/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ZIP fil fra TDC PLAY
Fra : petra09
Vist : 2433 gange
100 point
Dato : 08-07-09 20:09

Jeg har adgang til TDC PLAY og har haft det længe, og det har virket.

Her har jeg downloadet flere albums og mange enkeltnumre.

Albums bliver jo gemt som .zip filer, men der er sket et eller andet på min PC. så jeg slet ikke kan åbne disse zip filer og få adgang til de enkelte numre. Downloadede enkeltnumre virker fint.

Jeg har prøvet at åbne med "Windows Media Player", ha ha, men det hjalp selvfølgelig ikke en hujende ...... Får denne besked:

Windows Media Player kan ikke afspille filen. Programmet understøtter muligvis ikke filtypen eller det codec, som filen blev komprimeret med.

Hvilket program skal jeg bruge til at åbne disse filer eller hvad kan jeg gøre.

Jeg har Vista

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-09 20:14

Winrar eller winzip kan vel åbne så de bliver adskilt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-09 20:16

Det kan os ske at filen er korrupt/ødelagt, så skal du prøve at hente musikken igen

Ellers kan 7-zip bruges, et gratis program
http://www.filehippo.com/download_7-zip/

Kommentar
Fra : petra09

Dato : 08-07-09 20:19

Hej Eyvind

Så vidt jeg har fundet ud af er der ikke WinZip på Vista, og heller ikke et gratis program man downloade. Er Winrar gratis. Hvis de evt findes på Vista, hvilken mappe er filen i og hvad hedder filen.

Kommentar
Fra : petra09

Dato : 08-07-09 20:28

Hej Klaudi

Jeg har prøvet at downloade et album igen, men der sker det samme, selvfølgelig, fordi jeg har valgt WMP som programmet der skal åbne zip-filen, så jeg får samme fejlbesked som før.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 08-07-09 20:30

Prøv at kigge her det er et gratis program og som de skriver , kan det hele.

http://www.pcworld.dk/arkiv?a=1&d=28&m=01&y=2008
Niss

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-09 20:31

wmp kan ikke åbne zip-filer, kan du ikke højreklikke på zip-fil og vælge udpak/ekstrakt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-09 20:32

Jeg har også hentet en zip, men jeg kan ikke huske om jeg smed den ud eller åbnede og skilte den ad.

Nu kan jeg ikke afprøve - bliver smidt af igen..............

Kommentar
Fra : petra09

Dato : 08-07-09 20:41

Nope, der kommer ingen mulighed for udpak, kun de gængse
Afspil
åbn
convertto
åbn med
del
scan etc etc

Vælger jeg Convert to, kan jeg kun vælge SETTINGS og der sker nada
Vælger jeg Åbn med, kan jeg vælge 3GP Player eller WMP Encoder eller selv finde programmet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-09 20:44

Nå - jeg skulle lige omkring TDC og åbne min adgang først.
Jeg har nemlig musikken liggende på en USB stick, så den kan køres fra forskellige computere.

Kommentar
Fra : petra09

Dato : 08-07-09 20:48

Hej Eyvind Klaudi og niss 45

Nu har jeg downloadet jZip og kan høre enkeltnumrene, jubiiii.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 20:48

Har du prøvet at hente det program, Klaudi henviser til her:

Citat
Ellers kan 7-zip bruges, et gratis program
http://www.filehippo.com/download_7-zip/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 20:50

Havde jeg ventet i 2 minutter, så ku jeg ha sparet tastaturet, hva'ba' !

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-09 20:53

Hent og installer 7-zip, det kan "snakke" dansk,
når det så er installeret kan man højrklikke og vælge:

Åbn
Udpak
Udpak Her
+ meget mere

ps
7-zip skal nok installeres som administrator
højreklik på den hentede fil og vælg Kør som Administrator

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-09 20:56

Denne winrar har jeg hentet og brugt på vista. Så det er nok den jeg brugte til at skille den zipfil

http://download.cnet.com/WinRAR/3000-2250_4-10007677.html

Klik på denne:
Download Now (1.18MB)

Der står at den også kan købes - men det har jeg ignoreret, og den virker stadig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-09 20:57

Den må jeg hente Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-09 20:59

Fint det virker, så accepterer du bare niss45's indlæg

Kommentar
Fra : petra09

Dato : 08-07-09 21:01

Jeps, Klaudi det var nemlig jZip han viste hen til,

Nu prøver jeg at downloade, 7-Zip, men den venter, har prøvet at downloade pr autoselect, Sverige og Schweiz.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 08-07-09 21:06
Kommentar
Fra : petra09

Dato : 08-07-09 21:11

Sådan, Klaudi, perfekt.

Det er nemmere. Så du får pointene.

Tusind tak også til Eyvind og Niss45, en skam man ikke kan dele pointene.

Jeg tjekker Winrar fra dig Eyvind, senere. Nu vil jeg høre MJ for fulde gardiner.

Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : petra09

Dato : 08-07-09 21:12

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-09 21:18

Velbekommen, godt det virker