/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Bord som halvcirkel
Fra : jesper.s
Vist : 1549 gange
100 point
Dato : 12-07-09 17:41

Hej.

Jeg vil gerne have et bord på min lille altan. Jeg vil helst have det som en halv cirkel, da det derved fylder mindre. Jeg vil montere det på væggen ud mod haven. Jeg vil også gerne have det med stålplade eller lign på. Dem jeg kan finde koster en formue, og jeg er pensioneret så det må gerne være billigt.

På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 12-07-09 18:18

Har du luret på www.ikea.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-09 18:20

Tjek lige LIDL.... (side 14)

http://forbrugermail.dk/tilbud/Lidl

Ganske vist ikke med stålplade, men altanen er vel overdækket...

Hvis ikke, er der hjul på bordet

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-07-09 18:46

Find dig f.eks. en allu plade 6-8mm tyk ved en skrothandler, i den størrelse
som du e.v.t kunne tænke dig bordet skulle blive( her betaler du kun skrot prisen på allu) , så bruge du en tynd skære skive til en vinkel sliber, og skær den i den facon du kunne ønske dig,
sæt en bræt - liste på væggen, med f.eks. et par flad hængsler, så kan du
slå den ud fra væggen, når du har brug for bordet, du kan så yderlige,
lave dig et par slå ind knægte, til at bordet kan hvile på, der ved fylder hele
herligheden ikke meget, når den ikke bruges,

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-07-09 19:24

Du vil have et stålbord som ikke må koste for meget og helst være en halv cirkel..
Det bliver svært hvis du ikke vil punge ud... Så hvis du kender en som har skuret hænderne rigtigt på, vil jeg anbefale du køber en stålbordplade på/i Den blå avis ... Ca 600.kr eller køber en stålplade i byggemarkedet, samt MDF-plade og laver dit bord ud fra det.

Pris 450.kr
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61090660

Du kan også lave din bordplade i skiffer
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61082559

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-07-09 19:43

du kan få laminatplader der ligner stål. de er rimelig lette at skære i og så kan du lime et kantbånd på. men hvis du ikke har lidt håndværker-snilde, bør du lade en fagmand lave det. og det bliver det jo ikke billigere af.
men kunne du ikke bare male en træplade. der fåes jo maling der ligner stål.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-09 20:52

Hvis det er på en væg, hvor du kan skrue noget fast
Forslag:

2 hyldeknægte
Nogle stykker høvlede lister af lærketræ (tåler vind og vejr) ca. 5 X 2 centimeter tykt
skru det sammen og så save en halvbue.
Buen laves med en blyant og en snor.

Hvis det er en beton altankant så må der ikke bores huller men så skal du bruge to stykker jern der er formet som firkantet S

Nogle rigtige isenkræmere har disse altan borholdere færdige til at bruge.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 13-07-09 06:48

halvcirkelformede plader: check plader til gulv/bag brændeovn og plader bag komfur, måske der kan "strikkes" videre på dem ( evt monteres på karosseriplade )-hvad med en halvcirkelformet "dørrist" forlænge ben eller montere på hængsler-den er selvrensende!!!

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 20-07-09 08:09

Tak for svaret 3773.