/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
motorsav til svage håndled!
Fra : kammanoerup
Vist : 959 gange
100 point
Dato : 08-07-09 11:01

Hej-

Mener at jeg har set at der findes en mindre motorsav( jeg er bange for motorsave)

Desuden kan mine håndled ikke klare at save med alm. sav!!

Jeg har fået fældet det halve af haven, men bliver nødt til at skære noget mindre op til optændings brænde!

Er der nogen der ved om sådan et lille udyr findes og hvor jeg evt. kan få fat i sådan en?

V.H. Kamma

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-07-09 11:12

En elektrisk kædesav må være løsningen..den er ikke nær så tung og er nemmere at håndtere end eb benzindrevet.

Et eksempel

http://hjem.dk/have/haveredskaber/kaedesave/elkaedesav.aspx

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-09 11:15

Hvis Du er bange for en motorsav bør Du slet ikke tænke på at bruge den.

At håndledene ikke kan bruge en håndsav ligger nok i at Du spænder for meget og trykker saven ned med håndledet, dette er helt forkert, ved brug af en ordentlig sav behøver man faktisk kun at lade savbladet "hvile" på emnet og lade armbevægelserne gøre hele arbejdet.

Accepteret svar
Fra : jtk3

Modtaget 110 point
Dato : 08-07-09 11:16

Jeg bruger en bajonetsav med beskærer klinge,den er mindre farlig end en kædesav
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6806&Grp=&n=20100

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-07-09 11:44

Helt enig med jtk3, en bajonetsav med neskæreklinge til frisk trå er sagen

Jeg bruger kædesav når jeg står med begge ben på jorden og saver tykke stykker træ og en bajonetsav til mindre tykkelser og altid når jeg står på en stige. Og det lyder som om du kun skal skære mindre tykkelser (den kan klare en pæn tykkelse, men så går det ikke så hurtigt, dog meget hurtigere end en håndsav)

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-07-09 12:03

Hvis du vælger kædesav, så sørg altid for skarpe kæder, sløve kæder får dig til at spænde i håndleddene og trykke saven nedad.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 08-07-09 15:00

Alså hvad med en

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5360&n=10

aligator sav, den ser fredelig ud!

skal du selv bruge brændet, ellers er det nemt at få det hentet, evt. via dba.dk

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-07-09 15:03

Skal du bare skære over, eller også igennem på langs

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 08-07-09 18:29

Tak for svaret jtk3.

Har anskaffet en bajonet sav!!!!!!!!!

Prøves i morgen, hvis vejret vil det. Jeg skal "bare" skære over!
Har slidgigt i hænderne, derfor lidt svært at bruge en alm. sav
jeg håber dette kan funge.

Tak til alle der hjalp

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 08-07-09 18:32

Glemte lige- Brændet skal bruges i mine brændeovne (4 stk) men først til næste år
Det skal jo tørre
V.H. Kamma