/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
kan ikke downloade med min IE 6
Fra : beckski
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 12-04-03 09:20

stort problem !

når jeg ønsker at downloade en exe-fil eller bare en uskyldig driver kommer der intet billede op om hvor filen skal gemmes etc.
I stedet kommer der et tomt browser-vindue med et lille billede i hjørnet (indeholdende tre små figurer - vist en trekant en firkant og en cirkel)

jeg har prøvet alt for at få dette problem løst;
-slettet cookies
-slettet andre temp.internet.files
-opdateret IE6
desuden har jeg prøvet at sætte alle sikkerheds niveau'er helt i bund

INTET VIRKER.

mvh

beck

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 09:37

Det er helt sikkert noget i dine indstillinger, prøv at kigge på disse links:

http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=2691

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 09:45

Helt sikkert noget i indstillinger - har ikke selv problemer

Softwareproducenten Microsoft har lagt sin nye internet Explorer version 6.0 ud til download på nettet. Internet Explorer version 6.0 bliver en del af Microsofts styresystem Windows XP, skriver digiToday.

Der er dog kun tale om en ”Public Preview" udgave. Det betyder, at flere funktioner i browseren er slået fra.

Ellers prøv at afinstaller version 6 og geninstaller 5, test af og så tilbage igen - måske andre har et bud? Som nævnt, jeg har ingen problemer med at downloade med IE 6

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-04-03 09:58

Vælg: Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret > Gendan standarder.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-04-03 10:03

Rellom - det virkede ikke!!!!!!!!

og CLAN og i andre... husk, jeg kan ikke hente andet end feks. pdf-filer......

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 10:16

Nåh ja godt Rellom var der, så fik du da løst problemet - husk at sende ham dine points

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-04-03 10:24

clan ........kan du ikke læse ???

DET VIRKEDE IKKE !!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 10:25

Brillerne må sgu' sidde skævt på mig her til morgen Hmmm! kommer tilbage

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 10:33

Synd du ikke kan hente http://www.americas.creative.com/support/specs/general.asp?Centric=111&sub=52 som er Vejledning til Microsoft Internet Explorer 6 - Brugerguider - Support - Microsoft Danmark

men vi kan da klippe og klistre ellers må du afinstallere og prøve med en tidligere version som nævnt ovenfor, nu kommer der altså en (undskyld...) skidestak, håber du kan bruge det.

Internet Explorer 6 leveres som standard sammen med Windows XP. Hvis du bruger en ældre version af Internet Explorer, kan du hente Internet Explorer 6 fra internettet. Du skal dog være opmærksom på, at Internet Explorer 6 ikke kan bruges sammen med Windows-versioner, der er ældre end Windows 98.
Hent Internet Explorer 6

Bruger du et netbanksystem?
En del banker kan have problemer med bestemte versioner af webbrowsere. Hvis du bruger et netbanksystem, kan du kontakte din bank for at få oplyst, hvilken version af Internet Explorer der anbefales til deres system.

Sikkerhedszoner

Internet Explorer inddeler internettet i fire sikkerhedszoner: Websteder, du har tillid til, Klassificerede websteder, Lokalt intranet og Internet. Du kan selv tilføje og fjerne websteder i sikkerhedszonerne, dog ikke i zonen Internet.
I zonen Websteder, du har tillid til kan du tilføje websteder, som du har tillid til. Denne zone har som standard Lav sikkerhed. Zonen Klassificerede websteder har som standard Høj sikkerhed, og her kan du tilføje websteder, som kan være skadelige for din computer. Det vil sige steder, som du ikke er sikker på, om du kan hente eller køre filer fra uden at tænke på, om de forvolder skade på din computer. Zonen Lokalt intranet kan f.eks. indeholde websteder, der ligger på en virksomheds computernetværk. Denne zone har som standard sikkerhedsniveauet Mellem.
Sikkerhedszonen Internet indeholder alle de websider, du ikke har angivet som sikre eller usikre. Denne zone har som standard det anbefalede sikkerhedsniveau Mellem.
Tilføje og fjerne websteder
Sådan tilføjer du websteder i Websteder, du har tillid til eller Klassificerede websteder:
Åbn menuen Funktioner.
Vælg Internetindstillinger.
Klik på fanen Sikkerhed.
Marker den zone, du vil tilføje et websted i.
Klik på Websteder.
Skriv webadressen i tekstfeltet under Føj dette websted til zonen.
Klik på Tilføj.
Klik på OK.
Sådan fjerner du websteder fra Websteder, du har tillid til eller Klassificerede websteder:
Marker den zone, du vil fjerne et websted fra.
Klik på Websteder.
På listen under Websteder kan du se de websteder, der indgår i denne zone.
Marker det websted, du vil fjerne.
Klik på Fjern.
Klik på OK.

