/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
pe-design 4.0
Fra : eln
Vist : 701 gange
300 point
Dato : 07-07-09 19:19

jeg skal have mit syprogram installeret igen ,efter at jeg ikke har brugt det i lang tid ,og så løber jeg ind i problemet ,som jeg også havde sidste gang , og jeg kan ikke huske, hvordan jeg løste det,
når jeg vil åbne et mønster kommer vinduet med "Security Device not found" ,hvad er det jeg har
glemt at gøre ?

mvh. eln

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-09 19:21

Sandsynligvis kører du det under et styresystem der IKKE kan køre det....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-07-09 19:25

Eller det forventer en LPT printer der ikke eksisterer.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 19:44

Hvilket styresystem har du på computeren.

Windows 2000 eller ME eller XP eller Vista

Det er sikkert et ældre syprogram som skal køres som om du har et andet styresystem.

Prøv at gå i Start > hjælp > skriv kør som > søg (enter)
Så får du en forklaring på at køre som et andet styresystem.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 07-07-09 19:50

jeg har windows xp og det er det samme som jeg havde før hvor jeg på en eller anden måde fik det til at køre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 20:06

Jeg gætter på at dit program er beregnet til windows 98.

Hvis det er det så:
Prøv at gå i Start > hjælp > skriv kør som > søg (enter)
Så får du en forklaring på at køre som eks. windows 98

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-07-09 20:22

Citat
Windows® XP Driver Patch for PE-DESIGN Version 4.x
When the PE-DESIGN Ver. 4.0x software is started within a Windows® XP Operation System the display "Security Device not found" may appear if the latest drivers have not been installed. Listed below are instructions on how to install a Windows® XP/PE-DESIGN

http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public/us/us/en/dlf/download_index.html?reg=us&os=all&type2=-1&prod=hf_design4eus&c=us&lang=en&flang=all

Måske det virker

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-07-09 20:24
Kommentar
Fra : eln

Dato : 07-07-09 20:27

det skal du lige forklare lidt mere hvordan jeg skal gøre når jeg går i start, hvis jeg så trykker kør ,så ber den om programmets navn du har nok ret i at det er beregnet til windows 98 men det har kørt på xp

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 300 point
Dato : 07-07-09 20:33

Du skal installerer pe-design, og så henter du driver opdateringen der er her:
http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public/us/us/en/dlf/dlfh/000000/000000/dlfh000089.html?reg=us&c=us&lang=en&prod=hf_design4eus&type2=2&os=63&flang=4&dlid=dlfh000089&dispforlist=1

Gem den evt på skrivebordet, når den så er hentet går du ud på skrivebordet og dobbeltklikker på opdateringen, så skulle det gerne virke

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-07-09 20:40

Mit personlige sy-niveau er at sy en knap i, når der ikke er en ren skjorte med alle knapperne i (bortset fra den i halsen, som er den første der ryger når der mangler en knap)

Men når man kigger her

http://ths.gardenweb.com/forums/load/embroidery/msg091634034351.html

ser det ud som om du skal have en eller anden dims (dongle) sat i PC'en, typisk i et USB-stik for at programmet virker.

For nogle er problemet at de skal opdatere programmet med en patch (lap i sy-sprog) hos Brother, eller opdatere deres windows-version.

Så der er åbenbart mange faldgrupper for at få æov til at sy efter computerdesign, held og lykke med det

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-07-09 20:40

æov=lov

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-07-09 20:42

følg bare klaudis råd, men jeg vil lige sikre mig at donglen rent faktisk er sat i computeren (enten en dongle til parallelporten eller en usb dongle)

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-07-09 20:43

ok, der var vagnr hurtigere end mig

Kommentar
Fra : eln

Dato : 07-07-09 20:55

jeg er nødt til at holde nu ,men vender tilbage imorgen der var et stik i min gamle pc der kunne sættes en parallel stik i ,jeg har så faet et nyt stik med en parallelport i den ene ende og et usb stik i den anden, det burde jo virke på samme måde ,eller??

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-07-09 21:04

jo, men den skal jo også lige installeres, der fulgte en driver med til den

Kommentar
Fra : eln

Dato : 08-07-09 22:44

vender tilbage når jeg har fået styr på tingene

mvh.eln

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 14-08-09 13:01

Tak for svaret Klaudi.
tak til alle for svarene .jeg måtte ned til vores lokale edb mand for at høre om han kunne hjælpe mig ,det kunne han ,så nu virker det ,jeg fik installeret en printerport i selve computeren ,måske kunne der ikke komme informationer nok gennem usb stikket.

mvh.eln

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-08-09 13:05

Velbekommen