/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Filsystem
Fra : Lesonal
Vist : 278 gange
50 point
Dato : 11-04-03 23:42

Hej, er der nogle der er friske og lige kan hjælpe mig, det drejer sig om at jeg har købt en ny Hardisk på 120 GB, men den er partisioneret eller hvad det nu hedder til NTSF, og jeg skal have den lavet om til Fat 32 så jeg kan få min elskede windows me ind.

Jeg skal have den samlet til en stor for i øjeblikket ser det ud som om den er delt for der står efter jeg har kort fdisk....Partition 1 Status A Tybe NTSF systemforbrug 17Procent.....C: Fri dos 9468 FAT 32 83 Procent. Hvad betyder det og hvordan får man den samlet.

Med venlig hilsen
Lesonal

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 07:07

Benyt kommandoen 'fdisk' Du kan læse mere omkring denne ved at kigge her http://www.wintip.dk/guides/fdisk/

Hvis det stod til mig, så ville jeg opgradere til WinXP

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 07:32

Hej igen

Hvad angår filsystemer angår kan du kigge her http://www.daimi.au.dk/dArkOS/Uge46/torsdag_uge46.pdf den er godt nok lidt 'tung' at hente hjem + kræver du har Adobe Acrobat Reader installeret, hvis ikke kan du benytte http://216.239.57.100/search?q=cache:yai8-BgSMzUC:www.daimi.au.dk/dArkOS/Uge46/torsdag_uge46.pdf+Filsystemer&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8

Samtidigt kan du købe Alt om Data for April 2003, her er emnet behandlet.

Lykke til...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 07:33

Upzz! Det var magasinet Datatid - tjek efter inden du køber bladet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 07:36
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 07:40
Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 12-04-03 09:42

Du kan putte Windows XP CD-Rom'en i lave partionioerne du vil have med NTFS, FAT32 og hvad du nu vil have, når Windows XP skal til at kopiere filer rebooter du bare.. Der ligger ingen filer på din Harddisk bagefter selvom den nåede et par stykker...

Ellers kan du bruge FDISK

Med Venlig Hilsen
DeZZa :)
--------------------------

PS.
Jeg forstår ikke hvorfor du vil have Windows ME ind :-/

Men det er smag og behag...

Men jeg vil også gerne være interreseret i at vide hvorfor du vil have det ind? Hvad det er du syntes der er godt ved Windows ME ? Det kunne være spændende at høre om...

<> Stoffer her kører Windows XP bare rolig!! <>

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 12-04-03 10:50

Hej, først tak for alle svarende, jeg er først lige kommet til, Jeg vil gerne have windows Me ind da jeg syntes at det er det mest stabile windows der er lavet, den kører perfekt på min computer og jeg oplever aldrig nogle nedbrud medmindre at jeg selv kommer til at lave noget, men så kan jeg da bare fortryde det plejer at virke.

Men som sagt skal jeg bare have samlet den til en stor, da jeg ikke bryder mig så meget om at den er delt op

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 12-04-03 10:55

Jeg vender tilbage senere, konen skal lige i byen, i mellemtiden prøver jeg alle de råd der kommet.

Hej.

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 12-04-03 14:18

Hej, jeg skal lige eller vil gerne som det så pænt hedder høre om windows me så kan køre på NTSF filsystem eller skal det være FAT 32

Lesonal

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 12-04-03 18:48

Det ved jeg ikke helt...

Måske. Du kan jo altid prøve.

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 12-04-03 18:52

Det skal være FAT filsystemet.
Men hvordan kan du dog sige at Windows ME er stabilt.....så har du vidst aldrig prøvet NT kernen.
Skift til XP så hurtigt så muligt det er både mere stabilt og giver mere performance

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-04-03 18:55

Fat32 er også min mening ud fra hvad jeg har læst mig frem til i dag.

Manse9933

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 12-04-03 20:17

Jeg har nu heller aldrig sagt at Windows ME er det mest stabile operativ system. Jeg syntes det er det værste Microsoft har lavet overhovedet! Mere fatalt styresystem findes ikke! Og ja jeg bruger også XP!..

XP for ever! Phuck ME!

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 12-04-03 23:53

Hej til alle, mange tak for alle svarende jeg har modtaget i dagens løb. Jeg har nu fundet ud af at min HD på 120GB har en fejl, den kan ikke finde resterende af HD, den mener kun at der halvdelen så jeg gider ikke at arbejde mere med den.

Med hensyn til min mening om windows Me, ja hvad kan jeg sige blot det var kærlighed ved første blik, så jeg syntes at det er synd at andre har haft så dårlig oplevelser med den, og hvis jeg købte en hel ny computer hvad jeg ikke gør sådan lige, ja så kom der også windows me ind.

Men igen.....mange tak for hjælpen til alle jer derude.
Med venlig hilsen
Lesonal