/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Fisketur i Sverige
Fra : jakob20
Vist : 4923 gange
55 point
Dato : 11-07-09 10:43

Hej hej

i morgen tager jeg på fiske tur i Småland, Sverige. Ved en lille sø, som er ret afsides. Så jeg kom lige til at tænke på om man skal have fisketegn den slags i den svenske vildmark?? Og hvor stor bøden er, hvis det er påkrævet?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-07-09 10:50

det er mange gange private søer med regler om fisketegn

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-07-09 10:58

Der er mange Søer som høre ind under de svenske skov regler,

og har du ikke tilladelse til at må fiske, så koster det bare klaus,

ikke uhørt mellem 4 - 8000 kr i bøde. de skal have noget af fiske betjentenes løn hjem igen,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-07-09 11:45

Når jeg kikker rundt på nettet, skal du som oftes indløse fisketegn i Sverige, men ikke alle steder.. ikke særlig nemt

Men for en sikkerheds skyld, ville jeg finde det nærmeste turistkontor ved feriestedet, og spørge

Rigtig god tur

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-07-09 11:47

Her er lidt regler for Göteborg --- men det er jo ikke der du skal være, det ved jeg godt

http://www.svenskafiskevatten.se/Goteborg/index.php

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-07-09 12:34

Citat
ville jeg finde det nærmeste turistkontor ved feriestedet, og spørge

jeg ved også, at det i flere skov // land distrikter er det på police

stationen, som har med søer og vandløb at gøre, så her ville du altid

kunne få et svar, på hvor du e,v,t, skal henvende dig, hvis ikke de kan

ordne det fornødne, omkring betaling, hvis det er påkrævet der hvor du

skal opholde dig, fang nu en stor fisk, som du kan tage med hjem, og

prale lidt over for naboen,

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-09 13:33

En fisk skal sg da ædes samme aften og ikke køres hjem i en sommerlummer bil...

Og læs lige "myggeoversigten". Den er slem i år, nogle steder flygter beboerne indendørs og myndighederne overvejer at sprøjte visse områder.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 11-07-09 14:23

ja- ja luffea, nu tænker jeg på de helt store der skal med hjem og røges,

kuvert fiskene skal nedfælles på stedet, ingen tvivl om det,
husk drikke varerne, med hjemmefra.

en god advarsel til spørgeren angående myggene, i de svenske skove,

de er vel fem gange større, end de normale danske, og stikker også derefter, jeg har en kammerat fra bornholm. som både fisker og går meget
på jagt i sverige, når han f.eks sidder stille og venter, så har han en med
som man bruger til bistager, og kan give et pust fra sig, for ikke, og blive overfaldet, af myggene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-07-09 15:24

I dette link, er nævnt en del søer og å'er..

Klik på dem, og du får oplyst,om der kræves fisketegn,og hvor du kan købe det

http://www.sydsverige.dk/?pageID=385

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-07-09 16:58

På en kanotur hinsidan for nogle år siden var myggene også temmelig tørstige. Vores medbragte myggebalsam nærmest tiltrak bæsterne

Men vi fandt ud af at smørelsen var sk* god til at tænde bål med

Vi fangede også et par fisk som supplement til vores medbragte pulver-øllebrød og pølser, men de 4 andre fyre og piger ville sgu ikke rense fisk..........yrgh, sagde pigerne

Men de ville da gerne spise da jeg havde renset og stegt dem i staniol i bålet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-09 21:10

i mange svenske søer må af hensyn til smittefaren ikke bruges fiskegrej, som har været i andre søer. Spørg det lokale turistbureau. de kender lokale regler.

I Sverrig kan på apoteket købes et effektivt myggemiddel, som er forbudt i danmark.
Mygga er fint og nemt at rulle på. Læs sikkerhedsforskriften på flasken.