/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows xp opstart
Fra : svnmp
Vist : 1094 gange
100 point
Dato : 05-07-09 11:31

Hej

Jeg har pludselig fået et akut problem, med min PCér, efter at have lukket den normalt i går aften, skulle jeg starte den her til morgen, så vil den kun opstarte indtil den blå skærm kommer frem, hvor der står "windiws startes", der stopper festen så og et lille windue kommer op, med den røde knap med det hvide kryds i.

I det vindue står der i overskriften "Microsoft visual C++Runtime Library", i selve vinduet står der "Buffer overrun detected!" og
"Program:\??\C:\WINDOWS\system 32\winlogon.exe" og
"A buffer overrun has been detected which has corrupted the program´s internal state. The program cannot safely continue execution and must now be terminated".

Dette kan man så sige OK til, hvorefter computeren genstartes og det hele gentager sig.

Har aldrig selv haft dette problem før, så jeg har akut brug for hjælp.
Er der mon nogen, der kender dette problem og lige har den rette løsning, dog ikke den sædvanlige reinstaller windows, da det ikke umiddelbart er en option.

Hilsen

BT

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-07-09 11:40

Kan MULIGVIS være en fejl ved lukning....

prøv om du kan starte i fejlsikret tilstand ...F8 og hvis du så kan det, så

ændre " et eller andet" f.eks skæmopløsningen, og luk så ned NORMALT...

det er et forslag der tit hjælper på en masse " mærkeligt"

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-07-09 11:41

Prøv at starte i fejlsikret tilstand ved at klikke på F5 gentagne gange under opstart i sort skærm. Vælg Fejlsikret Tilstand. Lad den rulle færdig. Gå i Systemgendannelse og sæt datoen tilbage til i går eller den nærmeste dato og lan den udføre sit job. Lad den genstarte og se hvad der sker

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 05-07-09 12:38

Hej igen

Har nu prøvet, at starte i fejlsikret tilstand og de andre muligheder der findes i den menu, men den kommer ikke længere end til "windows startes" så kommer vinduet og det hele starter forfra.

Hilsen

BT

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-09 12:43

Et gæt: din harddisk er meget tæt på at bryde sammen, de sympomer du skriver kan tyde på det, er der noget på disken som skal reddes inden du køber en ny ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-07-09 13:35

Jeg er helt enig med o.v.n. Det er garanteret din harddisk der har fejl. Prøv igen og igen at starte op og første gang det lykkes, så lav en backup. Lykkes det ikke at starte op, så er der ikke noget at gøre. Så må du købe en ny harddisk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-09 13:47

Citat
Lykkes det ikke at starte op, så er der ikke noget at gøre
jo hvis der er data som skal hentes ud, så kan det sandsynligvis lade sig gøre med en Linux live cd, at Windows ikke kan starte betyder kun at harddisken snurrer godt nok til læse hele systemet ind, med en live cd skal harddisken kun køre når data kopieres ud, og disken kan jo køre ellers reagerede computeren helt anderledes

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-07-09 13:52

Er desværre enig

Du kan være heldig det KUN er grafikkortet....hvis du kan og har et reserve så kunne du prøve det..

men det er sidste chance, og tag endelig back up, hvis du skulle være heldig at få den startet...

Endelig kunne du prøve at sætte din hard disk i en USB skuffe, for er det ikke harddisken kan den måske læses og dermed redde dine data..

det er ØV, men prøv det umulige ....det kunne jo være du var heldig

og tag så back up fremover

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 05-07-09 14:11

Hej igen

Jeg må jo nok bøje mig for de kloge ord og finde en ny harddisk, men glemte lige at skrive, at jeg over længere tid har haft fejlmeldinger ved nedlukning af windows, som dog ikke har været et stort problem, har samtidig en mistanke om at CC-cleaner programmet kan være årsagen til disse fejl og måske også den nuværende fejl, da der har været problemer med forskellige filer.
Dog må jeg erkende, at harddisken er ved at være ældre og noget brugt.
Lige nu forsøger jeg at bruge XP cdéns rep funktion,som dog vil give mig noget arbejde med programmer og passwords m.m., efter rep., men kan den reparere de forskellige filer, så kan jeg da lave back up og redde noget data, inden jeg sætter en ny harddisk i.
Hilsen

BT

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 05-07-09 14:27

Du kan jo prøve at sætte din gamle harddisk i som nr. 2, altså som slave, og se om det måske virker...

men det KAN altså være andet end din harddisk er der i stykker

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-07-09 15:20

Jeg tror ikke på den med grafikkortet, mit grafikkort er lige gået i udu og jeg har købt et nyt, og det var bestemt ikke de fejl jeg fik. Men da min HD gik i udu fik jeg lige nøjagtig den fejl.
Og så har jeg selvfølgelig backup, men jeg er heller ikke en mand.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-07-09 16:00

granner01, du har forstået pointen med at rigtige mænd ikke tager backup, men rigtige mænd græder istedet for.

