højre på den tast der sidder midt imellem Windowstasten og Ctrl.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 13-07-09 18:42

Så er jeg tilbage, Vi fik systemgendannet, men hjalp desværre ikke, meget underligt, det havde jeg bestemt regnet med. Vi kan godt bruge venstre klik på noget, feks. når vi har åbnet et ikon med højre klik, så kan der godt klikkes med venstre på "åben" men lige så snart vi skal bruge venstre klik på feks. at søge, åbne mail eller åbne noget i fortrukne, så kan det ikke lade sig gøre og "START menu" kan kun åbnes ,hvis vi klikker på et andet ikon først, ellers kommer den kun frem i et glimt og er så væk igen .
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-09 19:01

Enten er der noget galt med Windows (det burde løses af en systemgendannelse) eller der er noget galt med musen, har i mulighed for at afprøve med din mus for eksempel ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-09 19:03

Opdatering af grafik kortet, er det forsøgt ? Sætte opløsningen på skrivebordet ned, er det forsøgt ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 19:11

Hej.
Citat
eller der er noget galt med musen, har i mulighed for at afprøve med din mus for eksempel ?
Eller prøve musen på din pc

Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-09 19:12

Ruller der en menu op når du trykker på windowstasten
Og kandu rulle op ad den menu med piltasterne

Den der ................lås var det med musen hun måske har klikket, og hvor var den ca.

Hun har måske klikket på " Lås processlinien"
Den kan låses op med disse taster:
windowstasten (ved siden af ctrl og Alt)
pil op til indstillinger
ud til kontrolpanel og vider ned til processlinie og start
tryk på enter
Med tabulatortasten kan du nu surfe rundt i denne menu
stop ved "Lås processlinien"
tryk på mellemrumstasten (hver anden gang setter den V eller fjerner det)
fjern V i "lås processlinien"
fjern V i "skjul automatisk processlinien
Sæt V i bevar altid processlinien øverst

Håber at det måske hjælper

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 13-07-09 19:14

Citat
eller der er noget galt med musen, har i mulighed for at afprøve med din mus for eksempel ?

Nej jeg er altså sikker på at musen er ok.
Citat
Opdatering af grafik kortet, er det forsøgt ? Sætte opløsningen på skrivebordet ned, er det forsøgt ?

Der er ikke blevet ændret på opløsningen. Vi må vist bare vente på at sønnen kommer forbi, så kan han overtage opgaven.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 19:17

Citat
Nej jeg er altså sikker på at musen er ok.
Det er IKKE nok at være sikker . Forslagene fra ovn og jeg SKAL afprøves, tak .

Mvh

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 13-07-09 19:30

Citat
Eyvind
Jeg kan godt "åbne Start menu bare jeg klikke på et andet ikon først, og jeg er sikker på at det også kan åbnes som du forslår, nu er jeg jo hjemme på min egen pc, så jeg kan ikke prøve mere i dag.
Citat
Den der ................lås var det med musen hun måske har klikket, og hvor var den ca.
Det viste sig at det bare var det gule skjold, når der er opdateringer som hun haved trykket på. Så der er ikke blevet låst noget.
Citat
Hun har måske klikket på " Lås processlinien
den står lige som på min pc. og der er processlinien altså låst.
Mvh.gwh.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-09 19:39

Ja men laver man andre indstillinger lige inden man låser.....................kan det drille lidt.

Så prøv den vej som jeg anviste.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 13-07-09 19:43

[CITAT] Det er IKKE nok at være sikker . Forslagene fra ovn og jeg SKAL afprøves, tak .

Ja , det er klart, men jeg har en bærbar uden mus, og den mus hun har er ledningsfri og så kyndig er jeg slet ikke. Vi må nok vente på sønnen.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 19:47

Citat
Vi må nok vente på sønnen
Er det ham, der også kaldes Arves(ø)nnen? . Bortset fra det, kan jeg godt se, at I har et problem med at skifte musebasser .

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 19-07-09 19:24

Kunne sønnen løse problemet for de damer ?

Mvh

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 20-07-09 15:27

Citat
Kunne sønnen løse problemet for de damer ?

Tja, se det venter jeg skam også spændt på, der er ikke sket noget endnu han er på ferie.
Mvh.gwh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 15:51

Hej gwh.

Det er vel nok tarveligt . Han burde da ha hjulpet sin kære moder, inden han drog på ferie. Ja, jeg synes helt ærligt, at han svigter sine pligter, ved bare at tage på ferie først, og dermed lade sin mor og dig i stikken. Sådan en .

Du skal forresten lige vide, at jeg spørger af ren interesse . Det er absolut ikke for at se, om jeg kan tiltuske mig nogle billige point .

Mvh (Selv om det har regnet hele dagen her i Odense )

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 20-07-09 16:17

Hej igen gwh.

Du skriver:
Citat
men jeg har en bærbar uden mus, og den mus hun har er ledningsfri og så kyndig er jeg slet ikke.
Den der ledningsfri er altså kanon let at tilslutte din bærbare. Der er en modtagerfidus, som skal i pc-en, enten USB eller i en lille der til passende muse-port. Prøv det . For hvis musen så virker på din pc, ved vi, at det er i din søsters pc, problemet er . Men virker musen ikke på din pc, ved vi osv. Og så er det da blot at købe en ny mus og ikke en ny pc .

Mvh

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 21-07-09 02:07

Hej Heller22 jeg har også ladet spørgsmålet stå netop for at kunne komme med svar på hvordan det går.
Det der med at bytte mus, det vil jeg slet ikke mod til at begynde på, jeg få bare lavet ged i min egen pc. Jeg afventer hvad sønnen finder ud af. Men ellers tak
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 02:19

En mus er da ellers et fredeligt lille gnaver, den laver ikke noget rod på din computer, sæt den til og Windows finder den automtisk, brug den til forsøget og tag den fra igen, du er sikkert blevet så glad for det lille dyr, at du straks må i butikken og selv eje en (pas på katten ) http://whatisthelab.dk/l33t/2007/02/kat_computermus.jpg

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-07-09 10:35

Hej ovn.

Citat
(pas på katten ;-))
Er denne bemærkning noget visse af os skal MISforstå ?

Mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-09 10:41

Se billedet hvis du har kat, kan det MISforståes

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 21-07-09 21:24

Citat
http://whatisthelab.dk/l33t/2007/02/kat_computermus.jpg

Den var sød, jeg tror hellere jeg vil have katten, end musen.
Mvh.gwh

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 23-07-09 21:58

Hej så er der en løsning på problemet Jeg sagde til min søster ,at i gode hjælpere herinde på kandu, mente at det meget vel kunne være musen, der var i udu, så har hun fulgt 2 ledninger fra museholderen og selv fundet ud af ( uden sønnen ) at den ene ledning var faldet ud bag på . Se så blev jeg også klogere, Tak for hjælpen til alle
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 23-07-09 22:27

Jamen dog, at vi ikke havde tænkt på det. En skide løs forbindelse . Det er altså bare for meget

Mvh

PS! Så skal du bare slutte dette lange herlige indslag af

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 24-07-09 00:18

Godt at det ikke var katten som var rendt med musen
Citat
så har hun fulgt 2 ledninger fra museholderen og selv fundet ud af
en kommende computernørd?

Godkendelse af svar
Fra : gwh

Dato : 24-07-09 13:43

Tak for svaret o.v.n.. Det var jo din og Heller22 vedholdene snak om musen der førte til løsningen.Mvh. gwh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-09 14:15

Tak og hvis du havde turdet prøve musen på din computer, så var det langt tidligere blevet afsløret, at en ledning var faldet af