/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
overførsel fra kamera til PC
Fra : smutter50
Vist : 2494 gange
200 point
Dato : 06-07-09 20:30

Hej
Har en bærbar pc (Dell inspiron 1720) med Vista, hvor jeg vil overfører billeder fra et Canon EOS 400D via USB.
Problemet er at computeren ikke kan finde kameraet, og ikke kan se billederne på hukommelseskortet.
Automatisk afspildning kommer frem, men den siger at der ikke er nogle billeder. Når jeg går ind i start og derefter computer, hedder kameraet bare Digital still kamera. Hvad kan der være galt ?
Alle drivere er opdateret, og kabel fejler ikke noget. Kan godt overføre billederne hvis hukommelseskortet tages ud af kameraet og sættes direkte i computeren.
Har en anden Dell inspiron 6400 bærbar med Vista Business, og på den virker det uden problemer.
Er der nogle der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 20:47

Direkte fra camera til PC - så skal der installeres det program som fulgte med Canon.

Eller du skal bruge en kortlæser som kan håndtere SDHC / SDHS
(Jeg går ud fra at det er SD kort til den Canon)

En Kingston Mobilelite kan klare de nye SD kort.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-09 21:44

Hvis du har det rigtige software der var med til kameraet installeret på din computer, skal der, når du åbner "denne computer", komme et ikon hvor der er et kamera og nedenunder det står der Canon EOS 400D.

Så prøv at geninstallere de CD-rommer der var med til kameraet

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 06-07-09 21:53

Hvorfor kan andre PC'ere så godt se billederne fra kameraet uden at der er installeret program fra medfølgende CD?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-07-09 23:09

Fordi computerne er lidt forskellige. Nogle kan finde kameraet uden installation, men når der medfølger en CD ved køb af kamera, så er det meningen at den CD skal installeres. Det er bedre end at opdatere drivere fra nettet.
Måske kan CD'en ikke installeres fordi kameraet er et ældre et og så er du nødt til at hente drivere, men så er dit kamera så gammelt at visse maskiner ikke vil arbejde sammen med det.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 07-07-09 06:07

Prøve i anden usb porten.... Eller prøve at installer kamera med software cd og tilslutt bagefter.
Jeg håber det lykkes.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-07-09 06:37

Citat
derefter computer, hedder kameraet bare [B]Digital still kamera[/B]

Hvad sker der hvis du i denne computer dobbeltklikker på Digital still kamera

Det ser ud til din PC gør det rigtigt.

vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 09:54

Kører du med Vista.

Læg CD med Canon program i skuffen og luk
Afbryd Canon installationen som den gerne vil starte

Ned i start > kør >gennemse > klik på computer > dobbeltklik på Canon CD > H-klik på Canon programikonet og vælg >>>> kør som administrator<<<<<

Vil den stadig ikke, kan den måske køres i kompatibilitetstilstand

Start > hjælp og support > skriv kompatibilitetstilstand > nu bliver du guidet .................