/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Væddemål.
Fra : Mosebaek
Vist : 635 gange
200 point
Dato : 05-07-09 20:45

Nok ikke den rigtige kategori,men.........

Uden nogen form for relevans til problemet,ud over medfølelse:
Hvornår blev de første tilfælder af AIDS,konstateret herhjemme.
Det gælder et væddemål.

Jeg mener det er over 30 år siden.Modparten mener ca.det halve antal år.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 05-07-09 20:56
Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-07-09 20:57

Mosebaek

formentlig i 1978 men med sikkerhed i 1981

mvh
per

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 05-07-09 20:57
Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 05-07-09 20:57

Ha ok.. var lige lidt langsom

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-07-09 20:58

som DOVA henviser til

Den første person med Aids blev fundet i 1981. Men efterfølgende forskning har sandsynliggjort, at allerede i 1978 døde den første dansker af aids. Det var kirurgen Margrethe Rask, der havde arbejdet som læge på et hospital i Congo, hvor hun blev syg af dengang ukendte årsager og rejste tilbage til Danmark, hvor hun døde, med symptomer som man nu véd er typiske for Aids.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-09 21:10

Så vil jeg jo faktisk allerede nu,betragte mig selv som vinder af spørgsmålet.

Selv om det er en tragisk emne,kan man jo komme til at diskutere bl.a. tidsforløbet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 05-07-09 21:13

Jamen tillykke, trods det kedelige emne

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-09 21:16

Citat
betragte mig selv som vinder af spørgsmålet

Øøh..... som vinder af væddemålet.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-09 21:38

Tak for svaret dova.Det må blive dig,med det første rigtige svar.
Men tak til alle for respons.

Det er måske lidt hurtigt at lukke,men skal ind at putte.Tidlig op i morgen.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 05-07-09 21:42

Dova var først, sådan er det

Sov godt