/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Indhegninger
Fra : Provsten1
Vist : 1777 gange
100 point
Dato : 12-07-09 09:24

Pressen, politikere, organisationer og visse private elsker at nedgøre mere eller mindre kendte mennesker, som iøvrigt lever et stille og normalt familieliv. Jeg tænker her på Sofie Kirk Christiansen og dennes familie, som just har fået tilladelse til at indhegne en stor del af deres ejendom, Klelund Plantage ved Vejen i sydvestjylland. Hvorfor skal disse mennesker lægges for had, blot fordi de har fået muligheder som andre kunne ønske sig ? Mange steder i den offentlige debat fremhæves familien, primært fordi de er efterkommere af Lego-familien og ikke nogen egentlig saglig stillingtagen til det sagen drejer sig om: Indhegningen af så stort et område (ca. 1400ha) ? Familien har fra starten sagt, at man ønsker at lave en offentlig dyrehave a la Jægersborg Dyrehave nord for København, men som samtidig skal anvendes til kommerciel jagt.
Frygten for at det vil gå ud over kronvildtets spredning specielt østover, er ikke særligt velbegrundet
- vildtet skal såmænd nok finde vej andre steder, f.eks som i vestjylland på de militære terræner!
Sidste nye er, at en folketingspolitiker har aftalt med miljøministeren, at skovloven skal laves om, så det fremover bliver umuligt at bygge hegn om så store områder ! Nu er det altså ikke kun én politiker der skal bestemme hvordan loven skal indrettes, men hele folketinget !

Lad dog familien være i fred - jeg er overbevist om, at de ikke ønsker at ødelægge naturen, men derimod at beskytte den ! Er der nogle seriøse betragtninger, enten for eller imod indhegninger generelt ?

Provsten1

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 09:58

Jeg har ikke noget personligt imod deres ønsker.

Men det er vel for de fleste nærmere en principsag da vi næsten altid har haft ret til at færdes i skovene.
Ikke at der skal foregå en dyrevandring som f.eks i Afrika, men man hindrer alligevel i en vis form for vandring og evolution, måske kan der endda blive tale om indavl.

Og kommerciel jagt er blodtørst !!!!!!!!

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-07-09 10:23

Citat
så det fremover bliver umuligt at bygge hegn om så store områder

Hvad så "Hegn" langs Motorveje //Bane strækninger i flere kilometers længde af gangen, skal det så også forbydes fremover, og skal allerede de eksisterende, hegn så pilles ned, ???
Kirk Christiansen familien, har de, nogen sinde, prøvet på, og vil skade nogen, NEJ - NEJ og atter nej, tvært imod, f.eks har der ikke været noget der hedder; BILLUND international LUFT havn - LEGO LAND - Billund By med stor opland +++ mange andre velmente gaver fra KIRK Christiansen familien, hvis de havde beholdt det hele selv, som de har slidt for,
Men missunddelsens pille, er meget, svær og sluge for nogen, også
for politikere,

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-07-09 10:56

Provsten1

Endelig et fornuftigt debatemne på KanDu - tak for det!

Jeg er helt enig i, at familien Kirk Kristiansen har reele hensigter med deres projekt. Jeg tror ikke, at så store hegninger som der her er tale om bliver problematisk, forudsat det bliver plejet og passet og mon ikke familien skal vide at ansætte de rigtige mennesker til det, således indavl, sygdomme og "overbefolkning" bliver minimeret, så det er jeg ikke så bange for.
Derimod kan man somme tider være lidt mere betænkelig ved de mere eller mindre tilfældige "privatister", der tror de ved noget om tingene og derfor handler derefter - det gør mig mere utryg.
Men jeg er fuldstændig tryg ved familien Kirk Kristiansens evner og formåen i denne sag ! Jeg vil ønske ikke alene dem held og lykke, men også befolkningen og naturen.

Øjenvidnet4

NB Kunne man tænkes at udsætte vildsvin i plantagen? Spændende.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-07-09 11:02

Citat
Men det er vel for de fleste nærmere en principsag da vi næsten altid har haft ret til at færdes i skovene.

Hvad sker der så hvis denne princip, så bliver fjernet, så bliver mennesker onde mod hinanden, Det kunne, så også være, en af grundene, til missunddelsen florea, hvis folk, ikke kan, komme tæt nok på, til at snade i ens privatliv,
Citat
måske kan der endda blive tale om indavl.

