/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Afghanisten!
Fra : Cathcart
Vist : 959 gange
50 point
Dato : 12-07-09 11:48

Skal danske soldater blive ved med at risikere at dø, for at forsvare et land, der vil lave lov om, at mænd må lade deres hustruer sulte, hvis hustruerne ikke vil have samleje med dem ?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-07-09 12:10

du kan jo starte med at stave det rigtigt

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 12:16

Sorry: Afghanistan . (Men blot en F40-fejl)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 12:17

Gør vi det ikke tager Taliban magten og udrydder kvinderne HELT, og det breder sig til andre lande, når de så er tilstrækkelig stærke begynder de så at terrorisere hele verden med nedfaldne passagerfly, også her i DK

De skal udryddes som rotter, det kan ikke gøres hurtigt nok.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-07-09 12:20

troldenesdhb
Dato : 12-07-09 12:10
--------------------------------------------------------------------------------
du kan jo starte med at stave det rigtigt ( Citat)

Hvor når fannnen lære sådan, en som dig fessor og holde din kæft i,

hvis ikke du vil svare fordi der mangler et komma, så kik da den anden vej, også fremover, hr

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 12-07-09 12:25

Citat
Skal danske soldater blive ved med at risikere at dø, for at forsvare et land, der vil lave lov om, at mænd må lade deres hustruer sulte, hvis hustruerne ikke vil have samleje med dem

Ja ...netop, for at standse galskaben, men det er måske svært at forstå??

Og Spamaben og kræftbylden på Kandu - vic2000 - skal bare fise af. Han kan kun bidrage med det der er inde i hans hoved....INGENTING LOOOL

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 12-07-09 12:27

Men i øvrigt er det helt rimeligt...Ingen sex...ingen kartofler....SÅDAN

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 12:27

Citat
Gør vi det ikke tager Taliban magten og udrydder kvinderne HELT
så får det da en ende helt af sig selv, ingen kvinder - ingen nye taleban babyer.
Selvfølgelig skal vi blive der, så længe taleban er under pres i Afganistan, så længe har de mindre resourser til at terrorisere os herhjemme i Dannevang

Kommentar
Fra : snabel-a

Dato : 12-07-09 12:27

Jeg bryder mig ikke om Taliban og deres kvinde-menneske undertrykkelse.

Men danske soldater skulle, efter min mening, slet ikke være i Afganistan eller i Irak, for den sags skyld.

Danmark skulle hellere, som før - yde humanitær bistand i disse områder,
og ikke være en krigsførende nation.

Hej
Det var bare det jeg ville sige

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 12:29

Øv der mangler vist et S, smid det selv ind, der hvor det mangler

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 12-07-09 12:32

Ja snabel-a...Det har du, jeg m.fl. og regeringen åbenbart forskellig holdning til. Og det var altså ikke dig der kom til at bestemme det...Bad luck

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 12:34

Rolig nu vic2000. Du behøver ikke at skælde ud på mine vegne. Det var helt i orden med mig, at jeg fik den over næsen. For selvfølgelig skal jeg da stave rigtigt . Og det skal du da forøvrigt også .
Citat
fannnen
Den er fra dig , og jeg går ud fra, at du mener: fanden?

Forresten er du også meget velkommen til at skrive et indlæg til mit spørgsmål

LuffeA - Jeg skal nok vende tilbage til dig. Håber blot på flere relevante kommentarer.

Hilsen

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 12-07-09 12:34

Citat
Øv der mangler vist et S, smid det selv ind, der hvor det mangler
LOOL Tosse vic2000 opdager det ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 12:37

Nej men du gør Krummen

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 12:38

Det er bare ikke Taliban/Taleban, der vil indføre den nye lov. Det er den valgte "demokratiske" regering, som vi støtter op om .

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-09 12:38

Citat
Ingen sex...ingen kartofler....SÅDAN

Øv ...Er du gift eller

Den gik IKKE herhjemme du

Manden ved hvor støvsugeren står og sådan skal det være.