Jeg ville også som mange har foreslået smide en anden harddisk i bare en anden gammel en for at se om det er der fejlen ligger. Men et helvedes bøvl er det desværre. Man må aldrig ignorerer fejlmeddelser for så kan man ryge i din situation (hvis altså det er det der er galt).

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-07-09 16:06

Men hvis nu der blot er en fejl i winlogon skal du jo blot kopiere en ny fil ind i windows. Hvad siger du der sker når du starter op på XP cden

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 05-07-09 17:25

Hej

Lige nu forsøger jeg at bruge XP cdéns rep funktion,som dog vil give mig noget arbejde med programmer og passwords m.m., efter rep., men kan den reparere de forskellige filer, så kan jeg da lave back up og redde noget data, inden jeg sætter en ny harddisk i.

Dette er ikke helt lykkedes, da en del af installationsfilerne ikke kan indlæses, har renset cdén, men så er det bare nogle andre filer, der ikke kan indlæses, når kun til 45% og må derefter give op.

Så har jeg prøvet med en harddisk med windows 98, dette kan heller ikke lade sig gøre.

Hilsen

BT

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 05-07-09 17:36

Når windows 98 harddisken kommer i, skriver den i dos, at der ikke er hukommelse nok til at initalisere windows og at jeg skal fjerne unødvendige hjælpeprogrammer i config og autoexec filerne

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-09 18:32

Der kan også være fejl på en RAM blok ikke nemt at udtale sig om uden at have maskinen inden for rækkevidde

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-07-09 18:36

Det er jeg helt enig i o.v.n. Der er ikke andet at gøre end at prøve sig lidt frem. Eller lav en systematisk fejlfinding. Demonter ram, hd, grafikkort og alle løsdele der er monteret i usb, lyd osv. Start pcen og hør efter bip lyde. Monter en del hardware, start pc og se efter havd der sker osv osv indtil du finder en fejl. Møg arbejde men måske døjen værd.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-07-09 18:54

Hvis det er dine ram der er i udu, så siger det 3 høje bib når maskinen starter. Gør den det? Hvis den ikke gør det så fejler dine ram ingen ting.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-09 19:34

Da en af mine RAM blokke stod af, da var 1 lang biplyd eller hyletone, det er åbenbar forskellig hvordan det lyder

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 05-07-09 19:43

Hej igen

Har lige lavet en repair med XP cdén, det fungerede indtil windows skulle starte op, så var den gal igen.

Har også prøvet at sætte HD til som slave, men med samme resultat.

Maskinen laver ingen biblyde ved opstart og skriver også at RAM er OK.

Jeg har søgt lidt på nettet efter fejlmeldingen og det kunne se ud til at flere har haft denne fejl og at den kommer fra en dll fil i programmet superantispyware, som jeg jo anvender, han fik tilsluttet sin HD via boks, til USB og omdøbte dll filen, herefter kørte windows normalt igen, så nu søger jeg efter en boks og tilslutter den til usb, omdøber filen og ser hvad der sker.

Indtil det er afprøvet, inden for et par dage da jeg lige skal finde en USB boks først, lader jeg lige spørgsmålet stå åbent og siger foreløbig tusind tak for alle jeres gode indlæg.

Hilsen

BT

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-07-09 20:25

Du skal også lige vide at hvir du vil installere win98, så kan du ikke gøre det når XP er installeret. Det skal være på en ren maskine. Og altid i C:

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-09 21:14

Citat
Jeg har søgt lidt på nettet efter fejlmeldingen og det kunne se ud til at flere har haft denne fejl og at den kommer fra en dll fil i programmet superantispyware
hvis det er årsagen, så kan du starte i fejlsikret tilstand, du siger at du ikke kan starte i fejlsikret, så jeg tror ikke at du har fundet løsningen

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 05-07-09 22:08

Vedkommende havde nøjagtig samme fejlvisning og forløb som jeg og fik det løst på den måde.

Vekommendes SPØRGSMÅL:(sammenlign med mit første indlæg)

Hej, jeg har brug for noget hjælp! :)

Jeg kan ikke komme ind i Windows XP Home

Hvergang den begynder at loade logon billedet for jeg en fejlmeddelelse og PC'en genstarter.

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Buffer overrun detected!

Program: \??\ c:\windows\system32\Winlogon.exe

A buffer overrun has been detected which has corrupted the program's internal state.
The program cannot safely continue execution and must now be terminated.

SVAR fra medlem:

Har du SuperAntiSpyware? En dll fra det program "SASWINLO.dll"
kan i sjælne tilfælde lave den slags ballade.
Løsningen skulle så være, at sætte harddisken til som slave, og
omdøbe den dll, for så senere helt at afinstallere den. Så kan
man godt installere den nye SuperAntiSpywre igen.

SVAR fra vekommende:

Så kører Windows igen! :D

Jeg fik disken tilsluttet USB og omdøbte SuperAntiSpyware dll-filen. Og det virkede.
Jeg synes dog det er lidt mærkeligt at den fil pludselig giver problemer, da jeg jo har haft programmet noget tid.