...du ikke kan tilføje websteder i sikkerhedszonen Internet i Internet Explorer.

Indstille sikkerhedsniveauet
Du kan selv ændre niveauerne for sikkerhedszonerne. Indstillingerne bestemmer, hvilke data din computer tager imod uden videre, forhindrer, at andre kan få adgang til oplysninger fra din computer uden din tilladelse og hjælper med at beskytte computeren mod usikre programmer.
Sådan finder du ud af, hvilket sikkerhedsniveau der er angivet for de respektive sikkerhedszoner:
Åbn menuen Funktioner.
Vælg Internetindstillinger.
Klik på fanen Sikkerhed.
Klik på en sikkerhedszone.
Under Sikkerhedsniveau for denne zone kan du se, hvilken sikkerhedsindstilling zonen har som standard.
Sådan ændres sikkerhedsniveauet:
Bevæg skyderobjektet op eller ned under Sikkerhedsniveau for denne zone.
Læs beskrivelserne af de respektive niveauer, som du finder til højre for skyderen, og bestem derefter, om du vil ændre de eksisterende indstillinger.
Hvis du ikke kan se skyderen, er det, fordi du anvender Brugerdefineret niveau. Klik på Standardniveau for at få vist skyderen igen.
Hvis du vil kunne styre dine sikkerhedsindstillinger mere nøjagtigt, skal du klikke på Brugerdefineret niveau og vælge de ønskede indstillinger.
Cookies og håndtering af cookies

En cookie er en tekstfil, som gemmes på din harddisk. Med cookies kan ejeren af et websted få visse oplysninger om din computer. Når du senere vender tilbage til et websted, der benytter cookies, kan webstedet genkende dig og huske dine indstillinger, samt hvad du har foretaget dig ved tidligere besøg på siden. Cookies kan ikke indeholde virus eller programkode, der kan skade computeren.
Ændre håndteringen af cookies
Med Internet Explorer kan du ændre indstillingerne for håndtering af cookies, når du er på internettet, for at få bedre kontrol over, hvor mange oplysninger websteder kan indsamle om dig. Sådan gør du:
Åbn menuen Funktioner.
Vælg Internetindstillinger.
Klik på fanen Beskyttelse af personlige oplysninger.
Bevæg skyderobjektet op eller ned for at ændre niveauet for beskyttelse af personlige oplysninger ved håndtering af cookies, når du besøger websteder, der hører ind under sikkerhedszonen Internet.
Klik på OK.
Der findes seks forskellige niveauer at vælge imellem, og det lavest anbefalede niveau er Mellem. Mere udførlige oplysninger om, hvad de respektive niveauer indebærer, finder du i beskrivelsen ud for skyderen.

Sikre computeren
Den bedste måde, du kan holde din computer sikker på, når du surfer på internettet, er ved at sørge for, at dine programmer er opdaterede. På Windows Update kan du hente de seneste opdateringer til dit Windows-operativsystem og Internet Explorer.
Besøg Windows Update

Automatisk fuldførelse af adgangskode

Hvis du vil have, at Internet Explorer skal huske de adgangskoder, som du skriver, og adresser på de websteder, du besøger, kan du aktivere funktionen Autofuldførelse. Sådan gør du:
Åbn menuen Funktioner.
Vælg Internetindstillinger.
Klik på fanen Indhold.
Vælg Autofuldførelse.
Marker de indstillinger, du vil have, at Internet Explorer skal huske.
Klik på OK.
Sådan gør du, hvis du af sikkerhedsmæssige årsager ikke vil have, at dine adgangskoder gemmes:
Åbn menuen Funktioner.
Vælg Internetindstillinger.
Klik på fanen Indhold.
Vælg Autofuldførelse.
Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Brugernavne og adgangskoder i formularer.
Hvis du vil fjerne alle tidligere gemte adgangskoder, skal du klikke på knappen Ryd adgangskoder.
Klik på OK for at gemme indstillingerne.
Klik på OK igen.

