/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Brugt vogn med myrer
Fra : gandimand
Vist : 3215 gange
100 point
Dato : 07-07-09 08:47

hej
jeg har kigget på en brugt Knaus "kan ikke lige huske model ",vor ejeren siger har har myrer i den ene bagvæg, men kan få vognen billigt,men skulle det være noget problem at få dem ud af væggen, nogen som kender til dette eller måske kan fortælle hvordan man bedst kommer af med dem ???

Mvh
Gandimand

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 07-07-09 08:59

Er der en koloni ?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 07-07-09 09:00

du skal bruge en slat flormelis og blande det med borax. så lægger du det på et sted hvor det er nemt for myrerne at komme til og så er det bare at vente til de har spist af blandingen.
jeg har selv fjernet enorme mængder af myrer fra mit hus på den måde. det er flere år siden og jeg har ikke set så meget som een myre siden.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 07-07-09 09:17

Hvis det er sorte havemyrer, ville jeg overhovedet ikke købe vognen

Sorte havemyrer lever hvor der er fugt/råddenskab

Er vognen fugttestet... det tror jeg næsten ikke den er, men når der er myrer, har du lige fået beviset på at der er fugt

Jeg håber for dig, at det ikke er den sorte havemyrer, for så er det fint nok, bare at få udryddet myrerne

http://www.mst.dk/Bekaempelsesmidler/Biocider/For+forbrugerne/Myrer+og+myrermidler/Tips/

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 07-07-09 09:34

skal først se vognen imorgen,så har kun snakket med ham i telefonen,så ved ikke hvormange myrer der er tale om. Til nordsted1 er der ikke altid fugt i gamle vogne ? men tak indtil videre for de gode svar

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 07-07-09 09:36

Skal måske lige nævne jeg bor i Norge og det er her jeg køber vognen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-09 09:41

Nej der er ikke altid fugt i gamle vogne, hvis den bliver passet og plejet, og fugttest bliver overholdt,

Jeg ville aldrig købe en vogn med fugtproblemer, de rådner meget hurtigt

Der er så mange vogne til salg pt (vel også i Norge) så jeg ville vælge en anden vogn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-09 09:42

Hos Flügger i DK kan man købe en fugttester, til ca kr 100, kan du ikke i en malerforretning finde sådan en dims, så du selv kan tjekke for fugt??

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-07-09 09:47

Hvis der er fugt i, som du kan se, er der mange gange mere fugt som du ikke kan se.

Hvis der bor myrer i indervæggen har de vel også gange bosteder æg og larver.

Nej jeg ville ikke købe den vogn.
Er det "bare" myrer der kravler ud og ind efter mad, så måske.

Men få den fugttestet!

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 07-07-09 09:53

Jo lyder nok meget fornuftigt at tage en fugt test på vognen,,men skal lige siges at han vil have 7000,- og vil byde ham 5000,- så er vel begrænset hva man kan forlange :)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-07-09 09:56

Man kan altid forlange en fugt test.

Eller selv betale den. Tro mig, det vil være pengene værd.
Siger han nej til at I selv får lavet en fugttest, så skynd jer at køre væk. Så ved han nemlig er ER fugt i den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-09 09:57

Det er godt nok billigt........nærmst sådan en engangs vogn... den er garanteret heller ikke mere end de 5000 kr værd

Jeg ville ikke købe den, selv om den er så billig, den er heller ikke sund at sove i hvis der fugt, hvilket det tyder på, når prisen er så lav

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 07-07-09 10:13

? står lige åben til onsdag aften,så har jeg set vognen :) håber det ok

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-07-09 10:21

Nordsted skriver du ud fra din egen erfaring med din egen ZOO have,
Nordsted de her er mindre end dine Aber, og den enkelte Ged, der er inden
for væggen, når der fodringstid.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-09 10:28

Superspammer vic2000:

Der er her tale om en campingvogn og ikke Din bopæl..........
Apropos geden, kan den holde lugten ud i Dit soveværelse om natten ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-09 10:49

@ vic2000

Jeg håber da du har det godt med dig selv
Hvad bilder du dig egentligt ind ??
Man skulle efterhånden tro at din største nydelse her på sitet er at generer os andre brugere.
Håber efterhånden du vil blive kvalt i dit eget opkast

@gandimand.
Håber du lige som de fleste andre herinde vil BL vic2000
Hen er for viderkommende....men det har du vel opdaget efter den svada til nordsted

Undskyld jeg blandede mig men det er efterhånden for meget

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-07-09 11:02

[CITAT] Jeg ville ikke købe den, selv om den er så billig, den er heller ikke sund at sove i hvis der fugt, hvilket det tyder på, når prisen er så lavcitat /CITAT]

Nordsted du skal, sq da heller ikke købe den, der er jo gandimand som skal købe den,
Nordsted har du pissemyre, i din Zoo have, hvis ikke, så skal du passe
på denne slags, for ellers bidder de dig, hvis ikke de får masse af fugt,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-09 12:53

Selvfølgelig er det ok

Husk at tage de kritiske briller på, selv om det er meget tiltalende med den pris. Når du fugtmåler, så husk at komme ud i hjørnerne i bunden af vognen

Den er nok heller ikke gastestet fornylig - der er jo grænser for hvor meget man kan forlange for de penge men tag selv et kik på slanger mm, så du ikke starter med at skulle bruge en masse pengen på rep. for så kunne du jo lige så godt at købt en dyrere vogn