Undskyld jeg spammede.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 12:43

piaskov
Citat
Undskyld jeg spammede
Dit indlæg er IKKE spam, men meget relevant. For det er jo demokrati, vi og vores allierede gerne vil gennemføre i AfghanistAn. Og med demokrati følger forhåbentlig også ligestilling mellem kønnene

Kommentar
Fra : snabel-a

Dato : 12-07-09 12:47

Hej Cathcart, Krummen m.m
Ja, der er flertal for dén beslutning.
"Fint nok"
Jeg skriver bare min holdning til Afghanistan spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 12-07-09 12:49

o.v.n LOOL ja men jeg sagde ikke noget, og det er osse et af de svære

Pia altså.... I er sgu da avancerede hjemme hos jer. I Talibanistan får de ingen kartofler, hvis de ikke gir' sex. Hos jer skal man støvsuge sig til en tur i høet LOOOL Tjaeee smag og behag

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-09 12:56

Citat
I er sgu da avancerede hjemme hos jer

Citat
Hos jer skal man støvsuge sig til en tur i høet LOOOL

Jaaa der skal sq da være rent ...både det ene og det andet sted

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 12-07-09 12:57

Citat
Jeg skriver bare min holdning til Afghanistan spørgsmålet
Det er da din demokratiske ret, så no hard feelings

Men krig føres ikke så meget mere på den traditionelle måde, men udkæmpes i sammenholdende nationers fællesskab på det sted, hvor aggressoren befinder sig. I de gode gamle dage var det nationens grænser, der blev forsvaret... I dag er det lige så meget for det globale demokratis skyld, uanset hvor i Verden denne styreform forsøges begrænset af religiøse fanatikere eller sindsyge diktatorer.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 12-07-09 12:59

Citat
Jaaa der skal sq da være rent ...både det ene og det andet sted
Det skal der da

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 12-07-09 13:01

Lad så den støvsuger være Leif.....Jeg gider ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 13:08

For at vende tilbage til spørgsmålet
Citat
forsvare et land, der vil lave lov om, at mænd må lade deres hustruer sulte, hvis hustruerne ikke vil have samleje med dem
det er altså meget firkantet stillet op, og det er slet ikke det krigen drejer sig om, vi og andre NATO allierede er der for at forsvare os selv, så længe vi kan holde banditterne beskæftiget hjemme hos sig selv, så længe er der mindre (ikke ingen men mindre) risiko for at de laver ulykker hjemme hos os.
Vi kan altså ikke dukke hovedet og tænke, at så længe vi ikke gør dem noget, så længe lader de os være i fred, sådan er verden ikke i dag, den er meget mere global

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-09 13:13

Citat
Jeg gider ikke

Hvor er du altså keeeeeedelig

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-07-09 13:14

Citat
Manden ved hvor støvsugeren står og sådan skal det være

Ja pia, det er rigtigt og speciel, hvis kun der er en mand i huset, kan du

så sige mig. hvad gør man så der, hvor der er to mænd om samme suge

slange, og de har papir på hinanden,???

Verdens ældste erhverv, skal sq ikke handles af i kogt kartofler, til nogens fordel,

men hvad var det Mogens Glistrup sagde for 40 år tilbage,

krudt og kugler bliver ikke den største fjende, i verden, men det gør muslimerne og dens godt folk, frem med Cheminovas det bedste ukrudts

middel, jo før jo bedre,

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 13:14

Apropos...........

Jeg vil gerne være støvsuger i mit næste liv.
Tænk sig at blive hevet i slangen og få rystet posen hver dag, og blive lånt ud til nabokonen nu og da

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-09 13:19

Citat
Vi kan altså ikke dukke hovedet og tænke, at så længe vi ikke gør dem noget, så længe lader de os være i fred

Hvor har du dog ret o.v.n.

Hvis det var os der sad med R *** i vandskorpen ville vi nok også meget gerne have hjælp fra naboer og lignende.
Man kan i dagen DK ikke tillade sig at være egoist . Vi skal da hjælpe hvor vi kan og se længere ud end vores egen næsetip.

Det er i bund og grund nok et spørgsmål ...ikke om hvis...men hvornår det er os det rammer.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 12-07-09 13:23

Dér jeg synes at mange tager fejl både hér og dér, er, at hvis man ikke først og fremmest vinder freden, så kommer krigen til at køre indtil alle er døde

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-07-09 13:24

Jeg tror det er værd at kigge lidt på Afghanistans historie.

De var besat af englænderne i ca 80 år i 1800-tallet til 1919, sloges hele tiden mod dem, selv om de formelt var en koloni, lokkede dem i baghold (et, hvor ca 10.000 blev dræbt, og det var mænd, kvinder og børn der blev udslettet, men ÈN fik lov at slippe med livet i behold, så han kunne fortælle hvad der var sket). Så nogle år med masser af intern ballade, når de ikke har andre at slås med slås de med hinanden, 10 år med russisk besættelse i 1970'erne og 80'erne.

Hverken englændere eller russere bekymrede sig vist meget om at overholde menneskerettigheder mv., der blev gået til stålet i et omfang som forkæmperne for de dempkratiske lande slet ikke kan.

Så at tro på, at vi kan omvende dem til demokrati og ligestilling er for mig at se bundnaivt. Som vi så i Muhammed-krisen sætter de fleste muslimer faktisk deres religion over alt andet, og demokrati og kønsligestilling kommer langt nede på ranglisten.

