/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Nyt fjensyn
Fra : ram10
Vist : 712 gange
100 point
Dato : 07-07-09 20:33

Hej

Mit gamle 28" philips tv, over 15 år lever endnu

Nu har den højst rangerende i familien beslutet at den skal på losse-pladsen

Jeg skal bruge et 40" lcd, men hvad skal jeg købe, det er jo en jungle, pris ca. 6000

MVH

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 07-07-09 20:35

Ja, eller plasma er det nogen der siger, jeg har ingen anelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-09 20:47

I 40" behøver det ikke være plasma....

42" eller derover giver en bedre synsvinkel i plasma....

Der er 100vis på markedet...

Har du egen antenne på taget er det vigtigt det er med mpeg4 tuner - ellers er det ligegyldigt....

Anerkendte mærker du aldrig går forkert af:

Panasonic
Samsung
Philips

De fås alle i den prisklasse.....

Men hver sin smag.

Så det generelle - gå i en stor TVforretning og SE dem alle "live" - derefter bestil det evt. på nettet - der kan ofte spares...

HUSK

Det er JERES ØJNE der ser på TVet - og IKKE hvad der står i de tekniske specifikationer...

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 07-07-09 20:48
Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-09 20:49

Og måske lige....

Der kan ofte SPARES endog store summer ved at købe et med "kun" mpeg2 tuner....

Og er I på kabel eller anden fællesantenne er det 100% ligeså godt som et med mpeg4

Det skal naturligvis være i HD

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 07-07-09 20:58

Refi > vi har fælles ant.

Jeg har været lidt rundt i butikkerne og det er jo en meget stor forskæl på billederne, jeg synes ikke altid pris og billed kvalitet hænger sammen, jeg var bare ikke helt sikker på at man kunne stole på billederne i butikken, idet det altid kører en dvd film

MVH

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 07-07-09 21:13

jangchr> Ja, det ser ikke dårligt ud, jeg var lige inde på elgiganten og jeg kan få den til 4494 incl. leverering, jeg tror jeg tar til elgiganten i morgen og ser den live

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-09 21:19

Citat
idet det altid kører en dvd film

Det er sådan set underordnet - jeg går ud fra jeres antenneforhold er 100% - så det ændrer sig ikke....

Gå efter DINE ØJNE - det kommer du længst med....

Og du har ret - pris og kvalitet hænger IKKE altid sammen

Billedkvaliteten på et mpeg2 og et mpeg4 TV er 100% identisk - så der er mange penge at spare ved at "nøjes" med mpeg2 (alt andet lige) - de skal af med dem NU

Men tjek det nu også har præcis de tilslutninger I har brug for....

Du kan sagtens få et 42" plasma til 6.000 - så find først det RIGTIGE og så en tur på nettet (eller tilbudsaviser)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-09 21:21

LG er såmænd også et udmærket TV

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 07-07-09 21:22

Jeg har siden mit første flat tv altid holdt mig Philips, og været fuldt ud tilfreds.
Har for et lille halvt års tid siden købt et Philips 7403D med full HD og ambi Light. Hvilket jeg som glad Philips kunde stærkt kan anbefale. Det giver en langt bedre film oplevelse. Og når du først har prøvet det kan du ikke undvære det

Du får det bedste billede jeg har set, ved tilslutning af en ps3 eller andre hdmi produkter. Virkelig smukt..
Og med den indbyggede lyssensor tilpasser skærmens lysstyrke sig til lysstyrken i rummet.

http://www.pixmania.com/dk/dk/1465415/art/philips/42pfl7403d-42-flattv-lcd.html

For kun et halvt år siden gav jeg 9500 for helt samme tv

Hilsen JeffO

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-09 21:25

Pixmania er IKKE anbefalelsesværdig

Du risikerer der kommer en helt anden vare - og garanti er et kapitel for sig

Kommentar
Fra : JeffO

Dato : 07-07-09 21:31

Hmm se det ved jeg så intet om. Men tror da på dig..

Ellers klik ind på easyshopping.dk. De har indtil på fredag udsalg på udgået vare, med besparelser på op til 80 %..

Kommentar
Fra : ram10

Dato : 07-07-09 21:52

refi> vil du mene at det er bedre at købe et 42"lcd eller 42" plasma?

MVH

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-07-09 22:37

Jeg kigger også på TV og vær lige opmærksom på at prisforskellen afspejler bl.a. hvor mange stik der er bag på og hvilke. Så hvor mange enheder skal du tilslutte til dit fjernsyn og er det USB, Scart eller Hdmi? og hvor mange af hver slags.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-09 23:04

42" og OVER

PLASMA PLASMA PLASMA

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-09 23:39

Citat
jangchr> Ja, det ser ikke dårligt ud, jeg var lige inde på elgiganten og jeg kan få den til 4494 incl. leverering, jeg tror jeg tar til elgiganten i morgen og ser den live

Nu skal du lige huske når du ser på det fjernsyn som jeg købte, at hvis der er meget lys i den elgigant som du køber fjernsynet i så ser det ud til at der er meget mørke billeder, men det er fordi fjernsynet automatisk tilpasses efter rummets lys- og farveforhold, jeg var også lidt skeptisk da jeg så det, men har ikke fortrudt nu at jeg købte det, kun at du skal give 500 kr mindre

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-07-09 06:05

Plasma skulle være de bedste.
Hvis du nu lige venter lidt så kommer der en ny generation som har et meget bedre billed med de såkaldte lysdioder (LED).

