/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvid frugtfarve
Fra : pabloj
Vist : 6530 gange
300 point
Dato : 08-07-09 14:14

Hej.
Hvor kan jeg som privatperson købe hvid frugtfarve?

Jes

Kommentar
Fra : lonek63

Dato : 08-07-09 14:24

Undskyld jeg spør, men hvad skal du bruge det til ?
Jeg har farvet bolsjer hvide, men der bruger man et pulver der hedder titanoxid, købes hos forretninger der forhandler bolsjeting, f.eks www.urtegaarden.dk

Det er et mineral man ikke optager i kroppen. Mig bekendt kan man ikke få hvid frugtfarve.
Hilsen Lonek

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-07-09 14:26

Frugtfarve findes IKKE som hvid.

Iøvrigt er det er irriterende navn: Frugtfarve, Det er jo det rene gift der ikke har noget med frugt at gøre.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 08-07-09 14:28

hvad tilsætnings stoffer må der være i den hvide,?? for at du kan bruge det,?? og må bruge det,?? og hvor meget må der tilsættes, f,eks, pr, liter

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 08-07-09 14:29

Det er til at farve marcipan med.
Hvad bruger en konditor til at farve marcipan med?
Jes

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 14:35

Marcipan skal da ikke farves

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 08-07-09 14:44

Citat
titanoxid

det har farvehandler også, man bruger det også som grund farvestof til

maling, du kan også bruge Hvid Plakat farve, som børnene f.eks bruger

i børnehaver og skoler, og kan spises

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-07-09 15:04

Hvis du absolut vil have din marcipan hvid, kunne du jo dække den med et tyndt lag knækglasur (det er den du ser på kransekage).

Rør æggehvide sammen med flormelis (meget lidt hvide til ret meget flormelis, gør det altid på slump og laver for meget).

Skal du lave mønstre eller hvide "gardiner" folder du et stk pergamentpapir 2X på midten, så du har en åben fold, hælder noget glasur i, klipper et lille stykke af hjørnet, vrider pairet så topppen er lukket og klemmer forsigtigt. Jeg gør det hvert nytår, men hjemmelavede kransekage smager bedre (ikke så meget sukker i) og er meget billigere end bagerens. Skal du bare dække marcipanen helt må du smøre det tyndt på og lade det størkne, så ser marcipanen hvidere ud end nyfalden sne.

Fordel, du har det sikkert i huset i forvejen og skal ikke købe mystiske farvestoffer. Gad vide hvordan ens afføring ser ud efter at have spist titanhvidt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-07-09 16:20

øj... Marcipanen bliver lysere (og billigere) hvis du blander godt med flormelis i.. Du kan gøre "dejen" blødere så den ikke smuldrer, med mandelolie, rosenvand eller glycerin..

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 08-07-09 16:54

jeb3, hvordan tror du at gåsebryst og andre kager med marcipan er lavet?

Vi havde engang en bager i familien, han sagde at jeg kunne gå til min bager og få lidt.
Nu er det sådan at jeg ingen fast bager har, så det er lidt svært.

Jes

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 300 point
Dato : 08-07-09 17:34

Jeg overgiver mig, der findes hvid frugtfarve, bare læs flg. lækkerier fra Marcia marcipan, yrk

http://www.inkfanten.dk/marcia/?Kampagner:FROKOST

Du kan bestille noget hvid farve her

http://www.the-sweet-life.com/Netbutik/Farver+til+slik/Hvid+farve+E171.html

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 08-07-09 18:17

Tak for svaret vagnr.
Nu må jeg se om det virker.

Jes

Kommentar
Fra : lonek63

Dato : 08-07-09 18:20

OK, vagnr. det man kan købe der er titandioxid........... som nævnt i første kommentar
hilsen lonek

Kommentar
Fra : Christian3400

Dato : 07-09-09 20:06

Du kan købe det hos panduro hobby eller hos kagebutikken.dk.....

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 11-09-09 09:00

jo selvfølgelig kan marcipan farves, men brug endelig ikke frugfarve, man skal bruge foodcour

kan købes hos SpecialKøbmanden i Rødovre

www.specialkoemanden.dk

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 30-09-09 08:25

der skulle stå foodcolur

Kommentar
Fra : Nickinator

Dato : 14-11-11 21:27

Har selv været bager og vi puttede flormelis i Marcipanen får at få den hvid bare sørg for at alle redskaber er ren gjort og at du har rene hænder da Marcipanen suger alt til sig. :)

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 15-11-11 08:05

evt hos:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/colourings-wilton-icing-colors-wilton-eu-icing-colour-white-white-p-1838.html

Wilton EU Icing Farve - Hvid Hvid - [603-1236]

eller hos Panduro som nogen skriver : Titandioxid kridhvid 50 g