Og det forhold at vi -i mange afghaneres opfattelse- besætter deres land gør dem ikke mindre tilbøjelige til at lave terror hos os, snarere tværtimod.

Så jeg mener vi skulle trække vores soldater hjem, overlade det til aghanerne at slås indbyrdes, og til de afghangske kvinder at lave deres eget "Lysistrate" eller kvindernes oprør.

For at de afghanske mænd skulle kunne sulte kvinderne til sex ville det kræve, at mændene overtog markarbejdet, at kværne korn mv., men det tror jeg er værre for dem end ingen sex. Det bliver da snarere mændene der kommer til at sulte, i begge ender!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 13:32

Det hænger også sammen med at Al Quida og Osama Bin Laden er jaget vildt og forsåvidt fredløse overalt, kommer der et land eller område hvor Talaban bider sig godt fast vil overnævnte så kunne dyrke deres blodige aktiviteter over hele verden igen. fra en "sikker" base.

Glem ikke at Danmark står på Al Quidas liste og at vi i den forbindelse må finde os i forholdsregler i den offentlige trafik f.eks.

Al Quida prøvede også at hjælpe de krigsherrer der bekæmpede alliancen i Iraq, men de var krigsherrerne en tand for grove og blev smidt ud.

Kommentar
Fra : JatR

Dato : 12-07-09 13:50

Citat
Det er da din demokratiske ret, så no hard feelings

Hej, jeg ville bare sige tak til Krummen, men så blev jeg sq blacket - lige da jeg ville skrive noget.

Nu er Teamet åbenbart kommet hjem fra deres sommerferie.

Hvis, mod forventning, jeg "vinder" dette spørgsmål, så send points til
JR

I øvrigt
er jeg enig med Krummen og at der er mange religiøse fanatikere og diktatorer.

Men det er nu "lidt sjovt", at USA, - Ja, hele den demokratiske verden støttede Taliban i 1980´erne.
Pumpede våben & penge ind til de fanatiske religiøse folk.

Og selv samme mennesker kan man nu bekæmpe - og DESVÆRRE tage til Afganisthan og dø for.

MvH

JR

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 12-07-09 13:56

Var længe en stor tilhænger af at sætte danske tropper ind men tvivler ganske stærkt efterhånden.

Døds tallet vokser og vokser og der er ingen reelle fremskridt at spore. Tværtimod er antallet af vejside bomber og andet bare voksende.

Flere og flere civile bliver desværre dræbt af Nato tropperne ved uheld og det får gradvist hadet til at vokse.

Synes desværre at situationen ligner Vietnam mere og mere.

Derudover så kunne vi da godt nok få travl hvis vi skulle drage i krig mod alle de regimer der undertrykker deres folk, Taliban er langtfra de værste og ikke en trussel mod Danmark.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 14:17

Lige en biting: Er snabel-a også JatR ? For jeg forstår ikke lige bemærkningerne om blacklistning .

Citat
Men det er nu "lidt sjovt", at USA, - Ja, hele den demokratiske verden støttede Taliban i 1980´erne.
Pumpede våben & penge ind til de fanatiske religiøse folk.
Ja, det var så ris til egen røv. Men det var under den "Kolde Krig" også af visse kaldet "3.de Verdenskrig".

Er det så "4.de Verdenskrig" vi er i gang med nu? Kristne vs. muslimer. Det synes jeg på en måde ligger mellem linierne i nogle af de udmærkede indlæg.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-07-09 14:21

Må jeg dække mig ind under Thomas.Haugaard`s indlæg.

Citat
Var længe en stor tilhænger af at sætte danske tropper ind men tvivler ganske stærkt efterhånden.

Døds tallet vokser og vokser og der er ingen reelle fremskridt at spore. Tværtimod er antallet af vejside bomber og andet bare voksende.

Flere og flere civile bliver desværre dræbt af Nato tropperne ved uheld og det får gradvist hadet til at vokse.

Synes desværre at situationen ligner Vietnam mere og mere.

Derudover så kunne vi da godt nok få travl hvis vi skulle drage i krig mod alle de regimer der undertrykker deres folk, Taliban er langtfra de værste og ikke en trussel mod Danmark.

Er fuldstændig enig.Terrorristerne skal nok finde hertil,uanset hvad.(Hvis de får lyst).
Iøvrigt er vores land allerede godt besat af potentielle terrorrister.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : JatR

Dato : 12-07-09 14:24

Ja - Som jeg skrev blev jeg blacket fra sekund til sekund !

