/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ingen lyd ved dvd afspilding.
Fra : Nul7
Vist : 418 gange
200 point
Dato : 12-07-09 17:06

Hej, - nu forstår jeg det ikke længere! Hvorfor kan jeg ikke afspille de DVD som jeg ellers altid har kunnet, - nogle kan jeg kun se billederne men ingen lyd. Jeg har nogle Dias indsp. med lyd og de køre fint. Det drejer sig mest om dem der er optaget på DVD en ved Tv et.
Jeg har installeret Viste sp. 2, forsøgt at opgraderet alt der kan have med det at gøre.
Sletter jeg sp. 2 igen, går det fint uden problemer.
Håber I kan hjælpe mig, for jeg synes gerne jeg vil have sp. 2 ind.

Hej

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 17:26

Har du i kontrolpanel tjækket om Vista sp2 ændrer på indstillingen af lyd ?

Mvh

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 12-07-09 21:41

Lyder som om en codex ikke er kompatibelt mere med SP2, afinstallere alle codex, og hent en af de nyeste codex pakker.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 22:56

Her han du hente og installere codecs til Vista:
http://www.codecs.dk/?VistaCodecPackage/CodecsPakker/AlleCodecs/177

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 13-07-09 07:55

Tak for hurtigt svar, - jeg vil gerne prøve jeres forslag, men hvordan afinstallere jeg alle codex?
Jeg har ikke selv bevist installeret nogle.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 10:50

Mht afinstallering af codecs: Der må jeg blive dig svar skyldig. Jeg har lige tjækket i Kontrolpanel / Tilføj Fjern Programmer. Der var ikke nogen .
Så du kan, efter min bedste overbevisning, blot installere de codecs, som er her. Din pc skal nok brokke sig, hvis der sker noget, der ikke passer den

http://www.codecs.dk/?VistaCodecPackage/CodecsPakker/AlleCodecs/177

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-09 11:12

Den codecs pakke jeg kender og bruger, hedder K-Lite måske kan den fra Heller22 klare opgaven, den kender jeg ikke, K-Lite kan med sikkerhed, Full pakken har alle de codecs du eventuel kan få behov for, nyeste udgave er her: http://www.filehippo.com/download_klite_codec_pack/ den indeholder både encoder og decoder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-09 11:13

K-Lite virker selvfølgelig også med Vista

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-07-09 11:18

Nå ja så er der jo også FFmpeg, en multiplatform codecs udviklet af Linux folket og til glæde for alle, også Windows brugere: http://www.videohelp.com/tools/ffmpeg

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 13-07-09 20:34

Hvis det kun er DVD lyd du mangler er det AC3 codex som mangler og du kan installere den nyeste herfra http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Audio/Audio-CD-Rippers-Encoders/AC3-Filter-a-RC.shtml

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 13-07-09 21:01

JegErHer
jeg har forsøgt at finde den AC3 codex du oplyser, men på hjemmesiden heder den tilsyneladende noget andet når jeg forsøger at downloade den, - kan du hjælpe mig yderligere?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 21:08

Har du tjækket om problemet er på både + og - dvd-er?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 13-07-09 21:53

Jeg har prøvet alle dvd + og - og RW, - kun dvd jeg selv har produkceret og købte DVD virker med lyd.
Angående hjælpen via codex er der intet der giver resultat.
Hvorfor laver de en sp. 2. og ikke sender det fornødne med, eller lader en beholde det man har?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 22:30

Kære Nul7.

Jeg lister ud af dit spørgsmål nu, da jeg desværre ikke har mere at byde på . Men til dit sp.
Citat
Hvorfor laver de en sp. 2. og ikke sender det fornødne med, eller lader en beholde det man har?
kan jeg kun sige: "Herrens og M$'s veje ere uransalige"

Mvh

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-07-09 07:43

øh, hvis jeg trykker på mit link kommer jeg direkte til 'AC3 Filter 1.61b' om de kalder det et Filter alle Codex er lige meget, det gør det samme nemmelig at din Windows nu kan forstå lyd formatet.

Når men prøv denne så kommer du direkte til download siden http://www.softpedia.com/progDownload/AC3-Filter-a-RC-Download-4112.html

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 15-07-09 22:01

Nu har jeg afprøvet alle jeres gode forslag, men det hjalp ingenting.
Jeg har nu slette sp. 2 , indtil der kommer en brugbar løsning, - måske fra Microsoft, jeg kan vel ikke være den eneste der har fået dette problem.
Selv brevkassen i bladet "Komputer for alle" kan ikke løse dette.
Hvem skal nu have pointerne?.. Jeg giver dem som regel til den første hjælper som bliver "Heller 22"
Inden da, kunne jeg godt lide at vide hvor man kan tjække om Vista sp. 2 har ændret lyden.
Det er jo ikke som i Xp.

Hej!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-07-09 23:25

Hej Nul7.

Her står lidt om en anden, der har samme problem som dig: http://www.eksperten.dk/spm/879958

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-07-09 23:26

Altså om lyden er ændret i Vista sp2

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 200 point
Dato : 16-07-09 00:03

NB! Der var også problemer med lyden i Vista efter inst. af sp 1 . Jeg er stadig glad for, at jeg kører med XP

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 17-07-09 08:48

Tak for svaret heller22.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-07-09 13:04

Velbekomme dig. Og ha nu en god sommer .

Mvh