Det tror jeg ikke på, her er tænkt hele vejen rundt, der vil være tilknyttet en vildt konsulent, eller dyrpasser, på samme måde som anden Zoo have,
eller samarbejde med Givskud Dyrepark,

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-07-09 11:07

Provsten1. Hvem er du og hvilken baggrund har du for at kunne udtale dig så skrå sikker om kronvildtets vandring?
Forklar da venligst alle vi andre, hvorfor kronvildtet ikke har bredt sig østover fra områderne Varde Oksbøl...
Personer med langt større viden og uddannelse har i årevis beskæftiget sig med disse ting og deres konklusioner er vel dem man må fæstne størst lid til eller hvad - ved du noget de ikke ved?

Til vic2000. Igen skriver du noget virkeligt nonsens, men ok det skal der selvfølgelig også være plads til, men du skal altså vide: At det du skriver ikke holder vand. Hegnene langs baner og veje beskytter virkelig vores hjorte vildt og trafikanter, mange steder anlægges også fauna passager og kamera optagelser viser, at de bruges..

Med hensyn til janteloven, så har I begge ret, men træk lige lidt i egen barm begge to. Jeres indlæg her viser, at I også selv benytter jer af den ind imellem...

Prøv nu på for en gang skyld ikke at blive personlige, men hold Jer til tråden, for den ER spændende: Skal vi have Syd Afrikanske tilstande i DK eller ej eller er alt jagt i en indhegning ikke jagt, men aflivning af farmdyr? Hvor langt må vi mennesker gå med hensyn til styringen af hjortevildtets gener- vilde hjorte kan jo heller ikke komme ind i hegningen!!!!!

Det burde være det vi som jægere skal tage stilling til ikke om, det er den ene eller den anden, der ejer det stykke jord, der indhegnes.... For det er en selvfølge, at det må være personer/familier med mange penge for både jord og hegnstråd i den størrelse koster mere en Jørgen Hattemager har råd til....

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-07-09 11:49

Citat
Til vic2000. Igen skriver du noget virkeligt nonsens, men ok det skal der selvfølgelig også være plads til,
bb1 den slår igen, hr,

Citat
jo heller ikke komme ind i hegningen!!!!!

på den her side af Danmark bb1. da kalder man det en fold eller indhegning. og hvis ellers bb1 du havde læst start spørgsmålet, og ikke er så aktiv med, om du nu kunne finde noget negativt om dig selv, så var du nok også kommet til det resultat, og så endda, her kommer den lille grønne kugle ind i billedet, det er selvfølgelig begrænset hvad den kan indeholde af viden, men bb1 man prøver, og vil forbyde, og lave indhegninger i stor skala, og det har ikke, bb1 noget at gøre, med dine gangbroer, med kamera og snubbel lys på,
(citat)
Sidste nye er, at en folketingspolitiker har aftalt med miljøministeren, at skovloven skal laves om, så det fremover bliver umuligt at bygge hegn om så store områder ! (citat)

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 12-07-09 12:01

bb1 er du for eller imod hegn?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 12:03

Citat
Hvad sker der så hvis denne princip, så bliver fjernet, så bliver mennesker onde mod hinanden, Det kunne, så også være, en af grundene, til missunddelsen florea, hvis folk, ikke kan, komme tæt nok på, til at snade i ens privatliv

Der er overhovedet ikke tale om snagen i privatliv, kun hvis indhegningen bliver helt låst og udenfor jagttiden bliver brugt af familien til nudistlejr.
Hvis de bygger en pæn hytte og drikker kaffe derinde nu og da så herregud.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-07-09 12:12

Citat
Provsten1. Hvem er du og hvilken baggrund har du for at kunne udtale dig så skrå sikker om kronvildtets vandring
Hr,
Du skal bare for se bb1, han har ikke kun en enkelt af de her grønne runde kugler, som du har, nææee han har gud dømme mig en stor gryde fuld, (( bb1 her i vest danmark, da kalder man dem også for grøn ærter eller mande hjerner, så kalp endelig ikke gravhunden for hårdt bb1,)) hr,

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-07-09 12:20

Så er freden forbi

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-07-09 12:44

Ja, Luffe - Den lille dreng kunne ikke styre sig, men det var forventet så hans indlæg for lov til at stå allene!!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-09 18:00