(Kig selv)

Og hedder nu JR

Det lyder også "fiksere"

***********

Men nu skal vi ikke tale om mig, men dit spændende spørgsmål !

************

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 14:34

Krummen har da forhåbentligt ikke blacklistet nogen, på grund af et indlæg her i mig spørgsmål . For her på Kandu skal vi da være gode ved hinanden .

Men igen:
Citat
Er det så "4.de Verdenskrig" vi er i gang med nu? Kristne vs. muslimer. Det synes jeg på en måde ligger mellem linierne i nogle af de udmærkede indlæg.
og
Citat
Iøvrigt er vores land allerede godt besat af potentielle terrorrister.
Se, det hænger godt nok sammen, eller hvad?

Kommentar
Fra : JatR

Dato : 12-07-09 14:50

Nej - Det gør Krummen ikke.

Det var teamet. Har selv bedt om at blive blacket - med nogle dumme profiler.

Sagde at jeg gerne ville beholde snabel-a, hvis jeg måtte.

Men det røg sq også sig en tur.

Never mind.

****************

Forresten til vagnr - fint indlæg!

Har du ikke den flotte plakat med Lars Løkke Rasmussen som Taliban Partisan?
Hvor han var nede og forære de friske gutter en bunke håndøre ...

Jeg har kommet til at slette den på harddisken -
Ligesom jeg selv lige er blevet slettet...
************************************

JR

Saddam Hussain støttede vesten i øvrigt også i mange herrens år -
Og de samme gik så ind og ...
Ja, det kender vi...

Og har ikke noget med dit spørgsmål at gøre.

********************

Syntes det er tragisk når danske soldater dør !!!!!!!!!!!!!!!!
Men det kan man jo forvente i krig.

Det kan ikke komme som en overraskelse.

Kommentar
Fra : JatR

Dato : 12-07-09 14:56

Hvor mange "Masseødelæggelses-våben" var det nu man fandt i Irak ???

JR

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 15:27

Disse "masseødelæggelsesvåben" i Iraq viste sig så at være et bluffnummer fra Saddam Hussein der stadig frygtede en invasion fra Iran, han kunne jo af samme årsag ikke give fuldstændig adgang for våbeninspektører.

Når man graver en grav for andre........

Og 4. verdenskrig, fy faen, hvis Danmark gik med ville hovedparten af de danske muslimer staks lave en blodig ballade da det er deres pligt, de skulle så omgåående interneres.
Og fortæl mig ikke at den civilicerede verden ville stå sammen mod barbarerne, der gik jo laaaang tid inden USA gik direkte ind i 2. verdenskrig selv om de kunne se at der blev slagtet masser af mennesker i Europa og Asien.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-07-09 15:45

Billedet af Lars Løkke med AK47, der afleverede penge til Afghanerne kan sagtens findes på nettet, her fx.

http://madsenblog.dk/wordpress/2009/04/05/lars-l%C3%B8kke-rasmussen/

der er mange flere bare søg på: afghanistan Lars Løkke

Den suspekte, krigsliderlige type med turban og Kalashnikof AK47 i hænderne er i dag statsminister i Dk, ham på hans højre side er en helt igennem fin fyr, læge i Dk, og ledsagede LLR fra Dk. De to andre kender jeg ikke.

Kommentar
Fra : JatR

Dato : 12-07-09 16:18

Tak vagnr !

Cathcart, jeg ser du er interesseret i religion.

Jeg er ikke selv religiøs, men interesseret i forskellige religioner.

Syntes det var lavt af Taliban at sprænge Buddistiske symboler i stykker!

(Nåh - Off topic)

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 12-07-09 16:22

vagnr
Skal man ikke være mere end alm. svagtsynet for at gennemskue, at det billede er manipuleret

For lige at afslutte Pia og Leifs fikse sexkommunikation, så skulle den læses som følger:

Med at brunstigt blik på Pia tager Leif støvsugeren og begynder at støvsuge.

Pia siger til Leif: "Du kan godt spare dig Leifi. Sæt den støvsuger på plads....... for jeg gider ikke".

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 12-07-09 16:31

Det billed er faktisk ikke manipuleret.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-09 16:36

Man skulle næsten tro du kender os Krummen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-07-09 16:45

Kan kun sige det samme som Thomas.Haugaard, billedet er IKKE manipuleret. LLR virkede bestemt som om han var glad for billedet dengang, og for at støtte Taleban, sikkert ud fra devisen, min fjendes fjende er min ven, dengang kæmpede Taleban jo mod USSR.

Jeg har i øvrigt læst, at USA lokkede USSR ind i Afghanistan for at svække dem (russerne, altså), underligt de og vi nu er gået på den samme galej

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 16:51

Vi må håbe, at Pia og Leif råhygger sig - med eller uden støvsuger .

