/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
zoom ti canon eos 400D
Fra : frederikshavn
Vist : 852 gange
100 point
Dato : 06-07-09 09:56

Hey
Jeg er på jagt efter en zoom linse til mit canon eos 400D omkring 100-300mm eller der omkring,men canon's egne linser koster jo en bondegår,så er der npgen der ved hvor man kan få sådanne linser(uorginal) der passer til eos 400D til en fair pris?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-07-09 10:20

Ved det ikke er et svar men, her er et råd om at det er en god idee at prøve linsen først før man køber.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090530015029AAyR9oH

Her er nævnt nogen linser med anbefalinger:

http://community.dcmag.co.uk/forums/thread/576432.aspx

Jeg kunne godt finde nogen linser men jeg har ingen idee om hvor gode de er, så det vil jeg selv lade dig om at gøre, det er vist et markede hvor man kan købe katten i sækken hvis man bare køber med lukket øjne.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-07-09 10:31

Jeg kender ikke Canon eos 400D.
Men dette kan måske hjælpe.
For 14 dage siden købte jeg Nikon D60. Standard linse 18-55.
Ønske om større linse.
Nikon Linse 70-300 ca.5000 kr.
Tamron passede også til Nikon..70-300 linse 1.800 kr.
Det kan sikkert findes billigere, mit køb var hos Fotohandler som var Nikon specialist.
Gå ind til en fotohandler,sig du skal bruge en linse som gave. Se hvad han finder til dig,gå på nettet og find den billigere.
For at komme fra fotohandleren,sig du lige skal spørge de andre som er med i gaven, om de syntes det er ok.
vvdriver

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-07-09 10:32

http://ipaper.ipapercms.dk/Elgiganten/ 55-250 med billedstabelistator 2200 denne linse kan anbefales

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 06-07-09 10:37

http://www.bingofoto.dk/ sigma 70-300 1299kr passe til alle canon spejl uden stab.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-07-09 10:47

http://www.dustinhome.dk/ProductList.aspx
Tamron A014 Zoomobjektiv 18-200 pris 1.445
vvdriver

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-09 10:54

Linser køber man hos bageren, for linser er kager (kan vist også være noget andet helsekost-ting)

Objektiver derimod, til et 400 D, hvor det ikke må være Canon, så er Sigma og Tamron nogen af de mest brugte.

Selvfølgelig er der en sammenhæng mellem pris og kvalitet, men mange bruger dem og er godt tilfreds.

M.h.t. priserne, hvis det er netkøb og det skal være dansk, så er det her sted det billigste

http://www.kamerashop.dk/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-07-09 11:24

De runde glasskiver er linser, samlet i et hus er det et objektiv.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 06-07-09 13:00

Citat
Linser køber man hos bageren, for linser er kager (kan vist også være noget andet helsekost-ting)
Indsæt dit citat her

Man skal passe på hvad man siger og skriver.
Da jeg var ved fotohandleren,sagde jeg. Når jeg tager et billede,jeg blev rettet.X du tager ikke et billede,du fokuser på et motiv,og det bliver til et billede.
vvdriver

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-07-09 13:21

Som da jeg engang skulle købe en stang hel kanel. Jeg spurgte efter en kanelstang i Matas som jo har krydderier, men blev henvist til bageren

To minutter efter fandt jeg dog den selv.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-09 13:25

Citat
Jeg spurgte efter en kanelstang i Matas som jo har krydderier, men blev henvist til bageren

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 07-07-09 10:00

Tak for svaret rotw.