/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Vandmærke
Fra : AKZO
Vist : 1864 gange
50 point
Dato : 07-07-09 20:53

Hvordan laver jeg et vandmærke i adobe photoshop elements?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 07-07-09 20:57

Brug evt. transparent-scrolleren og derefter lås objektet

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 07-07-09 21:01

Knappen hedder "opacity" under fanen "layers".

Du makerer blot objektet og ændre opacity til fx. 50%, herefter trykker du evt. på hængelåsen for at låse objektet.

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 07-07-09 21:03

Undskyld... jeg skal ha' det i neon - har altid brudt PSP og er ret ny i adobe...

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 07-07-09 21:05

Okay.. får jeg så 3D effekten? Og vil jeg kunne gemme i dette tilfælde teksten, så jeg senere kan nøjes med at stemple mine billeder - hvis du forstår

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 07-07-09 21:09

du har en fane der hedder layers... ...I denne fane kan du se de objekter som der arbejdes med...

Du makerer blot det objekt som du ønsker transpareret, herefter ændre du blot til det ønskede %-tal, jo lavere % du vælger, jo mere transparent bliver objektet.

Se evt. dette billede - tag dig ikke af taleboblerne
http://www.alibony.com/pse/images/060908multiply-screen.jpg

håber det hjalp...

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 07-07-09 21:12

Du kan godt "stemple" dine billeder, men så skal bruge opacity hver gang. Med mindre du overfører objektet til det nye job... - mht. 3D effekt, så skal du lægge lidt skygge på...

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 07-07-09 21:19

Nu har jeg prøvet, men jeg mangler altså skyggerne så det bliver helt rigtigt :)
I PSP kunne jeg gemme mit vandmærke under et stempel så det var klar til brug efter hvert nyt billede jeg lavede. Det kan jeg ikke i dette program eller?

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 07-07-09 21:27

3D --> h. musseknap på objektet -> blending options -> drop shadow

det med at stemple har jeg aldrig brugt... men kigger lige...

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 07-07-09 21:35

her er beskrivelsen til dit stemplet...

Accepteret svar
Fra : punkler

Modtaget 60 point
Dato : 07-07-09 21:43

hehe... jeg sidder vidst her og sover

Her er linket...

http://www.ehow.com/how_4507099_create-pattern-stamp-photoshop-cs3.html

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 07-07-09 21:45

Tænkte nok der manglede noget he he... mange tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 07-07-09 21:46

Tak for svaret punkler.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 08-07-09 20:44

Det var så lidt