"Den Kolde Krig" var Øst vs. Vest og var pludselig slut ved USSR's kollaps.

Citat
Cathcart, jeg ser du er interesseret i religion
Jo da.

Se lige mit "indlæg" d. og kl. 12-07-09 14:34. Det jeg mener med "4.de Verdenskrig" er, at den er godt i gang både med våben, ord og boykot's + alt det, som vi almindelige borgere aldrig får at vide .

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 16:53

I et lidt sløvt ægteskab bad konen manden om at hente en hovedpinepille hvergang hun kunne se at han havde glimtet i øjnene.
Det blev han selvfølgelig træt af, og en aften da han igen skulle hente en pille trak han sjoveren frem fra pyjamasen og ved hjælp at en klat tandpasta anbragte han en pille på spidsen.
Således spadserede han frem mod sengen og spurgte:

-Vil Du have den som sugetablet eller stikpille ??

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 17:13

O.v.n.s indlæg Dato : 12-07-09 13:08. Se, det var interessant. Så alt det med, at vi hjælper med til at "indføre" en form for demokrati i Afghanistan, er bare et stort blålys. I stedet er det en udvidet form for selvforsvar ?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 17:18

LuffeA. Hvis du ser på forsiden af Kandu, vil du finde, at der også er et forum for gamle og sikkert også nye vitser . Så vær rar at vende tilbage til emnet , tak.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 17:23

Zu befehl, mein führer.........

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 17:31

LuffaA altså
Citat
Zu befehl, mein führer.........
Nu må du sgu styre dig . Er det ikke bare skønt med ytringsfrihed .

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 50 point
Dato : 12-07-09 17:38

Jeg er villig til at vædde den præmie på 500 kr. jeg IKKE har fået udbetalt af Kandu (har slet ikke hørt fra dem), på, at ligesom vi og efter Obama også USA har fundet en exit-strategi (fint ord for at lade dem sejle deres egen sø) fra Irak, vil vi inden der er gået fem år være ude af Afghanistan, UDEN at der er indført noget der minder om demokrati eller ligestilling i landet.

Om ikke andet vil tabstallene nok efterhånden påvirke folkestemningen og dermed politikerne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-07-09 18:05

Citat
Den suspekte, krigsliderlige type med turban og Kalashnikof AK47 i hænderne er i dag statsminister i Dk,

Ja.gud ske tak og lov for det.
Nu er det vist almindelig kendt med vagnr`s blodrøde solidaritets-tankegang.Men jeg kan forstå,at selv en "stakkels socialist",skamredet af den borgerlige regeringsvælde,forstår at sætte pris på livets goder.(Penge).Husker nemlig et indlæg du havde,ang. dit sommerhus.Dobbeltmoral?????????
Hvad med at efterleve sin egen overbevisning,vagnr.
Personer som dig,kan jeg simpelthen ikke ta`alvorlig.
Hvad med en udskiftning af Audi`en.Forhandlerne er vist til at snakke med for øjeblikket.
Vendekåber som dig er en lidelse.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-07-09 18:28

Kære Mosebaek

Jeg følger de regler vi har i landet, ligesom alle andre (burde) gør(e).

At være socialist (som ikke er det ord jeg hovedsagelig bruger om mig selv som socialdemokrat) handler for mig at se ikke om at lide afsavn, jeg tager selvfølgelig de skattefradrag jeg her ret til, fx til velgørende foreninger, men også rentefradrag mv., investerer mine penge bedst muligt og med tanke om skatten osv.

Et martyrium der skulle gøre mig til en del af "sultens slavehær" ville være helt tåbeligt og formålsløst, socialisme handler ikke om at øge medlemmerne af "sultens slavehær", men at prøve at mindske antallet.

Det handler bl.a. om at skabe en mere retfærdig fordeling af goderne, bl.a. ved beskatning, gratis uddannelse, hjælp til (selvhjælp) de svageste, men ISÆR ved at søge at give alle mennesker, uanset social baggrund, lige gode muligheder for at klare sig godt i livet, få en uddannelse osv.

Hvis jeg flyttede i skattely ville du have noget at have at være forarget over, men den eneste situation hvor jeg ville overveje det ville være hvis pianisterne virkelig fik magt, de har allerede alt for meget

Men jeg husker godt et indlæg, hvor du var meget forarget over Kim Larsen, fordi han tjener godt, det kan jeg slet ikke se noget problem i, så længe han betaler den skat han skal.

Men hvad har det med Afghanistan at gøre?