Dybest set er jagt jo et naturinstinkt. Det der stikker en i øjnene er det, når alle de fede velhavere og deres medløbere stiller sig ud, og dræber løs på f. eks. 20000 ny-udlukkede fasaner. Jeg væmmes når jeg ser Christian Kjær, Prins Henrik og en helt bunke klaphatte stå foran 78 fasaner på en såkaldt "jagt". Fuglene er så fede så de næsten ikke kan lette, og drabsmændene står veltilfredse og hygger sig med deres gerninger. De mest fedeste (for nu at blive ved prinsen og Christian) har sgu ikke engang puttet bønner i gøbben. Det har de folk til. De skal heller ikke have fasanerne hjem i fryseren. Det er jo noget bøvl at rykke jakken af sådan nogle.

Min repekt ligger hos ham der tager ud til sin såt, klokken 4 om morgenene og ligger på lur efter en buk. Det lugter lidt af jagt. Lystmorderne der stiller sig ud og venter på klapperne er nogle dødssyge klaphatte. Og Lego-dronningens lille indhegningstrick lugter fælt af industrijagt - læs skyderi for skyderiets skyld. Altså ikke jagt.

Hvorfor ikke finde nogle bondegårde der brænder? Der er masser af grise og køer der skal skydes!

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 12-07-09 18:21

3773...man kan da kun være enig i det du skriver.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-07-09 18:24

Hørt...... 3773. Vel talt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-09 18:34

Nemlig. Har intet imod "den rigtige jæger", men har en del imod de skydeliderlige klaphatte de plaffer løs for plafferiets skyld. Oftest er de samme klaphatte der mejer hunde og katte ned for sjov, "fordi de skader vildtet". Samme idioter fatter ikke, at et par gode fede vildkatte på såt'en, nupper så mange gnavere (rotter) at dette langt overstiger den "skade" de måtte lave ved at rende en enkelt harekilling eler facankylling op. Kattedyrenes hærgen er vildt overdrevet af de uindviede jægere, eller lad os bare kalde dem skyde-fascisterne. Folk der vitterligt har forstand på jagt, "mejer" ikke bare løs.

Men for at vende tilbage til spørgsmålet/påstanden i starten. Med hvilket formål skal vildtet hegnes inde? For at det er nemmere at skræmme op foran prinsen og hans følge? Så behøver de ikke få beskidte bukser. Men kan stige ud af firehjulstrækkeren og skyde dyrene uden at skulle gå for langt. Må jeg i den forbindelse anbefale prinsen og ham flæskehovedet at finde nogle gårdbrande. Der render grisene stærkt forbrændte rundt og skydningen af disse kan betragtes som en barmhjertighedsgerning. Og da de alligevel ikke skal hjem i fryseren kan det vel være et fedt. Man får plaffet nogle dyr!

Accepteret svar
Fra : bb1

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-09 19:21

Heldigvis er ikke alle enige med 3773. Janteloven længe leve. Det man ikke selv kan eller har råd til er forkert....

Ingen er en "bedre" jæger blot fordi man står op kl. 4 og sætter sig på luer lige uden for naboens skov og venter på, at bukken skal komme ud for at esse.....

3773 Har du nogen sinde deltaget i en "Konge jagt" Nej, vel -så er det sku` også nemt at udtale sig om, hvad der foregår, mig bekendt har ingen af de kongelige hjælper på ( lade drenge ).
Det er noget, der hørte den engelske adel til..

Mig bekendt så udnytter kongehuset meget af det vildt, der nedlægges, men det er klart, at er der tale om en stor jagt med 2-3 hundrede nedlagte fugle, så kan de ikke spise sig igennem dem alle..

Hold dog op med denne gylle udhældning, den viser jo kun hvor små og misundelige I selv er..

Man kan sagtens få en god jagt dag ud af at deltage sammen med 20 andre gode jægere ligesom man også kan få det ved, at gå på jagt allene. Det er slet ikke spørgsmålet om deltager antal eller vildtparadens størrelse, der er det afgørende.

Hos mig kan ingen leje en jagt dag, hvis de på forhånd kræver, at der ligger x-antal stykker vildt på paraden, så enkelt er det...

Det vi diskutere her er det klovbærende vildt frie bevægelighed og ikke om HKH Prins Henrik er jæger eller et selskabsmenneske. Det kan nemlig kun hans nærmeste afgøre..

