/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gmail
Fra : bsorensenas
Vist : 1357 gange
500 point
Dato : 09-07-09 19:23

Hjælp!
Gmail skriver at man kan gemme sit login navn, så man ikke behøver at taste det ind hver gang man skal logge på sin konto. Man skal bare markere i et felt på gmails startside. Jeg kan bare ikke se dette felt. Er der nogen der har erfaring med det?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-07-09 19:28

hvis du går på google så er der for ovem til venstre et login der hedder Gmail. Tryk på den og der kommer en boks oppe til højre hvor du kan skrive dit brugernavn (behøver ikke skrive @gmail.com)
din adgangskode og nedenuner kan du sætte flueben i Forbliv logget in

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-09 19:40

Windows vil også spørge om du vil gemme.

Ps. En gang i mellem skal du alligevel logge dig manuelt ind. (sikkerhedsårsag)

Kommentar
Fra : bsorensenas

Dato : 09-07-09 20:12

Jeg vil straks prøve!

Kommentar
Fra : bsorensenas

Dato : 09-07-09 20:22

Jeg kan desvere ikke se nogen login eller nogen boks. Hvilken side skal man gå ind på?

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 09-07-09 20:43

prøv Google Notifier som du finder her

http://toolbar.google.com/gmail-helper/notifier_windows.html

Kommentar
Fra : bsorensenas

Dato : 09-07-09 21:03

Eyvind, hvordan får man Windows til at gemme?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 09-07-09 21:49

Du har garenteret krydset af i feltet "spørg ikke igen" på et eller andet tidspunkt. Men log på Live, og forbliv logget ind der, så er du også logget på din Gmail!

Endnu bedre - sæt Outlook/Windows Mail eller hvad du nu burger som mailprogram op til at hente mails fra din Gmail konto... Så bliver det ikke nemmere!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-09 22:23

For lige at sikre mig at du er det rigtige sted.

1. har du en gmail ~ navn@gmail.com .....................(vis den ikke her på siden)
2. har du været her www.google.dk
3. oppe til højre står der log ind
4. nu kan du i højre side skrive
>>>>>>> e-mail..............navn@gmail.com
>>>>>>> Adgangskode....xxxxxxxxxxx
Sæt V i [ V ] forbliv logget ind (nu husker google at logge dig ind hver gang)
klik så på [ LOG ind ]

Hvis så ikke windows vil huske for dig, er det slået fra og jeg kan ikke huske hvor det slås til igen.

Hvor langt når du...........................

Her er en opskrift på at bruge Outlook / Express / windows mail

Citat
Først gøres gmail klar til at være en pop3 mail
Start gmail
Indstillinger(øverst oppe)
Fanen videresend og pop
Jeg har valgt "aktiver pop" for alle mails,
og du kan vælge at behold gmails i indbakken eller at arkivere dem
Gem ændringer
Nu bør den være klar

Start Outlook eller Outlook Express

Citat
Funktioner>konti>tilføj>post>skriv dit navn>næste>skriv din nye email-adresse>
næste>
serveren til indgående post er en >pop3<
server til indgående post (pop3 ell imap): [ pop.gmail.com ]
server til udgående post (smtp): [smtp.gmail.com]
næste>
kontonavn:[din nye emailadresse]
adgangskode [den kode du har skiftet til] (kan sættes på senere hvis du vil ha' den privat)
næste>
her vil den oprette forbindelse til nettet men jeg kører over lokalnet,
og kan ikke råde dig her.
næste>
Udfør. Men du er ikke færdig endnu>
under funktioner>konti>er din nye mail>egenskaber>
forbindelse........her kan du rette måden du får adgang til nettet
Avanceret:
udgående post.... [465]
[X] denne server.........
indgående post... [995]
[X] denne server.........

Servere:
der vil stå det hele men der mangler:
[X] min server kræver godkendelse

tryk anvend
OK

Kommentar
Fra : bsorensenas

Dato : 09-07-09 23:21

Eyvind, det er sent, jeg prøver det imorgen....

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 10-07-09 09:07

Citat
Sæt V i [ V ] forbliv logget ind (nu husker google at logge dig ind hver gang)
klik så på [ LOG ind ]

,,, er det ikke noget der ''forsvinder'' fra sin computer, hvis man renser op med et effektivt renseprogram ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-09 10:36

Jo Line99 - det er jo en cookie som holder forbindelsen til Google's gmail, og derfor forsvinder den automatiske log ind til gmail sammen med cookie-rensning.

Men en gang i mellem forlanger gmail også at du logger ind ................. af sikkerhedshensyn.

Ved brug af mailprogram mener jeg ikke at log ind tabes.

Jeg bruger selv altid webmail via en google startside, fordi jeg bruger flere comp. og styresystemer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-07-09 15:09

Hvis ikke de felter vi alle omtaler er vist på din pc, er der da noget galt.

Kommentar
Fra : bsorensenas

Dato : 10-07-09 20:00

Jeg har prøvet det som i alle skriver, men det virker kun en eller to gange, så glemmer den det igen. Jeg forstår det ikke.

Kommentar
Fra : Virus-San

Dato : 18-07-09 00:34

installer Firefox og prøve den :) jeg har brugt firefox i 4 år og har aldrig oplevet noget problem med gmail hos dem.

http://mozilla.org

hvis ik

Start > Programmer > tilbehør > Systemværktøjer > Diskoprydning

huske at marker alle (ikke officefiler)

Hilsen
Virus-San

Kommentar
Fra : bsorensenas

Dato : 18-07-09 12:02

Hvis jeg installlerer firefox bliver min e-mail så bevaret som gmail. med indhold