Kommentar
Fra : JatR

Dato : 12-07-09 18:43
Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 18:52

Kære Mosebaek, er det ikke bare skønt med ytringsfrihed? Jeg vil blot bede dig om at oprette et spørgsmål selv, hvis du vil diskutere med vagnr . Så jeg tillader mig at citere heller22, for at komme tilbage på sporet igen:
Citat
O.v.n.s indlæg Dato : 12-07-09 13:08. Se, det var interessant. Så alt det med, at vi hjælper med til at "indføre" en form for demokrati i Afghanistan, er bare et stort blålys. I stedet er det en udvidet form for selvforsvar
Og så mit eget:
Citat
Det jeg mener med "4.de Verdenskrig" er, at den er godt i gang både med våben, ord og boykot's + alt det, som vi almindelige borgere aldrig får at vide.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-07-09 19:22

Der er myriader til forskel fra din og mit tankegang.Du forsømmer ikke en lejlighed,til at hegle på den borgerlige "kapitalisme".Og samtidig fremhæve din socialistiske tankegang om solidaritets-følelse.Hvad med at vise den i praksis.Så ville jeg ta`hatten af for dig.Sælg sommerhuset,og gi`udbyttet til Folkekirkens Nødhjælp.(Eller lignende).
Jeg kan tydelig fornemme,at du er en af de falske profeter,der råber og skriger om solidaritet.Men hvad gør i selv.Sidder og kigger på bankkontoen,der vokser og vokser.
(Men jeg er en sand socialist).
Selv er jeg af borgerlig observans,der lever et ydmygt liv.Men klager ikke.Har til dagen og vejen.

Citat
Men jeg husker godt et indlæg, hvor du var meget forarget over Kim Larsen, fordi han tjener godt, det kan jeg slet ikke se noget problem i, så længe han betaler den skat han skal.

Nej,det forstår jeg udmærket,med din form for socialisme.(Og Kim Larsen`s).
Man kan sagtens føjte rundt,og spille venstre-orienteret,når man har en god fed bankbog,at falde tilbage på.Kim Larsen er en herlig musiker,men hans livssyn kan jeg ikke ta`alvorlig.For den er ikke ærlig ment.(Efter min mening).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-07-09 19:29

Men undskyld,jeg lod mig rive med.Er vist ved at bevæge mig bort fra spørgsmålet:
Citat
Skal danske soldater blive ved med at risikere at dø, for at forsvare et land, der vil lave lov om, at mænd må lade deres hustruer sulte, hvis hustruerne ikke vil have samleje med dem

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-07-09 19:54

Du mener åbenbart, mosebaek, at man skal være fattig for at være socialist?

Så kunne du jo med rette hævde, at socialister bare er nogen der ikke har kunnet klare sig selv og er misundelige på dem har klaret sig.

Men da jeg har været så heldig at få en god uddannelse, et højtlønnet job osv. kan jeg ikke være socialist, det er helt gak.gak.

Din helt Fogh, i sine unge dage (før minimalstatsbogen) kaldt røde Anders, så blev han ultraliberalist med minimalstaten, så en slags gøgeungesocialdemokrat, den rene vejrhane, bare man kan få magt, det er i dine øjne vel en ordentlig borgerlig.

Og Løkke, der gerne drikker på skatteborgernes regning, lyver gentagne gange offentligt osv. det er en vel også en kerneborgerlig, borgernes peneg ligger bedst i mine lommer kunne være hans valgsprog.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-07-09 20:39

Cathcart svar ærligt;

Hvad kunne Danmark forvente sig, ?? hvis du fra i morgen kl, 14 fik den tjans og skule være, "" Forsvarsminister"", og havde fri beføjelser til at kunne gøre som det passede dig, ??

Hvad kunne Danmark forvente sig ?? hvis du fra i morgen kl. 14 fik den tjans og skulle være "" Udenrigsminister"" og havde fri beføjelser til at
kunne gøre som det passede dig, ??

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 20:46

Mosebaek og vagnr.

Kan I da for hulen så diskutere Jeres uenigheder privat eller opret et spørgsmål for jer selv. Det er træls at læse om Jeres Venstre/Højre- meninger

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 20:50

Vic2000.

Citat
Cathcart svar ærligt
Jeg ville "tvinge" befolkningen til hver især at være over for andre, som hver især selv gerne vil ha, at andre er over for en selv

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-07-09 20:57

Ja,jeg lader Dr. Jekyll and Mr. Hyde i fred denne gang.
Hans politiske drøm....... og virkelighed,stemmer ikke overens.
Hans svage punkt er penge.

Min slutreplik.Tak!