hawaii7

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-07-09 06:54

Fx et Sony 40W4000 - med det "nødvendige svineri i" til de nye tiltag - 5.999 kr. i fx Sony Centret.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-07-09 10:52

Prisen på selve TV apparatet,.. er vel kun en mindre del af det samlede beløb,
som det koster at se TV i en periode,… det bruger jo også strøm,.. masser af strøm,
(det gælder vel for alle el- apparater)

jeg har selv forelsket mig i det ”nye”, Samsung LED TV, (pt. 10.900 kr. i Bilka)
http://www.pcworld.dk/art/10771
http://www.pricerunner.dk/pl/2-1218512/TV/Samsung-UE-40B6000-Sammenlign-Priser

ikke mindst pgr.a. det fantastiske billede,.. men næsten lige så meget det lave strømforbrug,
det bruger 100 – 120 watt,…. hvor et tilsvarende plasma TV, bruger ca. 350 watt,

på årsbasis betyder det en besparelse, i omegnen af 1.500 – 2.000 kr.
så merprisen for LED TV,et,.. er tjent ind allerede efter 2 – 3 år,
(så hvorfor egentlig købe et "billigere" TV)

hvis det holder i 15 år,.. (lige som det gamle) er besparelsen i strøm, tæt på 30.000 kr.
(i forhold til Plasma / LCD)

læs i øvrigt ’eksperternes gode råd om køb af tv,.. (hvis de ikke også er forældet)
http://www.pcworld.dk/art/10852?a=block&i=81

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 08-07-09 11:16

har lige købt denne her ved Fleggaard
http://www.fleggaardshop.dk/pi/Samsung_LE_40B530_14007_107.aspx
http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=716&pf%5Fid=6073425
det er et godt tv som har det hele
Citat
Én for alle og alle for en. De nye 530 full-HD LCD-TV-serien er ideel for hele familien og tilbyder den perfekte introduktion til en verden af high definition TV. Takket være den innovative DNIe + Engine og Wide Color Enhancer 2 Erfaringen billeder i strålende klarhed. Den alsidige tilslutningsmulighed tilbyder høj sjovt af konsol spil til telenovela, ren nydelse for alle.

DVB-T/C og MPEG2/4 Tuner

tekniske data:
- 102 cm diagonal skærm, (40")
- LCD TV
- Full-HD
- Opløsning: 1920 x 1080 pixels
- Dynamisk kontrast: High Contrast
- Wide Color Enhancer 2: WCE 2
- 24p Real Movie
- Anynet + (HDMI-CEC)
- Sleep Timer
- On / Off Timer
- TV (TTXT) 1.000 sider
- Automatic Channel Søg
- Tuner Off
- Automatisk lydstyrkejustering
- Entertainment Mode
- Musik effekt: 2 x 10 Watt
- Sound Effect System: SRS TruSurround HD
- Roterende Stand
- Strøm: standby <0,3 watt

Tilslutninger:
- 3x HDMI
- 1x Composite (AV)
- 1x Antenne Input
- 1x komponent indgang (Y / Pb / Pr)
- 1x SCART stik
- 1x PC tilslutning (VGA)
- 1x Audio out, L / R
- 1x service port (RS232C)

Dimensioner:
- Incl fod: 99,8 x 68,6 x 26,01 cm (B x H x D)
- Ingen fod: 99,8 x 62,08 x 7,84 cm (B x H x D)

Vægt:
- Incl fod: 18.0 kg
- Ingen fod: 15,1 kg

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-07-09 13:32

Citat
har lige købt denne her ved Fleggaard
http://www.fleggaardshop.dk/pi/Samsung_LE_40B530_14007_107.aspx
http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=716&pf%5Fid=6073425
det er et godt tv som har det hele

jaaaah,.. så har du vel sparet 850 kr. i forh. til danske priser,
men så mangler der Dansk manual + Dansk garanti,.. + transporten,
http://shopping.kelkoo.dk/ctl/do/search?siteSearchQuery=Samsung+LE+40B530&fromform=true

hvis du havde købt et samsung LED TV,
havde du oven i handlen fået et langt bedre billede,.. + USB port, + 100 Hz teknologi mm.
efter 2 års brug har dit ”tilbud” brugt for 3.000 – 5.000 kr. mere strøm, end et LED TV.
så hvad er lige ’fidusen’ ?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 08-07-09 13:40

Citat
Én for alle og alle for en. De nye 530 full-HD LCD-TV-serien er ideel for hele familien

nå for søren,... det minsanten,. 'ideel for hele familien',... det havde jeg ikke lige set,..

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 08-07-09 22:26

EA_HS
LUK RØVEN

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-07-09 00:46

Citat
EA_HS
LUK RØVEN

så er det jo ikke let at hjælpe 'ram10',.. så han ikke også bliver 'taget i røven',..
det ville næsten være synd, hvis 2 KANDU,er laver samme 'bommert',.. ik'

Godkendelse af svar
Fra : ram10

Dato : 12-07-09 21:04

Tak for svaret jangchr, også tak til refi, det bliver ikke point denne gang,(du mangler jo ikke) men tak for super beskrivelse.
Det blev så en skærm, magen til din jangchr, jeg er meget tilfreds, billedet står bare rigtigt godt.

For ca. 5 måneder siden, købte vi et nyt tv til arbejdet, det var en af topmodelerne af samsung 40", den har bare ikke en chance ift. det billdede som jeg nu har

Tak til alle

MVH

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 13-07-09 02:33

Selv tak, jeg synes også er billedet er rigtig godt på den og er meget imponeret over censoren som tilpasser skærmen efter rummets lys- og farveforhold