/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Fibertilskud
Fra : Sallus
Vist : 2389 gange
100 point
Dato : 05-07-09 17:35

Er der nogen der ved om man kan få fibertilskud som tabletter/kapsler som man kan bruge til hunde. Vi er blevet rådet til, af vores dyrelæge, til at give et specielt allergifoder, som desværre ikke indeholder nok fibre. Vi har så igennem en periode givet tilskud af kartofler og gulerødder, for det ved vi at han kan tåle. Nu er problemet så at han IKKE gider at spise det mere. Så var det jeg tænkte på om der mon findes en anden måde at gi` ham det på?
Med venlig hilsen
Sallus.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-07-09 17:43

Hej med dig.
I sin tid da vi havde de problemer med vores hund gav vi den ris med "godter" i .
Det gik fint med det.
Kog en portion og prøv

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 05-07-09 18:24

sallus stor advarsel til dig, og tag dig kraftig iagt, her på kandu findes rådenskab af højeste klasse. " her er bare et tilfælde, med falskhed,"
brugt at lægge samme profil navn ind i den tidligere, oprettede,

Beviset på KANDU ,s RÅDENSKAB
Fra : vic2000 Vist : 15 gange
30 point
Dato : 05-07-09 17:37

--------------------------------------------------------------------------------

EFTER LIGNING AF DIN BRUGER PROFIL, SAMT RÅDENSKAB og

USANDHEDER, FLORERE OG SÅ ENDDA MED

KANDU TEMAET,s VELSIGNELSE og VENLIG HILSEN .

Jeg som startede med vic2ooo alias kjeld har aldrig nogen sinde, skrevet

nedstående kommentar, og har ikke fuldmagt fra temaet til at kunne

bruge Temaets, under skrift sætning, som nedstående kommentar,

Så TAG jer i agt KANDU BRUGER for den RÅDENSKAB SOM FLORERE

BAG KOLISSERNE, OG I VANDSKORPEN,

( Men håber så at det rigtige orginale kandu team griber ind, )

kommentar: vic2000

Dato : 05-07-09 13:04

--------------------------------------------------------------------------------
Vi vil uden tvivl kunne se disse to personer figurere rundt i andre profiler indtil de bliver godt trætte af det, derfor beder vi alle om at ignorere disse to personer, da de er meget nemme at kende på deres frembrusning.

Alle indlæg og profiler fra disse to personer vil blive slettet så snart de bliver opdaget.

Med venlig hilsen

Teamet bag Kandu.dk

Hvor gode gamle ”ven” Zonker blev også udelukket,og det syntet Ram2 at det var helt i orden

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-09 18:25

Brune ris i den forbindelse......

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-07-09 18:27

Citat
Brune ris i den forbindelse......

Ja ja det sagde jeg jo ikke noget om det ikke måtte være ...vel

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-09 18:44

Hvad med lidt godt fiberholdigt brød med leverpostej ??

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 05-07-09 20:16

Grøntmix

El Kama Grøntmix

http://www.hunde-gården.dk/Salg/foder.htm

er et godt tilskudsprodukt som hundene godt kan lide.

jeg har kun god erfaring med det.

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 05-07-09 20:25

http://www.naturligthundefoder.dk/Groent.html

prøv at se denne artikel det kan være du kan blive lidt klogere.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 05-07-09 20:36

Problemet med brød og ris er bare at han er allergisk overfor husstøv- og lagermider. og det er der jo i begge dele.
Venlig hilsen Sallus

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-09 20:45

Du kan bruge alm. kogte grønne bønner, men de skal køres igennem en blender for at hunden kan fordøje dem. Alt efte hundens størrelse en god spiseskefuld over hvert måltid. Bønner er efter en dyrelæges udsagn og egne erfaringer meget fiberfyldt og godt for hunden.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 05-07-09 20:52

Jeg nåede ikke at se dit sidste indlæg, der er ikke husstøv- og lagermider i, da du kan bruge frosne bønner og nøjes med at koge til et par dage af gangen, og så er det billigt, nemt og hunden kan li det det har de hunde jeg har været med til at give det.
Venlig hilsen Kim Petersen

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 05-07-09 23:04

Aner ikke om der er husstøvmider, eller lagermider i, men mine hunde kan spise stort set alt hvis der er dåsetun, eller endnu bedre makrel i tomat blandet i. Det sidste nok mest fordi "tomaten" smatter godt ind i alt...

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 05-07-09 23:07

Kan lige tilføje der skal ikkke meget makrel til.. Jeg bruger ca. 2 af de små runde dåser til ca 10 kogeposer ris..

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 06-07-09 19:51

Hej Sallus. Jeg vil på det varmeste anbefale noget foder der hedder Gourmix, som er næsten 100% økologisk foder uden tilsætning af bl.a. ris. Jeg har med stor succes brugt det til min hund (du kan læse om ham inde på deres hjemmeside - den hedder vetcur.dk - det er helt fantastisk foder med ALT hvad hunden behøver :)

Held og lykke med det

KH Labrador

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-07-09 13:17

Når du har et foder som dyrlægen har sagt er det rigtige for din hund, og der bare skal flere fibre i, --evt som gulerødder og kartofler, så kunne du jo koge gulerødder og kartofler og blende dem med lidt af kogevandet, så det bliver til en tyk vælling.
Og det blander du så med tørfoderet. Hvis du opvarmer vællingen inden du blander med tørfoder, så vil tørfoderet blive blødgjort af væden i vællingen. Og det hele vil glide ned sammen. FORUDSAT at din hund kan lide diætfoderet. Ellers skal der lidt makrel i. Eller en halv hakkebøf eller lign.

---Kvalitets-tørfodere er tit ikke særlig fiberholdige, for folk har ikke lyst til at betale for noget, der alligevel skides ud igen og skal samles op i en plasticpose...

Silke spiser en del gulerødder hver dag for ikke at blive for tyk.
Dels koger jeg dem, moser dem og blander dem med hendes mad, ---og dels spiser hun dem ganske rå: Hun er kræsen, så det SKAL være økologiske gulerødder. De skal være rensede og skåret i stave. Og så hjælper det bestemt også, at jeg selv sidder og spiser af stavene og deler hver enkelt med hende..

---Hvis din hund har forstoppelse, og det er derfor du mener, at han har brug for flere fibre, så skal han måske have mere motion? Gode svømmeture eller løbeture sætter gang i maven.

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 15-07-09 12:18

Der er lagermider i alle ris-og kornprodukter. Der er det også i tørfoder, men jeg tør ikke at give ham andet end det dyrelægen anbefaler. Han havde store, væskende og hårløse steder da vi startede behandlingen. Men jeg har prøvet at blende nogle bønner og blande det med en dåse vådfoder i samme mærke som tørfoderet, og det glider ned i en voldsom fart.

Godkendelse af svar
Fra : Sallus

Dato : 15-07-09 12:19

Tak for svaret kimpetersen.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 15-07-09 22:55

Velbekom Sallus, jeg håber at din hund får glæde af sit "kosttilskud".