En ting kan jeg dog fortælle Prins Richard af Berleburg er en af de bedste og mest behagelige jægere jeg er blevet forondt, at være sammen med..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-09 19:33

LOOOL, på det lokale gods benyttede man ladedrenge indtil for få år siden. Og god jagt min bare!!!!!!! Gå på lerduebanen hvis det er for at skyde.

Det lokale gods lukkede i tusindvis af facaner ud hvert år (før i tiden). Som flæskehovedet, prins Henrik og amerikanere kom og skød. Alt sammen for skyderiets skyld. Dette er ikke en kunst, der ikke kunne udleves på en skydebane, og disse såkaldte "jægere" har intet med jagt at gøre! En rigtig jæger, jager og nedlægger sit bytte. Omtalte idioter, stiger ud af bilen, går tyve meter, stiller sig op og venter på klapperdrengene. Når fasanerne kommer starter myrderiet. Så går vi "hjem", æder og drikker og fortæller løgnehistorier.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-09 19:36

Hvis jeg vil skyde, går jeg på skydebanen og kan sagtens betale for dette. Havde jeg et latent ønske om at eje et skydevåben købte jeg et! Kontant!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-09 19:39

Kender og omgås både rigtige jægere og skydefascister.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 12-07-09 19:49

Til bb1

Bravo Ballegaard - for én gangs skyld er jeg meget enig med dig i din kommentar kl. 19:21. Æres den der æres bør !

Til 3773

Det er skam nogle synspunkter du giver udtryk for - personligt bryder jeg mig heller ikke om de store klapjagter med nedlæggelse af hundredevis af fugle, det være sig fasaner eller ænder. Men skal man have et nogenlunde jagtudbytte, kommer man ikke uden om udsætning - det tror jeg ikke der kan være tvivl om!

Provsten1

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-09 20:16

Vildtpleje har jeg intet imod. Kun "industri-jagt" og skydegale. Til bb. i mine unge dage var jeg iøvrigt en glimrende skiveskytte og klarer mig normalt temmelig hæderligt på lerduebanen. Såehhh. Jeg har råd, jeg kan......Så nul jantelov herfra.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 12-07-09 22:18

Citat
En ting kan jeg dog fortælle Prins Richard af Berleburg er en af de bedste og mest behagelige jægere jeg er blevet forondt, at være sammen med..

bb1 hvor er du dygtig, at du kan // kunne stave dig frem til navnet
Prins Richard, for ellers kunne du jo heller ikke fortælle som røvslikker,
bøsseholder at du havde hørt han fortællinger på bånd,
bb1 hvad tror du det rager spørgsmålstiller, om dine slikkerier i røven
på de kongelige,
bb1
Det var en af familien Kirk ejendomme som skulle indhegnes og ikke dine
vildt parader denne tråd handler om,
det kan du selv lave en tråd gående på,
""" BB1 helt vild viltparade slået ihjæl med træbøssen"" Hr,

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 12-07-09 22:49

vic du er syg søg læge. Hold dig til emnet,som var hvis du har glemt det hegninger og ikke mig!!
Det var heller ikke kongehuset eller familien Kirk!!

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 13-07-09 06:58

bb1 svar mig nu på om du er for eller imod hegninger?
Nå og har du også været sammen med Richard af Berleburg

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 13-07-09 07:56

Har lige været hjemme og overnattet.

Om ikke jeg kan læse, at Ballegaard Knudsen er jagt kammerat med Richardt af Berleburg.
Ja hvorfor ikke, vel også med mange andre højtstående personligheder. Jeg er overbevist om at disse værdsætter B K store jagt viden, og ikke mindst hans sprogbrug.
Vi andre kan da så kun være misundelig, over ikke at kunne komme med herskaberne til bords, vi må så afpasse hvad der passer til vores hierarki, lige børn leger nu engang bedst.
Francen nu sætter B K på en prøve, med at svar om hegninger, her kan det blive nødvendigt at tale med to tunger, han vil ikke gøre sig upopulær overfor herrefolket , og siden pøblen han skal leje jagter ud til. Evner B K ikke levere et stor fast antal fasaner, skal han ikke forvente At Richardt prins Henrik og Chr Kjær vil komme medmindre de søger det gode selskab.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 13-07-09 11:15

Nå, men jeg må vel også lige give mit besyv med.