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-07-09 21:16

Og min, at være socialist og tiggermunk er ikke det samme

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 21:18

Vic2000

Citat
hver især at være over for andre, som hver især selv gerne vil ha, at andre er over for en selv
Det var lidt kludret. Der skal stå: "Du skal elske din næste, som dig selv" og det kaldes nogle gange det 11.de Bud

Godkendelse af svar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 21:26

Tak for svaret vagnr. Og til den tid er krigen måske på 3-4 år rykket helt ind i Pakistan, trods tabstallene .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 21:29

Og så synes jeg, at du skal rykke Kandu for den 500 krone, så du kan få råd til salt til dine æg

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-07-09 21:31

Det vic2000 citerer, er det der på engelsk hedder "Do unto others as you would have others do unto you"

Jeg kender ikke den præcise ordlyd på dansk, men vics giver i hvert fald det vigtigste i budskabet, men vanskeligt opnåelige, at vi opfører os ligeså pænt overfor andre, som vi syntes de burde opføre sig over for os selv.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-07-09 21:36

Selv tak, cathcart, og jeg er bange for du kan få ret, Pakistan virker helt ude af kontrol.

I stedet for at rykke Kandu for "præmien" tror jeg hellere jeg må låne lidt salt af Mosebaek, der er vist større chance for succes

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-07-09 21:39

Citat
Jeg ville "tvinge" befolkningen til hver især at være over for andre

så vil du ikke give mig ret i at de Radikale Venstre aldig nogen sinde,

skulle have haft lov til at se dagens lys, for det er da deres skyld vi har så mange musthaffaaa og muslimer og slås med i dk, pt,
og at de stadigvæk kan få lov til at yngle som rotter, også på global plan,
igen kommer man til at tænke på mogens gl. krudt og kugler

er det ikke religions krig der bliver ført i københavnstrup pt.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 21:40

Hejsa.

Det var nu Cathcart, der skrev det, du så smukt skriver på engelsk. Men pyt med det. "Du skal elske din næste, som dig selv" - efterlevede alle det, så ville verden være fri for religioner og dermed krige og andre konflikter.

Som du kan se, er den sidste utopist ikke død endnu

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 21:48

Citat
er det ikke religions krig der bliver ført i københavnstrup pt.
Hvornår kan en krig om narkomarkedet, ført af tosser, være en religionskrig. Det går godt nok over min forstand . Og kender du slet ikke dette her: "Du skal elske din næste, som dig selv"?

Men det med at yngle som rotter og Glistrup, synes jeg, du skulle lave et spørgsmål om. Så kan diskussionen eventuelt videreføres der

Mvh

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-07-09 23:42

Altså Vagnr.

Dig og så Mosebaek . I burde da kunne enes om bare en ting. Nemlig at I er uenige om alt

Og Vic2000.
Citat
så vil du ikke give mig ret i at de Radikale Venstre aldig nogen sinde, skulle have haft lov til at se dagens lys, for det er da deres skyld vi har så mange musthaffaaa og muslimer og slås med i dk, pt,
og at de stadigvæk kan få lov til at yngle som rotter, også på global plan,
Det har du sandelig ret i, at det vil jeg IKKE gi dig ret i

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 13-07-09 02:59

Lillla snotdumme vic2000. Ti nu stille, for denne tråd er for indviklet til at, du med dine yderst begrænsede forudsætninger kan forstå den.

Hvornår har du TOTALIDIOT i Danmark hørt om en forsvarsminister med frie beføjelser?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 13-07-09 10:34

Kære Krummen.

Tag det nu roligt og husk på, at vi heldigvis har ytringsfrihed her i DK . Derfor har vi alle lov til at have en mening. At vi så kan være uenige er da helt fint, og jeg tror på, at hvis vi kan holde op med at kalde hinanden forskellige grimme skældsord og bare kan være enige om at være uenige, så vil vi få et bedre samfund.

Mkh .

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 13-07-09 12:24

Kære Cathcart

For det første mener jeg, at ytringsfriheden og stemmeretten skal fratages alle afarter af menneskeracen, som har en IQ under 25. For det andet er det ikke skældsord jeg hæfter på vic2000, men typebetegnelser og selvangivne karakteristika.

For det tredie, så er vic2000's spørgsmål om en forsvarsminister i Danmark, som har fri beføjelser til at kunne gøre som det passede ham absurd og har intet med det oprindelige spørgsmål at gøre. Men hvem kan det undre, når det flyder ud af den tomme dåse, som han sikkert kalder sit hoved

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 12:37

Hej Krummen.

Som Cathcart skriver
Citat
husk på, at vi heldigvis har ytringsfrihed her i DK
Det er sgu en dejlig ting.