...du ikke skal gemme dine adgangskoder, hvis du arbejder på en offentlig computer, da andre let vil kunne bruge din adgangskode og finde frem til dine oplysninger.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 10:36

Nu er du vel ikke 95'er for Internet Explorer 6 kan ikke bruges sammen med Windows-versioner, der er ældre end Windows 98.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-04-03 10:41

hvor har du klippet alt det fra ??
som sagt har jeg slettet alt og sat alle sikkerheds niveua'er helt i bund
og nej har '98 SE

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 10:59

Nu er det dig der er 'blind' jeg vedhæftede linket øverst oppe, men ellers er det fra en dansk aflønnet Bill Gates afdeling, jeg har klippet fra

Prøv og se om du har noget skrammel i din
Du kan bruge filen "IE Setup Log.txt" til at hjælpe med at finde fejl ved problemer i forbindelse med installation af Internet Explorer 5. Denne log genereres af ACME Setup og er opdelt i gennemløbssektioner. Filen "IE Setup Log.txt" (i mappen Windows) kan bruges til at undersøge, hvad der gik galt med installationen og i hvilken fase. Loggen er beregnet til at give et trinvist indblik i installationsprocessen samt en dybtgående analyse af installationsproblemer.

Jeg ved godt de siger IE 5 men samme log må genereres for 6 - bliver desværre nød til at løbe, jobbet kalder, men kigger ind senere og ser om problemet er blevet løst.

Søren

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-04-03 11:07

hej !
i mellem tiden til det virker kan du downloade gozilla der henter alt:
http://gozilla.com/index.htm
men ellers kan det være noget i registraringsdatabasen der driller.prøv at slette med regcleaner:
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtml HUSK BACKUP FØRST UNDER filer-save i programmet...
der er osse dansk sprog i det....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 12:14

Jeg tror jeg slutter mig til xou's teori om reg. basen.
Afinstaller IE 6 og smid den gamle ind igen. Når den så fungere 100% så prøv at geninstallere IE 6 og se om skidtet vælter en gang til - synd du ikke har overgivet dig til WinXP, så kunne du nemlig bakke til den sidst fungerende dato.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-04-03 12:21

Hvis mit forslag IKKE virkede, skal jeg IKKE have pointene.
Men tak for din gavmildhed, CLAN.

Beckski, har du haft problemet lige så længe, som du har haft IE6
- eller er det først opstået henad vejen?

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 12-04-03 15:17

har selv fundet en løsning!!!
beklager !!!

men sejeren gik til netscape...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-04-03 19:21

det kunne godt være noge med en eller andet program der ødelægger download,prøv evt
1.at online virus tjække din pc her:
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
2.fjern spion software der er små programmer der bl.a gør internettet langsommere:
http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=506&cat=31 find i teksten:
Download From: Planet Mirror BTN
men det kan osse være et program der bare ligger i registrarings basen og ødelægger din downloading,svær at fjerne !!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-04-03 22:39

Hej

Jeg havde det samme problem for et 1/2år siden og kom til at tænke på en artikel jeg havde læst,om at man kunne sætte IE6 download hastighed op til
10, men må have smidt magasinet væk hvor det stod i det var en reg ændring.
Så da jeg surfede rundt på må og få så fandt jeg dette link med nøjaktig
de samme ord sæt IE til 10 så jeg dawnloadet dette skript og har ikke haft
de problemer med IE6 siden,det gjorde også browseren hurtiger og den blev lidt hidsigere.

Hvis du vil prøve, sådan ser det ud>

Increase Internet Explorer Downloads to 10 og det ligger et stykke nede i
højre side på dette link>

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Du trykker på det og så åben og ja, genstart.

Husk gendannelsespunkt eller reg kopi for at være 100%

Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 13-04-03 22:52

et sidste forsøg:
skriv i et kør vindue i menuen start:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
genindstallere(ikke opdatere) ie6 fra din xp cdrom som den beder om...ellers held og lykke med netscape.....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-03 00:41
Kommentar
Fra : Manse9933