Generelt set, er jeg lodret imod indhegninger, idet jeg mener, disse indhegninger forhindrer vildtet frie bevæglighed.

Det lyder noget hult, når den kære HFranzen spørger bb1 om;
Citat
bb1 svar mig nu på om du er for eller imod hegninger?
Nå og har du også været sammen med Richard af Berleburg
Idet, den kære HFranzen, ikke selv gider at svare på de simple spørgsmål han selv bliver stillet......f.eks. linket til den debat hvor den kære HFanzen, så stivnakket påstår, at jeg blev irettesat.

Moralen må så være; HFranzen, man skal ikke kræve af andre hvad man ikke selv magter.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-07-09 11:16

Citat
Og Lego-dronningens lille indhegningstrick lugter fælt af industrijagt -
fra 3773,

Hvis det er tilfældet !! Er det så være tænkt. ? som 52 Dansker der tager

på Safari jagt, pr næse 125,000 kr= 6,500,000,oo kr + lomme penge ++

hjemtagning af div, trofæer, for man vil jo ikke være en mindre pral røv

end bb1 --- = 500,000,oo kr, ialt 7,000,000,oo kr, + lomme penge

valuta ud af DK,s, kasse ( motto) det gik jo som smut, vi tager en tur

mere til efterår, når kamel jagten går igang, )

Lad da for pokker Sofie Kirk Christiansen lave sig en butik der e.v.t. kunne

trække turister her til landet, ""Sofie,s Jagt Safari""

HabbiPro mener/tror du ikke bb1 vil være ski---de missundelig på Sofie og

vil grave sig ned, fordi han ikke har en chance, til at han kan overgå

hende med hans viden/// pral, ??

bb1 sidste nye i Sofie,s overvejelser om kring hendes indhegning er at

hun har ansat to personer oppe fra Lap land, som virkelig har forstand, og

faktisk næste kan snakke med den type dyr Sofie vil anskaffe sig,

bb1 du har måske en chance til at se disse dyr, omkring jule tid,

spændt for en kane lavet af LEGO klodser,

men bb1 svar nu HFranzen på det han beder dig om.? og glem

Lego klodserne,

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-07-09 11:40

- Igen igen er der hylere, som ikke forstår hvad tråden handler om. Det er dog utroligt at en sag om indhegning af Klelund plantage kan komme til at dreje sig om mig - Jeg bliver da også mere og mere populær og det er da for mig helt OK mit forlag siger,der sælges bøger, som aldrig før- så tak for det, men selv deltage i Jeres personfnidder det gider jeg ikke...

H.Franzen den tid hvor jeg pænt og høfligt svare på spørgsmål fra visse personer er forbi, der til har jeg alt for ofte oplevet, at blive vinet til personligt og hvad kommer det i øvrigt dig ved, hvem jeg går på jagt med. Har jeg spurgt dig om det samme- Nej vel

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 13-07-09 12:32

Citat
at blive vinet til personligt

bb1 er alt dit forlags bras tilsvarende, som citat, så forstår jeg bedre,

når nogen bøsseholder tager livet af sig selv, så er det vel fordi du har skrevet i et af dine sætninger, at man skal vende bøsse piben ind mellem øjnene inden man rykker i snoren, på forvarmeren,

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-07-09 12:41

- ved nogen hvad barnet mener???

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 13-07-09 12:42

Til alle debatører

Det startede godt, men efterhånden har alt det personlige efterhånden taget over - så hvis denne tråd skal fortsætte, må man lære at opføre sig anstændigt.
Til orientering har jeg blacklistet vic2000 fra denne tråd - kritik er sandelig velkommen, men den tilsvining og det helt uacceptable sprogbrug der fra den side har været en fast bestanddel af hans kommentarer, skal ikke indgå i de tråde jeg har oprettet ! Vi kan alle være uenige i mangt og meget, men voksne mennesker burde kunne opføre sig som - voksne mennesker !!!

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 13-07-09 13:10

Provsten 1 Du har min respekt.....

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-07-09 07:15

Svar til provsten.