Lyder præcis som mit problem, prøver i hvert fald.

Hilsen

BT

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 06-07-09 19:58

Hej igen

Har nu løst problemet ved hjælp af ovenstående opskrift, dog er der kommet et lille problem, som nogen måske kan hjælpe mig med.
Der kommer hele tiden en fejlmelding: msfeedssync.exe-programfejl, og den kan jeg ikke få til at gå væk, jeg har prøvet at løse det i kontrolpanel under internetindstillinger, jævnfør en engelsk side, men er ikke helt skrap til udpræget IT-engelsk.
Er der nogen der er friske på den.

Hilsen

BT

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-09 01:34

Brug Google oversæt som os andre, der heller ikke er helt på hjemmebane med det engelske: http://translate.google.dk/translate_t# du kan indsætte adressen på den hjemmeside og oversætte hele siden, eller kopiere en del af teksten og oversætte den, det er ikke en korrekt dansk ordstilling men sandsynligvis kan du få en mening ud at oversættelsen

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 07-07-09 15:35

Hej o.v.n

Har faktisk brugt netop den, men den gav ikke nogen mening for mig, i forhold til den danske tekst i windows mulighederne.

Har lige nu egentlig bare brug for at komme af med fejlmeldingerne, så alt kan køre som det skal.

Både ovennævnte fejl og en anden, hvor "document wiewer" prøver at installere sig uden held da den mangler en kilde og jeg aner ikke hvilken kilde det er, har prøvet XP cdén, det virkede ikke, så der er jeg lidt på herrens mark.

Hilsen

BT

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-07-09 16:53

Den fejl der kiommmer ser ud til at det er hvis du har RSS Feeds slået til. Så kan der komme en fejl i denne process fil. jævnfør denne side.

http://forums.cnet.com/5208-6122_102-0.html?threadID=217654

Prøv at slå den fra

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 07-07-09 17:27

Du har fuldstændig ret, men jeg ved ikke hvad "feeds" er og hvor man slår det fra, har prøvet at lede under "internetforbindelse", dog uden at finde noget der gav mening.

Hilsen

BT

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 07-07-09 21:10

Efter at have opdatere til SP 3, samt en masse opdateringer efterfølgende, fandt jeg "feeds" under internetforbindelser og fik det lukket så det ikke længere er et problem, men det er så som så, når den ene fejl er væk dukker en ny op, er ved at få lidt spat af det computerværk.
Min IE kan nu ikke "vise websiden", selvom forbindelsen til internettet er ok, postserver kører fint, men IE vil ingenting, selv "diagnose af forbindelsesproblemer" i IE, siger at alt er OK ???????.

Hilsen

BT

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-07-09 21:28

Feeds finder du inde i Outlook og kan slå dem fra inde fra IE8 hvis et er den du kører med. Det er små nyheder som du live kan modtage fx i sidepanalet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-07-09 21:30

Ups havde ikke lige fået opdateret, skulle lige side og vræle lidt til Michael Jacksons mindehøjtidelighed

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-07-09 21:34

Prøv lige en genstart for at se om ikke forbindelsen skulle blive bedre. Ellers hvordan logger du på nettet.

Jeg føler med dig, der er ikke noget værre og mere frustrerende end pc bøvl

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 07-07-09 21:56

Har genstartet, men med samme problem efterfølgende.
Adgang til nettet foregår via netværk, men selv fejlmeldinger til microsoft går lige igennem og som sagt outlook fungere perfekt ???.

Hilsen
BT

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-07-09 22:11

Hvad med din firewall, der er vel ikke gået hen og blevet blokeret for noget. Eller måske Defender driller. Hvor skrapt har du stillet dine sikkerhedsindstillinger til internettet.

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 07-07-09 22:35

Du havde ret med hensyn til firewall, havde nu prøvet at lukke den ned og derefter åbne IE og da virkede det ikke, men efter genstart fandt jeg en blokkering i firewallen, satte den til allow og så virkede det.

Hilsen

BT

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-07-09 22:56

grunden til at den først virker efter genstart er jo at den jo blokeret indtil genstart.Først der træder de nye indstillinger i kraft.

Hvis ikke der var svindlere tili verden, behøvede vi ikke al den sikkerhed på vores pc, så der err et lille fåtal af mennesker der er skyld i dette.

Kommentar
Fra : svnmp

Dato : 08-07-09 08:09

Hej igen

Tak til alle, jeg er nu kørende igen, dejligt.
"Fijala" du hjalp mig lige til at se lyset for enden af tunnelen, da det var ved at være "PC-mørkt", så hvis du lige lægger et svar ind.

Mange venlige hilsner

BT

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-09 16:55

Jamen det var dejligt at det virker og held og lykke i fremtiden

Godkendelse af svar
Fra : svnmp

Dato : 08-07-09 18:57

Tak for svaret Fijala.