/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Køb på nettet med mobilen
Fra : sottmann
Vist : 575 gange
500 point
Dato : 09-07-09 16:09

Hejsa

Kan man købe ind på nettet med mobilen hvis man kun har nummeret,
og telefonen fysisk befinde sig et andet sted, og købet bliver bekræftet evt
med mail adr.

mvh sottmann

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-07-09 16:24

Ja det kan du godt man det er bedst og nemt at købt via PC internet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-07-09 18:03

De fleste steder jeg er stødt på skal du sende en bekræftelses sms, ellers ville det også være for nemt at snyde med andres telefoner

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-07-09 18:17

Den slags tjenester kan vel kun gøres FRA en mobiltelefon ?????????????

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 500 point
Dato : 10-07-09 17:19

1 hvis din mobil kan gå på nettet kan det lade sig gøre (men betaling skal ske via kreditkort)
2 ja du kan købe en tog eller bus billet via telefonen (sms) eller ringetoner mv små beløb
3 man regner med indenfor en år række at det vil blive muligt at betale andre ting freks ved kassen i supermarked men der en masse love og regler der skal på plads før det bliver aktuelt som freks max grænse mv lidt alla hvad man kender ved dankort/visa mm. freks hvis du køber over 5000 kr eks. 9000 kr og det visser sig at kortet er stjåles så er det butikken der selv skal betale alt over 5000 kr

telefonselskaberne vil helst ikke låne penge ud hvis der freks skulle købe et tv

et andet eks.
man køber et taletidskort/telefon nummer opretter en e-mail gmail eller andre (ingen af delene skal registres med mailen kan jeg hedde a . a bor a . nr 4. city 200 østrig)
køber en vare på nettet eks et tv 5000 kr via nummeret på mobilen bekrafter via mailen det sender vare til posthuset jeg afhenter Men hvor skal firmaet få deres penge fra fra mit taletidskort (hemligt telefon nummer) er det så teleselskabet der så skal betale og så prøve at finde frem til hvem der er der har dette telefon nummer ?
sådan som reglerne er i dag er det ikke nået som firmaerne ønsker at understøtte

Godkendelse af svar
Fra : sottmann

Dato : 10-07-09 17:57

Tak for svaret rotw.

mvh sottmann