Rigtigt det er ikke Ballegaard knudsen vi skal beskæftige os med, selv om han gerne selv vil fremprovukere sine fine bekendtskaber , ved en hver given lejlighed.
Hegninger er for mig og ligemeget af hvem og hvor de etableres uacceptabel og burde rives ned med tilbagevirkende kraft, hvis det ikke har med nukulture og færdsel hensyn at gøre, lige meget om hvilke personer og hvad betydning disse har haft for vækst og arbejdspladser i et lokal samfund.
Hegning er og bliver at forhindre vildt frie bevægelighed, og ingen kan bilde mig ind, at det har med rigtig vildt at gøre, hvis der fodres og fodervogn kommer dagligt. Jeg mener at huske det var et betrakteligt antal dyr der var tale om.
Lærer vi jægere ikke at tage afstand til kommerciel jagt under hegn, som jeg mener bør afskaffes, kan jeg love jer for, der er nogle rød grønne, der vil være behjælpelig med at få dette bragt til ophør.
En kendt personlighed der optræder her på Kandu, har der været palaver nok om, med en muflong, som noge påstår han skød under hegn, som blev påtalt meget kraftigt som ikke værende etisk jagt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-07-09 09:07

habibipro - du kan ikke holde dig i skindet- SØRGELIGT!!!!!

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-07-09 09:38

Til Ballegaard Knudsen.

Undskyld jeg svarede bare høfligts på Provstens indlæg, håber du også forstod jeg er mod hegninger med kommerciel jagt. Jeg kan følge Provsten i det er overflødigt at nævne dine fine jagt venner,ligeledes har vi hørt nok om hegningsjagt med din muflong vædder.
Lad os endelig høre, din mening om hegn og jagt under hegn.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-07-09 09:48

Du bliver ved - kan du virkelig ikke andet?

Du svarede ikke høfligt - men begyndte at pladre om en Muflon vædder, som du end ikke kan stave til og som hverken du eller andre "eksperter" indnu har ført bevis for er skudt under hegn.

Så opfør dig nu pludselig ikke som en helgen. Gør hellere din egen tidligere tråd færdig,men det er desværre typisk for dig og andre herinde. Når det brænder på, så stikker i halen imellem benene og trækker "NYE" spørgsmål ind,for Jeres dagsorden er ikke at svare på det der spørges om..

Og har du ikke ud af det Jeg har svaret og skrevet forstået, hvad min holdning er til hegninger og at jeg er aldeles total ligeglad med,hvad andre mener om, hvem jeg går på jagt sammen med, hvor og hvornår. Ja så er du altså ikke istand til at forstå noget som helst og det er dit problem og ikke mit eller andres, så det må du selv løse...

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-07-09 15:29

Kæreste Ballegaard Knudsen.

Det var da heldigt der smuttede et g med i stavelsen muflon, jeg kan da betro den stor redaktør og forfatter du havde ogs stave fejl i svar skrivelsen, men lad nu det bare ligge. Ja du er lige glad hvad andre mener, for du gør som du vil.
Min skrivelse var slet ikke et svar til dig, men at din forfængelighed tager anstød, kan vi andre også se stor på.
Vi lader lige den med forsikring ligge lidt endnu, de er jo ikke så hurtige inde i folketingets retsudvalg, med om de er betimeligt at jægerforbundet som burde varetage medlemmers interesser og selv er medejer af det forsikringsselskab der står for udbetalinger mod skadelidte.
Forstår jeg dig ret, omkring hegning, vil du stadig gerne skyde dyr under hegn.
Jeg er ked af, ligeså snart jeg skriver noget er du på mærkerne, og har endda tilladt at kalde mig for en dum kælling, du er slet ikke så sart selv.
Ja tænk om din gode ven Richard af Berleburg, læste alt hvad du skriver, så er det slet ikke sikkert han vil se op til Høvdingen af Løvenholt.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-07-09 16:42

Du er en dum kælling. Det gentager jeg gerne for du fatter ikke, at du selv invitere til, at man skriver det:

Citat fra dig: Forstår jeg dig ret, omkring hegning, vil du stadig gerne skyde dyr under hegn. Citat slut.

Hvor og hvornår har jeg nogen sinde nedlagt noget under hegn - svar udbedes. Husk det er en påstand, du fremsætter og en sådan må man kunne begrunde, hvis man vil tages seriøst og igen hvad rager det dig, hvem jeg går på jagt med og hvornår. ( jeg har jo ikke spurgt dig om det samme )

Den dag du kan forstå, at man ikke skal pisser på andre ved, at skrive usandheder. Den dag kan vi føre en normal debat og ikke et sekundt før.....

