/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon EF 70-210mm f/4
Fra : Inkognito65
Vist : 893 gange
100 point
Dato : 11-07-09 21:33

Hejsa

Er der en "kender" her i dette forum, der kan hjælpe mig med lidt oplysninger om dette objektiv: Canon EF 70-210mm f/4
Jeg har søgt på det på nettet, og fundet ud af at det vist ikke er et helt tosset objektiv. Det kan skyde med en konstant blænde på 4 i hele brændvidden. Noget man ellers kun ser på Canons aller dyreste objektiver i L serien. Det skulle vist være forløberen for Canons EF 70-200mm f/4 L, men jeg ved ikke om det er rigtigt.
Men objektivet er jo en lidt ældre sag (fra sidst i 1980,erne), og zoom fungere med udtræk og ikke med drejering. Det kan jo virke lidt mærkeligt, men det betyder jo at man både kan zoome og fin justere fokus i samme bevægelse. Jeg synes det er lidt sjovt, måske mest fordi det er anderledes end hvad man ellers ser.
Sagen er den at jeg har fået tilbudt et rigtig fint og velholdt eksemplar af dette objektiv for 800 kr. Men jeg ved ikke rigtig om det er et godt køb, for jeg ved ikke hvad sådan en "fætter" egentlig er værd. Men jeg ved, at hvis man vil kunne skyde med f/4 ved en brændvidde på mere end 200mm, så bliver det altså rigtig dyrt, for så er der kun Canons L serie. Og det er på den forkerte side af 5000 kr.
Så,- er der nogen derude der har erfaring med dette objektiv? Og tror i det er en god handel at købe det?

Mit kamera er et Canon EOS 450D, som jeg købte i marts måned i år.

Hilsen
Frank

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-07-09 21:54

Jeg kender det ikke, men har fundet en udførslig beskrivelse af det

http://www.kenrockwell.com/canon/lenses/70-210mm.htm

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 11-07-09 22:19

Ok, tak for det.
Det ser jo ud til at det kan tage nogle virkelig skarpe og flotte billeder.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-07-09 05:59
Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 12-07-09 12:14

Hej Rotw

Ja, det objektiv kender jeg godt. Men det har jo ikke en fast blænde. Og det har heller ikke metal bajonet, men er lavet i plastik. Men tak for dit indlæg.

Frank

Annuller spørgsmålet
Fra : Inkognito65

Dato : 13-07-09 11:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål