/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
toilet
Fra : johnadler01
Vist : 846 gange
100 point
Dato : 04-07-09 15:29

er der nogen der kan fortælle mig om det er vanskeligt at skifte et toilet, vil de gamle skruehuller have den samme afstang som de nye?
MVH. john

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-07-09 15:34

Citat
vil de gamle skruehuller have den samme afstang som de nye?

Det skal du ikke regne med...

Er du lidt fiks på fingrene tager det max en time at skifte et toilet

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-07-09 15:42

Ikke særlig vanskeligt.Men du kan nok ikke regne med at skruehullerne passer.
Selv en tumpe som mig,har gjort det et par gange,indenfor de senere år.
Du skal bare lige tænke på gulvvarmen,hvis der skal bores nye huller.Men det er nu sjældent,at gulvvarme ligger ind under toilet.

Mosebaek.

NB.: Nu snakker jeg om parcelhuse.Er det etage byggeri,er der måske andre ting,du skal ha`tjek på.

Accepteret svar
Fra : vic2000

Modtaget 110 point
Dato : 04-07-09 15:56

De fleste firmaer som laver toileter, har deres egne hulle afstand.

det næmmeste du kan gøre, fjern det gamle toilet, sæt ny op så det passer med udløb, lav to små mærker på gulvet, forand foden og et bagved

så sætter du det nye op på f.eks. et stykke pap, tager en tynd blyant,
og markere hullerne ned på papet. så har du her ved en super bore skabelon, som du så e.v.t. kan bore nye huller efter ned i gulvet, til de nye skruer. det er som regel en 10mm beton bor der skal bruges til de pluks
som følger med toilettet,
inden du skruer fast, giv det en silikone strimmel hele vejen rundt,
for så er du sikker på, at vand ikke kan komme, til at stå ind under toilettet,
og det vil også virke, som killer, så den står lige på gulvet,

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-07-09 16:20

Citat
og det vil også virke, som killer, så den står lige på gulvet,

En "killer" er en dræber......jeg vil sgu nødig sætte mig på det lokum

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-09 16:40

Og køb så lige en ny bøjelig påfyldningsslange (med pakninger).

Godkendelse af svar
Fra : johnadler01

Dato : 04-07-09 18:24

Tak for svaret vic2000.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 04-07-09 18:53

Selv TAK

Du må undskylde at jeg ikke fik skrevet, det er en god ting, og give

toilettet 1-2 mm fald bag ud mod afløb.

og det kan du finde ved inden du montere sæde, så lige lægge et vatter pas fra sisterne ud til forkandt af toilettet, så lægger du e,v,t en 50 øre under vatter pas ved sisterne, så har du faldet
mvh
kjeld