Sluttelig vil jeg indtrænge bede dig om, at holde dig til tråden - slevom jeg godt ved, at det rækker dit IQ ikke til.....

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-07-09 17:37

Så kom Ballegaard Knudsen igen op i det røde felt, nok igen varmen. Husk at tale sådan, næste gang du er i selskab med Richard af Berleburg. så han kan se og høre dit sande jeg.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-07-09 19:15

-

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-07-09 19:28

Ballegaard Knudsens.

Var B K bare lidt klogere, ville han selv havde forstået han ikke er nogen særlig klog mand, alt tyder på han aldrig har lært takt og tone, hver gang Ballegaard Knudsen bliver trængt på sandheder går han helt over gevind, og bruger et sprog der er sammenlignelig med de børn han er formand for i skovbørnehavens juletræs kommision.
Selvfølgeligt derfor han får fem kolde tæer, hvor end han stikker snuden frem, kun her på Kandu er han ikke blevet forvist. B K får da også lov at ytre sig på DJ men i meget begrænset omfang, ofte bliver hans indlæg slettet ellers bliver de ikke kommenteret, ingen gider høre på Ballegaard Knudsens ondskabsfulde debatform, hvem har nogensinde hørt noget andet end negativt nedladen og ondskabsfuldhedde løgn og pral.
Måske er manden ikke engang så klog, at denne tanke har strejfet ham, at det kunne være ham selv der er noget galt med, med så mange der er i mod ham, som driller hver gang lejlighedebn bydes, til stor morskab

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-07-09 21:54

Nåehhhhhhhhhhhhhhhhhh her der det da kun dig og hvorfor mon????

Kommentar
Fra : habibiPro

Dato : 14-07-09 22:12

Citat
Nåehhhhhhhhhhhhhhhhhh her der det da kun dig og hvorfor mon????

Fordi du må være fatte dum, og ikke opdager der laves grin med dig, se bar din sidste tråd du lige har startet, Gå nu bare i seng, tag sutteklud og natpotte med, arme mennesker der skal omgåes dig til daglig, og høre på tom luft montøren.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-07-09 23:13

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 15-07-09 06:46

Tak for svaret bb1.

Vi har ofte været uenige, men med denne kommentar synes jeg at ane noget positivt, samt at du ikke denne gang har startet personfnidder men derimod har forsøgt at holde dig til tråden - derfor får du mine point.

Jeg slutter denne tråd, da man åbenbart ikke kan formå voksne mennesker til at opføre sig anstændigt !

Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-07-09 11:34

Provsten1 Tak for dine Point, sørgeligt at enkelt personer, skal have lov til at ødelægge trådene.

For at undgå det er der KUN en farbar vej og det er, at udelukke hylerne, som logger ind under nye navne, som ringer sammen med "artsfæller" og aftaler hvad der skal skrives...

Så derfor en advarsel og så ellers udelukkelse, hvis man ikke kan skrive andet ind personfnidder.

Der er sikkert mange der har opdaget, at vi faktisk har haft det ret så fredeligt her inde i en periode og det er helt klart fordi bl.a. Tombeneseren/E.B.Berthelsen ligger i arm på et eller andet bjerg i Østrig.

Og Provsten det er et sundheds tegn, at være uenig, men det er et svaghedstegn ikke at ville indrømme det..

Jeg er glad for, at flere og flere efterhånden tilkendegiver: At der måske er noget om snakken, når B.B.1 fyre noget af for helt ærlig, hvorfor skulle jeg bruge min tid på, at forklare hvad der eksempelvis foregår og er foregået i D.L.S. hvis ikke der var et budskab...

At så nogle bliver sure og ikke kan tåle saglig kritik og derfor forsvare sig med personfnidder, netop fordi de ikke har andre argumenter og at det har været sådan nu i syv år

Det kan man altså ikke blive ved med kun at give mig skylden for, selv personfnidderet har ikke fornyet sig, det er de samme udokumenterede historier, som der diskes op med i syv år har man påstået de samme ting uden, at kunne bevise dem...

Jeg har i det mindste vist at jeg havde ret ellers var jeg for længt blevet sat i fængsel eller havde fået en bøde, men selvom D.L.S. Hyler også efter eget udsagn- har forsøgt det, så er der altså nu gået S Y V ÅR - nok er retssystemet og politiet langsommelig i DK, men de får da sagerne færdige inden forældelsesfristen...