/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
drivhus
Fra : kivi
Vist : 2613 gange
100 point
Dato : 09-07-09 10:53

er der nogen som har et godt råd så man ikke får spindemider i sit drivhus jeg synes at jeg har prøvet alt men de kommer alligevel ærgeligt har prøvet rovmider og sprøjte uden resultat drivhuset bliver renset og vasket forår/efterår

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 09-07-09 10:58

Hej.. her er en effektiv og virksom måde at fjerne diverse ukræ i sine stueplanter/ drivhus
I dit nærmeste supermarkede,køber du en dåse bladglans der findes bla en der hedder kibrill,men navnet er uden betydning. De fleste bladglanstyper på dåse indeholder både sprit og silikone derfor er den velegnet.Du sprøjter dine blomster både fra oven og neden,så du fornemmer der er ramt overalt,du vil nu kunne se spindet blive meget tydeligt.
I løbet af kort tid (ca et døgn)er der ikke længere utøj i dine blomster.Husk og tjek naboplanterne,de er sansynligvis også ramt af dyr.
Jeg taler af erfaring,da jeg gennem 6 år har serviceret kontorbeplantning,hvor vi gjorde ovenstående med 100% virkning.
Held og lykke

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-07-09 11:23

HOLD DIG LANGT VÆK FOR ALLE DE HER BLÅ LINK, HER PÅ

KANDU, OG VÆLG DEN BEDSTE OG BILLIGSTE MIDDEL, OG SÅ

KAN DU SLUTTE AF MED ET SKØNT OG VELSMAGENDE MÅLTID.

TIL NOVEMBER MÅNED;;

KØB DIG TO VAKLER FUGLE OG SÆT IND I DIT DRIVHUS,

SÅ SKAL DU SE, SÅ HAR DU IKKE UTØJ MERE, AF NOGEN ART,

OG LAV DIG SÅ EN MIDDAG AF DISSE VAKLER, DER VIL SMAGE HIMMELSK , GENTAG TIL NÆSTE ÅR,

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 09-07-09 11:27

øh hvad snakker du om

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-07-09 11:30

Citat
OLD DIG LANGT VÆK FOR ALLE DE HER BLÅ LINK, HER PÅ

KANDU, OG VÆLG DEN BEDSTE OG BILLIGSTE MIDDEL, OG SÅ

KAN DU SLUTTE AF MED ET SKØNT OG VELSMAGENDE MÅLTID.

TIL NOVEMBER MÅNED;;

KØB DIG TO VAKLER FUGLE OG SÆT IND I DIT DRIVHUS,

SÅ SKAL DU SE, SÅ HAR DU IKKE UTØJ MERE, AF NOGEN ART,

OG LAV DIG SÅ EN MIDDAG AF DISSE VAKLER, DER VIL SMAGE HIMMELSK , GENTAG TIL NÆSTE ÅR,

Så er Kandus dummeste og mest malerhjernedøde TOTALIDIOT vic2000 igen inde med et af sine retarderede råd.

Hvad pokker er VAKLER LOOOOL

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-07-09 11:36

Citat
Jeg taler af erfaring,
FRA STORE OG SMÅ DRIVHUSE, GENNEM 45 ÅR,

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-07-09 11:38

Steffen...Han kan ikke gøre for det og burde være spærret inde LOOL Han er TOTAL tom mellem ørerne. Der er mere liv i et hul i jorden end i hans hoved

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-07-09 11:42

Det eneste du har med jord at gøre er det du har i hovedet

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 09-07-09 11:42

oh okay han brurde oprette en gruppe et sted for flere af hans slags,, de er da underlige.

synes kandu.dk bliver mere og mere useriøs..

