/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
PC'en er oppe i det røde felt!
Fra : snerose
Vist : 425 gange
300 point
Dato : 12-07-09 10:30

Min Pc, som er en Fujitsu Siemens med 3,00 GB RAM og Vista styresystem, er lige pludselig oppe i det røde felt, forstået på den måde, at når man klikker på "computer", plejer man at kunne se en blå stolpe, som viser hvor meget plads der er på computeren.

Stolpen er nu rød og der står, at der er 15,3 GB ledig af 173 GB plads.

Så er mit spørgsmål: Hvad fylder mest - hvad bør jeg slette? Jeg synes nemlig ikke, at der er noget jeg ikke har brug for. Men så har jeg set, at jeg har flere Windows.old liggende og de fylder jo temmelig meget. Kan man slette dem? Og i så fald, hvor og hvordan?

Tak for altid gode råd herinde!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 310 point
Dato : 12-07-09 10:32
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-07-09 10:39

How to remove the Windows.old folder that is generated when you perform a custom installation of Windows Vista
http://support.microsoft.com/kb/933212

Godkendelse af svar
Fra : snerose

Dato : 12-07-09 11:07

Tak for svaret Klaudi - god side!
Diskoprydningen frigjorde lige 76,7 GB -vildt!!!
Og det var KUN windows.old der blev fjernet..... Så nu skal jeg lige defragmentere, og så er alt fjong.

Ha' en god søndag!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-07-09 11:09

Velbekomme

Takker og i lige måde

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 11:39

Det er også en rigtig god ting at ha nogle andre former for oprydnings-programmer. Fx Advanced System Care, der rydder op i midlertidige filer og registreringsdatabasen. Så prøv lige det også

http://www.kandu.dk/Tip19853.aspx