/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explorer glemmer at hente billeder
Fra : dreyer
Vist : 380 gange
112 point
Dato : 12-04-03 12:16

Min Explorer browser er sær. Ind imellem - men ikke altid - glemmer den at vise billeder. Det drejer sig kun om små billeder (måske 30 x 30 pixels og derunder), mens den ikke har nogle problemer med større billeder. Istedet for de små billeder vises det klassiske røde kryds, med mindre at billedet er så lille, at der bare vises en tom ramme.

Ved enten at højreklikke på det manglende billede og vælge 'vis billede' eller simpelthen at hente hele siden igen hentes de små billeder uden problemer.

Problemet opstår hverken i Navigator eller Opera.

Jeg kører WinXP og Explorer 6, og havde et lignende problem på min tidligere installation af selv samme.

Hvad går der galt?

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 12:29

Hej Dreyer,

Det med billeder kan godt skyldes 'time out', men jeg kan se andre også har problemer med IE 6, har dog ikke selv stødt på dem.
Jeg vil tro du skal ind i dine indstillinger og 'pille' lidt, men husk hvad du laver, så du kan komme tilbage igen. Nu er problemet jo ikke så stort, da du har XP, du kan jo al'tid 'bakke' til sidst fungerende indstillinger.

Jeg har haft en lille snik-snak på http://www.kandu.dk/dk/spg/13780 men her er den da helt gal, måske du kan bruge nogle af de link som findes der.

Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 112 point
Dato : 12-04-03 18:26

Hej

Jeg havde det samme problem for et 1/2år siden og kom til at tænke på en artikel jeg havde læst,om at man kunne sætte IE6 download hastighed op til
10, men må have smidt magasinet væk hvor det stod i det var en reg ændring.
Så da jeg surfede rundt på må og få så fandt jeg dette link med nøjaktig
de samme ord sæt IE til 10 så jeg dawnloadet dette skript og har ikke haft
de problemer med IE6 siden,det gjorde også browseren hurtiger og den blev lidt hidsigere.

Hvis du vil prøve, sådan ser det ud>

Increase Internet Explorer Downloads to 10 og det ligger et stykke nede i
højre side på dette link>

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Du trykker på det og så åben og ja, genstart.

Husk gendannelsespunkt eller reg kopi for at være 100%
Jeg har ikke haft problemer med det på min xp pc.

Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-04-03 19:33

hej !
jeg tror det skyldes at den hente siderne og gemmer dem i den midlertidig mappe,så den ikke skal

hente dem igen,det den så gør når du kommer til den somme side er,at undersøge om der findes en ny

version at siden altså om den er ændret,hvis nej - så tager den den op fra den midlertidigige mappe

på computeren.når denne mappe er helt fuld,så er der jo noget der skal slettes for at erstarte det nye

der kommer ind,og det bliver små billerder.

altså resutatet:hvis siden ikke er ændret siden sidst så hentes den i den midlertidig mappe MEN uden billeder

LØSNING:

KONTROL PANEL-INTERNET INDSTILLIGER - find derpå under MIDLERTIDIG INDTERNET FILER - slet filer

ps egen ide håber det hjælper....

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 12-04-03 20:46

Manse9933
Jeg havde det samme problem for et 1/2år siden og kom til at tænke på en artikel jeg havde læst,om at man kunne sætte IE6 download hastighed op til
10, men må have smidt magasinet væk hvor det stod i det var en reg ændring.
Så da jeg surfede rundt på må og få så fandt jeg dette link med nøjaktig
de samme ord sæt IE til 10 så jeg dawnloadet dette skript og har ikke haft
de problemer med IE6 siden,det gjorde også browseren hurtiger og den blev lidt hidsigere.

Hvis du vil prøve, sådan ser det ud>

Increase Internet Explorer Downloads to 10 og det ligger et stykke nede i
højre side på dette link>

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Manses9933 råd virker hos mig, tak for det.
mvh hj3.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 22:24

Fint hj3.

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : dreyer

Dato : 14-04-03 00:34

Tak for svaret Manse9933.

Efter at have rodet lidt med registreringsdatabasen er det blevet bedre, men det er ikke helt forsvundet. Jeg har prøvet at hæve den værdi scriptet sætter til 20 i håb om at det kunne afhjælpe problemet, men altså er det ikke helt godt. Men sådan er det jo med Windoze.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-03 00:39
Kommentar
Fra : Manse9933