Jeg håber det lykkedes for dig at finde en campingvogn... campinglivet er dejligt

Og må gud forbyde at man kommer til at få en plads ved siden af en vic2000 type

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-07-09 13:03

Citat
Jeg håber det lykkedes for dig at finde en campingvogn... campinglivet er dejligt

Kunne ikke have sagt det bedre selv :)

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-07-09 14:10

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Skal måske lige nævne jeg bor i Norge og det er her jeg køber vognen

HVIS du ikke får købt den du snakker om,
så har jeg en 5 personers KNAUS, nye bremser, nyt gummi, galvaniseret understel, Toilet og Bad. - Køleskab, - GASFYR - Gaskoge blus, Emhætte,
12W -- 230 w lysanlæg
og dansk nummerplade, 6,000 dk, kr, ( uden myre, og fugt med garanti,)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-07-09 14:34

Du glemte at nævne at den har været brugt som hønsehus de sidste 3 år.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-09 15:35

Gandimand.... hold dig langt væk fra vic2000... om lidt vil han foreslå dig, at du ringer ham op, og bagefter vil han så begynde at kime dig ned i en uendelighed... oplyst aldrig dit tlf. nr til ham

Vic2000.... jeg har meget svært ved at tro på, at du har en campingvogn til salg... for så var det altså nemmere at oplyse navnet på den-- knaus har mange modeller

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-07-09 18:28

Nordsted til sådan en bredrøvet løveinde som dig ,

var det da bedre om du så købte den anden vogn jeg har BURSTNER 4801

der er døren bredere som i KNAUS, så du ikke skal kante, og klemme ballerne, så meget, for at komme ind og ud, den kan du erhverve dig for 5,000 dk. kr, kontant, ( uden pissemyre og fugt)
og så har jeg yderlige en ny total 2000 kr boggi Brenderup trailer med ekstra stor lad til at du kan tage din ZOO have, incl Geden med på ferie, til
lang bort i stand, hvis du ved hvor det er hende, ellers kan du finde det på en blå blink. sorry jeg mente link

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-09 22:58

Hej og ÅHHHH.
Vi er så spændt på at hører hvordan det gik .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-07-09 23:26

vic2000.....Jeg HAR campingvogn... med helt almindelig dørbredde.... men hvorfor har du behov for en campingvogn med brede døre--- og at den er til salg nu--- kan du ikke komme ind længere??

Undskyld gandimand.... men jeg kan altså ikke blive ved med at overse vic2000 ubehøvlede opførsel, vil du ikke nok Blackliste ham, (det gør alle vi andre)så vi kan snakke om det det drejer sig om... nemlig din kommende campingvogn

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 08-07-09 06:52

--------------------------------------------------------------------------------
Citat
Fra : Nordsted1
Dato : 07-07-09 09:57
----------------------------------------------------------------------

Det er godt nok billigt........nærmst sådan en engangs vogn... den er garanteret heller ikke mere end de 5000 kr værd

Jeg ville ikke købe den, selv om den er så billig, den er heller ikke sund at sove i hvis der fugt, hvilket det tyder på, når prisen er så lav (Citat)

Zoo indehave ""Ged"" her siger du at Gandimand for Gud,s skyld ikke skal købe den campingvogn, som gandimand har tænkt på at ville gøre,
bare fordi du ikke lige kunne finde nogle blå link og diske op med, hvad andre gør, i en sådan given myre sag, også selvom, det er noget af det mest enkle og løse, for hvem der ikke skal ud og spørge andre, og behøver og skal bruge blå link,
Så Gud døme, om du så ikke kort tid efter ændre mening, og vil snakke om det, det hele tiden har handlet om, nemmelig myre i en campingvogn.

Citat
så vi kan snakke om det det drejer sig om... nemlig din kommende campingvogn

nordsted du kan da ikke fortænke gandimand i, at gandimand tror, at du
prøver og vil fodre dine Zoo dyr, i den modsatte ende end normalt, fordi din tanke gang går i den retning, at det er jo der det kommer ud alligevel ,
selv om også dine Zoo dyr er af spicel racer, med hoved og røv i begge ender, måske også incl dyre passeren "Ged" selv har det,

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-07-09 10:34

vic2000

Stop omgående Dine svinske, forvrøvlede/ulæselige og stærkt personlige udfald mod Nordsted1 !!

Og jeg MENER det

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-07-09 10:36

Ja jeg må nok sige jeg er ret rystet over den her tråd.

Hvordan kan en gang myrer hos den ene, udvikle sig til groft chikane af en anden person?

Det her er bare for meget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-07-09 08:34

Hej Gandimand..... Hvordan gik det med campingvognen, er du blevet campist??

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 09-07-09 13:25

Hej alle, vil ikke kommentere diverse indlæg :) .. men nej den vogn ville jeg ikke engang eje vis jeg fik den,hele bagvognen hva fyldt med fugt, væggene hva bløde. Så vi regner med at kigge efter en anden vogn,betaler lidt mere så vi ikke støder på det samme problem igen ;) for campingvogn skal vi have :O for en fed ting heroppe er at de gør meget i vinter camping også ,så er jo helt perfekt når man skal en tur på snowboard,betydlig billiger end at leje en hytte.
Tak til alle :)

Godkendelse af svar
Fra : gandimand

Dato : 09-07-09 13:26

Tak for svaret Nordsted1. men blev ingen vogn i denne omgang :( men er stadigvæk igang med at kigge rundt