øv

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-07-09 11:42

Hvad er VAKLER, Malerhjerne LOOOL

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 09-07-09 11:45

han mener vel en vagtel,, en lille fugl

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-07-09 11:47

Vagtler i drivhus, SELV DIG KRUMMEN VIL FÅ DEN SMAG I MUNDEN, AF SOVSEN

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 09-07-09 11:49

lol

Accepteret svar
Fra : momomo

Modtaget 100 point
Dato : 09-07-09 11:57

Vagtler spiser kun dyr der er større end spindemider, jeg har undgået spindemider ved at plante agurkerne inde i hver sin randform som er fyldt med vand og har passet på at blade el. agurker ikke har rørt jorden uden om, så de er gået fri endnu, men de asner er kravlet på mine bønner , så nu må jeg ud og sprøjte med lusesæbe:
100 g brun sæbe af det faste
½ dl sprit
5 l vand
det virker på både lus og spindemider, men sprøjt et par gange så evt. nye unger der kommer ikke får lov at udvikle sig. held og lykke

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-07-09 11:58

Citat
Ram2/klumme osv.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg har vist ikke brugt dit opholdssted som argument i en debat.
Du minder mig om denne type:
"Kom herhen så jeg kan fortælle dig, at jeg ikke vil snakke med dig".
Din omgangstone virker lidt ensformig og smalsporet.

KRUMMEN HVAD ER DET EYVIND SKRIVER OM DIG, I ANDEN TRÅD, NOGET DER PASSER ,

undskyld jeg bruger din tråd kivi

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-07-09 12:06

For flere af hans slags LOOL Den var go Steffen.... Han er den eneste på denne jord som er så gennemført stupid og alligevel går løst omkring

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-07-09 12:12

TOTALIDIOT Hvad rager det dig hvad tefloneyvind fortæller mig. Synes du ikke du har nok at se til med dine begrænsede evner..... så hold du bare din grimme snude fra hvad andre siger til mig.

Og LÆS...nåå nej det kan du jo ikke, men så få en plejer til at læse dette højt for dig

Citat
Vagtler spiser kun dyr der er større end spindemider, jeg har undgået spindemider ved at plante agurkerne inde i hver sin randform som er fyldt med vand og har passet på at blade el. agurker ikke har rørt jorden uden om, så de er gået fri endnu, men de asner er kravlet på mine bønner , så nu må jeg ud og sprøjte med lusesæbe:
100 g brun sæbe af det faste
½ dl sprit
5 l vand
det virker på både lus og spindemider, men sprøjt et par gange så evt. nye unger der kommer ikke får lov at udvikle sig. held og lykke

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 09-07-09 12:23

momomo har du så prøvet og have vagtlerne gående fra tidlig forår, hvis ikke så skulle du prøve det, for jeg har første gang tilgode hvor de ikke har holdt drivhuset fri for utøj, incl lus og spindemider, naturens magt er stor,
også selvom det kun er i et drivhus,

dem der er nærvøse for edderkopper inde i huset, skulle anskaffe sig et par
vagtler, som sikkerheds vagter over for edderkopper,

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-07-09 13:27

Blip blop guuuud hvor går det godt.....Du er ikke bare dum, men bare dum som snot....og det rimer, så passer det

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 09-07-09 14:46

Vic2000, jeg vil overveje at anskaffe vagtler til næste forår.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-07-09 16:20

Endnu bedre...bed Landsbytossen og malerhjernen vic2000 om at komme til en overnatning. Et døgn efter, er alt liv fuldkommen uddødt i en radius på 5 m. fra hans dårlige ånde og råd mellem ørerne

Kommentar
Fra : eln

Dato : 09-07-09 19:35

til kivi

de sidste 10 år har jeg brugt de fluestrimler ,man brugte i staldene før hen ,klippet et passende stykke af og sat rundt om agurker/tomater/peber ,og hvad man ellers planter i drivhuset, helt nede ved jorden ,det er noget fedtet stads og svært at arbejde med,men jeg har ikke haft hvide fluer siden ,jeg gør det ca.14 dage efter at jeg har plantet ud

mvh.eln

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 10-07-09 07:57

mon ikke vi skal stoppe her nu synes jeg at det er ved at løbe af sporet og i er ved at blive for personlige det kan ikke være det som kandu skal bruges til
men tak for underholdingen

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 10-07-09 07:58

Tak for svaret momomo.