/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Sub-brød/landgangsbrød
Fra : mmoel02
Vist : 4914 gange
200 point
Dato : 10-07-09 17:21

Jeg har søgt og søgt og søgt efter en opskrift på sub-brød - dvs. det brød de bruger til sandwich på Sunset Boulevard herhjemme og Subway i udlandet, men jeg kan intet finde. Jeg har selv forsøgt at lave sub-brød flere gange. Jeg har både forsøgt mig med flute-, bolle- og franskbrødsopskrifter men hver gang med det resultat, at mit brød bliver for tungt. Er der nogen herinde, der har en opskrift på "rigtigt" sub-brød?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 10-07-09 17:55

Opskrift på madpakkeboller
Fra : Dahab Vist : 79 gange
200 point
Dato : 27-05-09 19:35

--------------------------------------------------------------------------------
Hej

Er på udkig efter en opskrift på madpakkeboller.
De skal bruges i madpakken, ikke som en selvstændig ret, men som en bolle hvor i der kommer pålæg.

Har været på alverdens hjemmesider, og der er masser at vælge imellem, men det jeg søger er nogle boller som i selv har prøvet og som er gode som en pålægsbolle i madpakken.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-07-09 18:22

@mmoel02

Blacklist omgående idioten vic2000, ellers går tråden helt og aldeles i mudder

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-07-09 18:47

Nu ved jeg ikke hvilke ingredienser/måleforhold, du tidligere har brugt, men der er et par opskrifter her

"Ingredienser

25 g gær
3 dl. vand
¼ dl. olie
1 tsk. salt
350 g hvedemel
75 g grahamsmel
75 g fuldkorns hvedemel

Tilberedning

Opløs gæren i det lunkne vand. Tilsæt de øvrige ingredienser og ælt dejen godt. Stil den til hævning til dobbelt størrelse. Form dejen til et brød og læg det i en 2 l. form. Stil det til hævning 30 min. Anbring formen med bunden opad på smurt plade og bag brødet i en 200° varm ovn i 25 min. Fjern formen og efterbag 5 min."

http://www.mundgodt.dk/Opskrifter/Bagvrk/GroftSandwichbrod.htm

og her

http://www.diabetes.dk/Velvaerekokkenet/Opskrifter/g/Groft%20sandwichbroed.aspx

Men det var måske ikke den type brød du efterlyser ?

Se lige bort fra det ikon/avatar, som vic2000 bruger, han kan ikke finde ud af at lave sit eget.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-07-09 19:22
Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 10-07-09 20:05

Citat
Blacklist omgående idioten vic2000

hvorfor skulle spørger det, du har da slet ingen forslag heller, men så var
min tanke og spørge ved hinanden ik, så tråden går ingen steder

Kommentar
Fra : mmoel02

Dato : 10-07-09 21:14

Tak for links og opskrifter, selvom de minder meget om de opskrifter jeg allerede har afprøvet. Men måske er det en af de amerikanske opskrifter, jeg bør bruge.
Se f.eks. opskriften på "milk and water bread" på følgende link:
http://ths.gardenweb.com/forums/load/recipex/msg0109270210302.html.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 10-07-09 22:05

Citat
Men måske er det en af de amerikanske opskrifter, jeg bør bruge.

Ja selvfølgelig er det, fremmed mad smager altid bedst,

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-09 01:55

Der er ikke så mange opskrifter på hvidt brød.

Ingridienserne er vand hvedemel og gær. en anelse salt efter smag og en teskefuld sukker pr 500 g mel. sukkeret er ikke for at søde brødet, men for at give gæren noget at leve af.

Brødets smag afhænger af hævetiden . Lang tids hævning, gerne natten over i køleskab, med et minimum ag gær giver bedst smag.
brødets luftighed afhænger af , godt mel med højt proteinindhold. superlavpris duer ikke.
Æltningen betyder også meget for dannelsen af proteinstruktur, som kan holde gærens luftbobler.
ca 5 minutters æltning i maskine er passende. Mange der får fladt brød har æltet for lidt.
Varianter tilsætter groft mel, korn, rosiner og meget andet sjov. Det gør normalt hævningen dårligere ved at ødelægge proteinstrukturen. Men i moderate mængder og med højproteinmel går det.

Mælk eller olie kan tilsættes i små mængder og påvirker både struktur og smag.
olie i den mængde som første opskrift er ikke godt.

Kommentar
Fra : betonjens1