/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Ang. at skrive @ med en hånd
Fra : Eyvind
Vist : 659 gange
10 point
Dato : 04-07-09 11:07

Snabela med musen uden at bruge taster.

Start > programmer > tilbehør > systemværktøjer > tegnoversigt > find dit snabela @ > Marker >
kopier > gå til din mail eller hvor du vil bruge @ > h-klik og vælg sæt ind.

Har du en engelsk tastatatur eller en engelsk udgave af et styresystem så ------ skift + 2

Nemt ikke. ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-07-09 11:11

Venstre tommel på AltGr + venstre lillefinger på 2, let og med en hånd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-09 11:14

Ja det kan mine hænder da også............................ men ikke alle kan det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-09 11:23

Mht. til Eyvins 'tip', så skal man altså også vælge den rette tegntabel (Skrifttype) i tegnoversigten. Ellers kan @ være svær at finde. Tegnet findes f.eks. ikke i tegntabellerne Symbol og Windings.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-07-09 11:23

Det er vel en vanesag, hvordan man vil "skrive" @

For mig er det mest naturligt at bruge begge hænder til et @

Min venstre tommel og lillefinger kan også klare det, men det synes jeg er akavet.

Nyd mens den er der

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-07-09 11:31

Solstik, Ejvind ??

Hvorfor f***** skal man gå hele den vej for at finde et tegn samt sætte det i udklipsholderen ?

Nogen der har hørt om autofuldførelse ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-09 11:41

Her er den 'besværlige' løsning:

Åben Notesblok (notepad.exe)

Skriv @

Gem dokumentet på skrivebordet som f.eks. emil.txt

Træk emil.txt til proceslinjen.

Nu ligger @ klar til kopiering og insættelse.

Altså:

Åben (klik på) emil.txt.

Med højre mustast afmærkes @

Venstre klik, hold nede og vælg; Kopier

Indsæt så ..på rette sted, med venstreklik, hold nede og vælg; Sæt ind...

Pyh... hvor besværligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-09 11:44

Hov... en 'raptus'.
Man ska' jo slet ikke 'holde nede'... blot venstreklikke ..for at benytte venstreklikmenuen.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-07-09 11:46

Man kan sgu nå at skrive 400 stk inden man kommer igennem den procedure

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-07-09 11:58

Citat
inden man kommer igennem den procedure

Jeg tror eyvind provokerer
Eller er det hedeslag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-09 11:58

Altså - det er nu kun for dem som ikke har pensionatfingre eller som har problemer med at bruge de to taster samtidig.
Jeg kan også nå - men så står der ......... q2wzx og et mellemrum.

Skrifttypen Arial har et @

Dabuntu systemet har et @ i programmer > tilbehør > tegnoversigt >
verdana > almen > marker > kopier > h-klik sæt ind > @

Solstik .......næ men jeg har lige fået udskiftet min ADSL med en VDSL (op til 40 Mbit)

Accepteret svar
Fra : yearhouse

Modtaget 20 point
Dato : 04-07-09 12:03

Sig mig.... ER der egentlig nogen fornuftig grund til at @ ikke har sin egen tast?...
....Når vi bruger den så meget?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-07-09 12:23

Godt spørgsmål, yearhouse

Grundlæggende ser et EDB-tastatur ud som det gjorde for vel 40 år siden, og det ved alle hvad er, istedetfor at designe nye tastaturer har man så valgt at indsætte @ £ $ som ekstra hvor der var plads, og € som det seneste over e fordi at der ikke var mere plads.
Senere kunne man måske fjerne Sys Rq da ingen aner hvad den bruges til i vore dage og erstatte den med @, eller bruge en af de to Windowstaster til højre eller venstre for space.

Men det tager tid.......

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 04-07-09 12:55

Tak LuffeA

Måske er det bare mig, der er lidt uvidende, men jeg kan ikke få øje på, hvad denne: ¤ skal bruges til.

Jeg tænkte bare, at det kunne være fikst......liiiiiiiige at lave en genvej til dénne

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-07-09 13:07
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-07-09 13:10

Man kan skrive @ med et tryk på F12, altså kun én finger,
kik her:
http://www.kandu.dk/Spg116990.aspx#1324144

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-09 17:09

Tak for svaret yearhouse......................... genial idé.

I andre "langfingrede" kan bare gøre som i plejer.

Hilsen eyvind@etellerandet.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-09 21:49

moc.gnixobssc@retsambew

</ http://www.cssboxing.com/ >

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-09 22:20

Så mangler du bare at speglvende det nedad.