/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Myggenet til vippe vinduer
Fra : svendgiversen
Vist : 3426 gange
107 point
Dato : 05-07-09 09:33

Hvordan sætter man myggenet på en vindueskarm med et vindue der vipper på midten?

Kan man eksempelvis sætte myggenet inderst på nederste halvdel og yderst på øvre halvdel??

Og så håbe på at myggene ikke finder åbningerne i midten???

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 05-07-09 10:15

Jeg tror ikke, at det findes. Gardinet skal jo have facon som et ''iglo-telt'' for at kunne give frigang til når vinduet vippes /står åbent!! Jeg tror man må sy det selv (modsat købe), det er til gængæld meget let!! Her vil jeg foreslå, at udmåle en passende firkant i tyl-gardin, der sys med et ombuk hele vejen rundt, hvori der trækkes elastik. På vægen rundt om vinduet sættes der ved hvert hjørne en dup /søm eller lignende så ''igloen'' kan hæftes til vægen rundt om vinduet. Absolut en meget grim måde at have gardier på, men med elastikken da en mulighed, der lynhurtigt kan monteres og afmonteres når der skal luftes ud.

Jeg har selv vippe vinduer, men har i stedet valgt at hænge myggenet over seng. Håber at det var en hjælp, ellers må du vente til der kommer andre indslag

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-07-09 12:23

Du kan få lavet en ramme med insektnet, der sættes for lysåbningen. Bl.a. hos Velux
http://web02.velux.com/vdk/dsp3/!cipc4.shop?cPar=30

Prøv evt. også at kigge her, der er rigtig mange links
http://www.google.dk/search?hl=da&q=insektnet+vippevinduer&meta=

Accepteret svar
Fra : timeglas

Modtaget 107 point
Dato : 05-07-09 15:01

Jeg har lige købt 2 stk. i Netto. Det er et net ligesom til almindelige vinduer, men der er en elastik i kanten og der er 4 stk plastikkroge med dobbeltklæbende tape på bagsiden. De sættes i hvert sit hjørne på væggen udenom vinduesramme og så sættes net udover.
De koster 15,- stk. Håber du stadig kan nå at få fat i et eller flere.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 05-07-09 15:04

Og glemte at skrive at de er specielt til vippevinduer.

mvh timeglas

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-07-09 15:43

Tak for svaret timeglas.

dem vil jeg købe

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 05-07-09 16:26

Håber at de stadig har dem. Det er vist fra sidste uges katalog, men prøv at spørge i din lokale netto.