/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Hjælp- USB Printer viker ikke?
Fra : McBobo
Vist : 2148 gange
100 point
Dato : 04-07-09 17:40

Hej Kandu

Jeg har lige købt et usb - printer kabel til min gamle Canon s520 Printer. Nomalt vil styresystemet reagere på at den har fundet ny hardware.... men der sker intet? Hvorfor?
Har prøvet at sætte den i forskellige usb-porte, men der sker intet... Jeg kører Vista 64 bit.

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-07-09 18:29

Har du husket, at installere drivere m.m. videre - inden du har forsøgt, at tilslutte printeren.

Du har formodentlig den CD, der fulgte med printeren.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-09 19:20

Hvis det er en gammel Canon, så duer CD'en ikke mere. Du skal ind på Canons hjemmeside og finde den rigtige driver. Og måske er der ingen driver til 64, men så må du prøve dig frem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-09 19:22

Driveren finder du her: http://software.canon-europe.com/

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 04-07-09 21:03

Jeg har opdateret driveren, men problemet ligge i at Vista ikke automatisk finder min printer når jeg tilslutter usb/printer kablet. (tænder printeren) ..... På min gamle computer med xp, havde jeg ingen problemer... Det skal her siges at det var et andet printerkabel jeg brugte http://www.mitedb.dk/shop/printerkabel-1-8-7621p.html

Så hvorfor kan Vista ikke finde min printer/hardware automatisk
Der er installeret driver til min printer canon s520

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-09 21:36

Det er ikke sikkert at printeren er beregnet til at køre på USB. Hvis det er en ældre model så kører den på LPT.
Men kørte den på USB i XP?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 04-07-09 22:04

Bag på canon printeren er der 2 indgangs muligheder

Den ene bruger printer kabel
http://www.mitedb.dk/shop/printerkabel-1-8-7621p.html

Og den anden er printer kabel (usb)
http://www.mitedb.dk/shop/usb-2-0-7554p.html

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-07-09 22:12

Hvis jeg har forstået dig ret, har du forsøgt at benytte USB tilslutningen.
Men hvor langt er det USB kabel du benytter - http://www.mitedb.dk/shop/usb-2-0-7554p.html
Det du viser i linket er 5 meter.

Har du prøvet med et kortere kabel?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-09 22:25

Din printer kan sikkert godt briges som USB tilsluttet, det jeg tror er problemet er at du kører 64 bit.

Jeg ved andre har problemer med ældre printere når de skifter til 64 bit.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 04-07-09 22:59

Håber dette kan hjælpe?

Det kabel jeg bruger er et 3 meter usb kabel fra "Hama"...
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start?ProductID=kPTD4QFHTWkAAAEOyXMEMOse

På side 16 i denne manuel, kan man se at der er 2 tilslutnings muligheder: USB eller Parallel (port)
http://dl.owneriq.net/c/c5dee852-27b4-4f1d-96e1-f768b6477e7e.pdf
Så jeg går ud fra at printeren kan køre med begge kabel typer... USB eller Parallel (port)

Jeg har ingen Parallel (port) på min (nye) computer og har derfor købt et usb kabel.
På min gamle computer (virker ikke mere) var printeren tilsluttet gennem Parallel (port) og med styresystemet Xp pro... Her var der ingen problemer.... Windows fandt automatisk min printer... " Ny hardware fundet" , herefter blev printeren installeret og virket ok - men nu hvor jeg vil køre med usb kabel og på Vista 64bit, kan Vista ikke finde min printer (Hardware)

Så kort og godt.... Hvorfor kan Vista ikke finde Hardwaren ( Printer Canon s520) automatisk???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-07-09 23:16

http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ModelInfoAct&tabact=SupportDetailTabAct&fcategoryid=231&modelid=6611#DownloadDetailAct

Derefter vælger du ved Drivers / Software Selection Windows Vista (x64) - så kan du se hvad der findes af drivere og andet software.

Angående USB kabellængde - 3 meter lyder ikke af så meget, og umiddelbart kan jeg ikke finde begrænsninger. Men i forbindelse med installation af en Brother multi-printer, var det angivet at kablet ikke måtte være længere end 1,8 meter (jeg benyttede dog et kabel på 3 meter, uden problemer).

Jeg går ud fra, at du har fulgt vejledningen ang. installation af printeren?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-07-09 23:25

Bemærk - add-on module for printer driver til Windows Vista/Vista64

Citat
Drivers
File Name and Description Version File Size Date Posted
Add-on Module for Printer Driver (Windows Vista/Vista64)
aomvstea23us.exe 1.00 .60 MB 12/01/2006

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 05-07-09 00:28

Har installeret driver m.m. med printeren virker stadigvæk ikke.

Der sker intet, med lige hvorfor Vista ikke finder hardwaren automatisk er mig en gåde.
Har prøvet at installere printeren gennem.... Start/Kontrolpanel/hardware og lyd - Printer/
Tilføj en printer/ .... Her efter popper denne meddelse op...

Vælg en lokal printer eller netværksprinter:
Tilføj en lokal printer:
Brug kun denne indstilling hvis du "ikke" har usb-printer (windows installerer automatisk USB-printere når de tilsluttes)

Men windows finder ikke printeren automatisk...... Nogen Vista 64bit bruger som har en løsning?

http://www.microsoft.com/windows/compatibility/Details.aspx?type=Hardware&p=S520&v=Canon&uid=&pf=1&pi=36&c=Printers%20%26%20Scanners&sc=Ink-Jet%20Printers&os=32-bit

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-07-09 10:29

Jeg tror det er alle dine usb stik der driller. Det du ikke forstår et at når du, selv efter install af driver. Plugger din printer i så finden den ingenting. ikke sandt. Men hvad sker der hvis du plugger andet grej ind i en usb, bliver der så fundet noget nyt hardware.
Hvis ikke kan du bare slette alle dine usbporte i enhedshåndtering, genstarte computeren og de bliver automatisk installeret igen

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 05-07-09 21:15

mine eksterne hardiske fungerer perfekt og usb indgangene finder dem uden problemer... Har også lige prøvet usb indgange på fronten med en usb-key... Virker Ok... herefter satte jeg printeren i samme usb ingang.... intet sker?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-07-09 23:23

Citat
Hvorfor kan Vista ikke finde Hardwaren ( Printer Canon s520) automatisk

Fordi hardwaren ikke er kombatibel med Vista.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 06-07-09 00:01
Annuller spørgsmålet
Fra : McBobo

Dato : 07-07-09 19:34

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål