/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
If Session...then strSQL
Fra : Maddog_dk
Vist : 1092 gange
300 point
Dato : 07-07-09 20:16

Hej med jer

Jeg sidder og roder lidt med en hjemmeside hvor der er login på. Via brugernavnet til login'et bliver brugerne katagoriseret med følgende 1, 2, 3, 4 osv.
dette tal er så baseret på hvor meget adgang de efterfølgende har på siden - så langt så godt...
Ligeledes har jeg på siden en database som indeholder en masse data, disse data skal brugerne have adgang til, men brugeren med katagori 1 skal have adgang til alt, hvor imod de andre bruger skal have adgang til de data som er relateret til dem. dvs at bruger med katagori 2 måske skal se linje 44 + 67 + 89 osv. og bruger med katagori 4 skal måske se linje 21 + 27 + 101 osv.

jeg har tænkt mig noget i retning af:

(forbindelse til databasen oprettes her)

if session ("login")="1" then
strSQL = "select * FROM shopcheck where User = 1 and Status = 0

elseif session ("login")="2" then
strSQL = "select * FROM shopcheck where User = 2 and Status = 0

elseif session ("login")="3" then
strSQL = "select * FROM shopcheck where User = 3 and Status = 1

endif

rs.Open strSQL, cn
%>

Men det virker bestemt ikke jeg fatter det ikke, - er det "forbudt" at lave if then midt i en connection? Er der en der kan hjælpe mig på vej......?

/Maddog

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 300 point
Dato : 07-07-09 22:40

Der er principielt ikke noget galt med dit eget forslag - med mindre session ("login") er alt andet end 1,2 eller 3

Hvad med at lave en session("status") og så lave dette kald til databasen?
strSQL = "select * FROM shopcheck where User =" & session ("login") & " and Status = " & session ("status")

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 07-07-09 22:55

Hej Smorch

Jeg prøver det med det samme.....

Godkendelse af svar
Fra : Maddog_dk

Dato : 08-07-09 00:19

Hej Smorch

det virker bare perfekt, en meget nemmere løsning end den jeg have i tankerne, tusind tak
/Maddog

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 08-07-09 06:18

Sæl