/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ratlåsen sidder fast
Fra : bublebee
Vist : 5823 gange
100 point
Dato : 06-07-09 17:59

Vi er ved at skifte lås i bilen (den man starter bilen med).
Men vores ratlås i bilen sidder fast, vi kan overhovedet ikke dreje rattet.
Normalt burde den gå løs når man starter bilen, men det gør den ikke. Hvad gør vi ?

Det er en fiat punto fra 94

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-09 19:09

Får den slæbt på værksted... på et fejeblad.

Det kræver man ved hvordan låsen er monteret, for at få den ud uden at ødelægge låsehuset.

Godt at bilen holder stille og det ikke er sket imens du kørte..
vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 06-07-09 19:17

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Vi fandt så ud af, at der er en eller anden smart anordning på bilen som smider en tap ud i ratlåsen lige så snart man piller låsen ud - så den blokerede og så skal man have det hele af og ny på.
Øv, men godt vi havde en ny liggende til det hele, men det vidste vi ikke lige da vi begyndte hehe....

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-07-09 19:17

og ja godt det var mens den holdt stille, for låsen har været i stykker i nogle dage og har krævet at man har rokket op og ned med nøglen, så det har kun været et spørgsmål om tid før det skete, og det var så heldigvis mens den holdt i indkørslen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-07-09 19:38

Det lyder til du har styr på det Super
Held og lykke

Kommentar
Fra : Glampi

Dato : 08-07-09 03:02

Hej med jer

Jeg står lidt i samme situation som jer. Dog er der tale om en Golf 1.8 95 og at en dum tyv har forsøgt at stjæle bilen uden held med andet end at totaltsmadre tændingslåsen, rykke 2 ledninger ud OG efterlade herligheden sidende fast i ratlås.

Jeg har fået at vide at låsen skal bores ud og vil gerne høre om nogen har kendskab til den øvelse ? Jeg vil også blive glad for en tegning eller billede af, hvordan den ratlås virker?

Og godt i ikke kom noget til i Puntoen !!!

Glampi