Dit indlæg om vic2000 er så din mening om ham, og det er da OK. Men hvad pokker har den med det egentlige spørgsmål at gøre . Jeg synes, at det er misbrug af et spørgsmål, når svarerne begynder at skændes internt, fx dig og vic2000 + Vagnr og Mosebaek.

Gi det lige en tanke, inden du også bliver vred på mig

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 13-07-09 13:07

Hej Heller Først...Jeg er ikke vred, og blir det sikkert heller ikke på dig .

Men jeg meget imod, at en tumpe som vic2000 konstant i alle tråde kommer ind med sit hjernedøde bavl, dårlige råd og forkerte oplysninger samt bemærkninger, som intet har med den pågældende tråd at gøre. Ja det er rigtigt, at så er jeg osse inde i disse tråde, men det er i håbet om at TOTALIDIOTEN gir' op og blir' så fornærmet at torsken skrider fra Kandu. Han er en byld i røven på Kandu og bidrager kun med sine dumheder.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-07-09 13:08

Krummen og vic2000 find jer en sandkasse

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 13:21

Hej Krummen.
Jeg er glad for, at du ikke blev vred på mig.

Nu om vic2000: Mon ikke det bedste du kan gøre er, bare at ignorere ham, og lade spørgeren / spørgerne afgøre, om vic2000's indlæg er passende eller ej, med deraf følgende mulig blacklistning.

På den måde "tvinger" du jo også dig selv til at holde dig til emnet.

Mvh

PS!! Shit . Nu er jeg dæleme også kørt af sporet .

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 13-07-09 15:20

Citat
Nu er jeg dæleme også kørt af sporet
der kan du bare se....

Citat
Krummen og vic2000 find jer en sandkasse
Det er for forvirrende for vic2000, med hans begrænsede formåen, hvis der er mere end et sandkorn. Og i øvrigt skal du såmænd bare blande dig uden om, bette haugaard.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 21:37

Citat
Og i øvrigt skal du såmænd bare blande dig uden om, bette haugaard.
Det er dæleme godt, at muslimerne heller ikke kan enes indbyrdes. De sprænger så bare sig selv i luften i mange dele blandt "fjenden". Vi nøjes heldigvis stadig med blot at gøre nar, svine hinanden lidt/meget til og skælde ud til højre og venstre (Den sidste var også til Vagnr og Mosebaek )

Sikke da en verden

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 21:41

Citat
På den måde "tvinger" du jo også dig selv til at holde dig til emnet
Ja, emnet forsvandt nok i bjergmassiverne i Afghanistan .

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 13-07-09 22:01

Jamen altså (sådan indledes efterhånden ethvert svar i medierne i dag ), hvis jeg skal vælge mellem at gå og knurre/vrisse osv af hinanden gennem Kandu, eller at skulle sprænge dem jeg er uenige med i luften (endnu værre selv blive sprængt i luften), så knurrer jeg gerne videre.

Og så er der noget med afstand og anonymitet, der gør tonen nemt bliver lidt skarpere, mere firkantet, end hvis vi sad og snakkede sammen over en kop øl eller to. Jeg tror sagtens Mosebaek og jeg kunne finde ud af noget vi er enige om, og være uenige på de andre punkter på en fredeligere måde, hvis vi kunne sidde og kigge på hinanden, fornemme hvordan den anden er, hvornår gasser han osv.

Det er lidt som i trafikken, man ser aldrig en skråt-op-finger i fodgængerovergangen

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 13-07-09 23:01

Kære Vagnr.

Citat
noget med afstand og anonymitet
Jamen altså (), der har du fat i noget helt rigtigt. Selv om Danmark er et bette land, så er afstandene mellem os mennesker alt for stor. Jeg ved godt, at jeg generaliserer, men jeg mener virkelig, at vi i det store og hele har svært ved at komme hinanden ved. (Hvis du nu tænker på 68-er, så har du ret . Jeg var med den gang.)At vi måske inderst inde er bange for livet, og derfor bruger det på karriere-ræs, se-hvad-jeg-har-og-kan-ræs og alle-de-fremmede-kan-bare-skrubbe-hjem holdninger osv.... Afledningsmanøvrer, der ligger dybt i os, og har gjort os til marionetdukker, så vi er så utroligt nemme at styre og forudselige .

Og nu stopper jeg lige her, og forudser en hulens masse verbale lussinger

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-07-09 01:18

Jeg begynder da lige igen, hvor jeg stoppede:
Citat
Og nu stopper jeg lige her, og forudser en hulens masse verbale lussinger
Hvor blev lussingerne af.

Og jeg undres til stadig over, at lille - trods de mange interne uenigheder - fredelige Danmark er i krig. Godt krigen er så langt væk!

VH