/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
søger GPS med fejl
Fra : troldenesdhb
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 03-07-09 10:27

Jeg søger folk der har fejl på deres Garmin. Fejlen består i at den ikke kan finde satelitterne!

Fejlen ligger i en defekt reciever i GPSèn. Mange oplever denne fejl, og mange overskrider lige de 2 år garantien dækker!

Derfor søger jeg andre med fejlen, så vi kan henvende os i gruppe, og forlange en udbedring, nu når det er en "model fejl"

Skriv i denne tråd, eller til min konto her på Kandu.dk

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 03-07-09 10:48

Begynder din også, ved at køre på en lang strækning, og fortæller dig .

De er kørt forlangt: vend vognen -- vend vognen -- vend vognen,

drej til venstre ved ankomst til næste rundkørsel, ( som først ligger 9 km, fremme) derefter skarp til højre,

Da gør et gammelt landkort større gavn, ved at have en sådan,

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-07-09 11:16

Citat
Da gør et gammelt landkort større gavn, ved at have en sådan,
Hold da helt op vic2000.....har du selv fundet på det???? Hvor er du altså klog TOTALIDIOT

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-09 11:18

Hvad gjorde folk inden den dims kom frem ????????????

Følg nyhederne, for en måneds tid siden meddeltes det at GPS-systemet kunne få begyndende problemer indenfor et par år idet mange af sattelitterne er ved at være udbrændte, de blev jo opsendt i hobetal i den periode hvor USA viille satse mere på "elektronisk" krigsførelse.

Regn ikke med at de udskifter dem bare for bilisternes skyld, de har selv modtageudstyr der godt kan klare senildemente satelliter.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-07-09 11:36

Gud ved om det er disse GPS'er som er årsag til de tiltagende beretninger om spøgelsesbilister på motorvejene. Hvis de ikke er helt præcise og der samtidig sidder en vic2000 bag rattet, så kan de hurtigt ledes ned modsat kørselsretningen.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-07-09 11:37

Nå.... Sorry troldenesdhb. Det var lige et sidespring mod kørselsretningen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-07-09 11:48

Krummen det er nøjagtigt min erfaring. Hvis man følger GPS slavisk, så sender den os ned ad en opkørser. Så jeg er overbevist at det er en af grundene til spøgelsesbilister.

Og sorry mit sidespring. Vi har Garmin og den fungerer. Men jeg skal nok give besked når den ikke fungerer mere.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-07-09 11:54

Jeg har lige givet en Navigon som gave. Den skulle efter sigende være en af de bedre. Foretrukkket af Mercedes og Porche, så der er måske noget om snakken....eller osse er det bare snobberi LOOOL

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 03-07-09 11:55

krummen der er nok noget om snakken, med at de fejl viser i den forkerte

retning, og som luffea siger ned slidte sattelitter, uden efter brænder,

væk med det lort, og så et kort i hånden, et stykke af den kan også være på sin plads, hvis ingen lukkums papir findes, mellem to toileter på en autobane,

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-09 12:18

Det med at de følger med bestemte bilmærker er vel bare et "billigt" salgsargument idet en hjulbolt til de dyre biler koster det samme som en GPS.

Som dengang da en medfølgende Blaupunkt radio var standard i alle nye europæiske biler.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-07-09 12:36

Hvorfor spammer i denne tråd

Det har jo rent faktisk ikke nopget med spørgsmålet at gøre

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 03-07-09 13:36

Citat
Krummen det er nøjagtigt min erfaring. Hvis man følger GPS slavisk, så sender den os ned ad en opkørser

Granner01 Har i sådan nogen opkørser, i nærheden af hvor du bor, ???
så ta fannen at gps ikke virker, også andre steder,??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-07-09 14:11

Hold nu din kæft med dit Landsbytossesnak

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 03-07-09 16:39

vic2000 får vi lige en oversættelse af dine svar

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 03-07-09 17:29

Citat
Granner01 Har i sådan nogen opkørser, i nærheden af hvor du bor, ???
så ta fannen at gps ikke virker, også andre steder,??
Fuldkommen volapyk LOOOL

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-09 19:40

Der er faktisk "huller" hvor GPS ikke kan udpege en lokation, f.eks adressen på en som jeg kender på Midtsjælland. og det har sin årsag, nemlig manglende kørsel.
Det lyder helt gaga, men:

Kort forklaret er der en bil med avanceret udstyr der kører 24/7 på samtlige veje, både frem og tilbage. Alt hvad der vedrører afstande, sving, bordeller m.m. på vejene bliver så plottet ind i en computer, og senere lagt ind i programmet som lægges ind i GPS`en.
Den manuelle programmering er hundedyr og grunden til at det er dyrt at hente flere kort til sin GPS samt at man har udeladt de mere avancerede features kørsel fra de billige.

I det eksempel jeg beskrev om at dimsen ville sende føreren ned i venstre vognbane er årsagen at der netop på det sted er meget kort afstand mellem op-og nedkørsel, men både satelliten og GPS`en er lykkeligt uvidende om dette, det er jo kun chips.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-07-09 08:24

åbentbart ingen der har problemer ............. men det er der "heldigvis" i et andet forum. Men takker for trådene

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 04-07-09 09:53

Citat
åbentbart ingen der har problemer .............

Jeg kan fortælle dig at vi lige har fået en ny....godt nok en tom tom.
Vi sad og drak morgenkaffe ...og pludselig lød det fra skabet i stuen : Vend om når det er muligt
Da vi undersøgte det nærmere viste det sig at vores gps af en eller anden årsag tændte af sig selv og gav ordre.
Vi afleverede den og de opgav og gav os en ny. De havde aldrig været ude for det før men fik så syn for sagen

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 04-07-09 13:52

BKACKLISTET

1      bentjuul    19-03-2002
2      iah    01-12-2002
3      mikael.beck    06-02-2003
4      Teil    19-07-2003
5      hawaii7    23-04-2005
6      o.v.n.    15-06-2005
7      jeb3    30-08-2005
8      Thomas_Mygind    06-10-2005
9      noltus55    16-11-2005
10      BarkeBillen    19-10-2006
11      SherlockHolmes    24-02-2008
12      achtonfem    11-03-2008
13      r2d2me2    10-06-2008
14      boelha    21-06-2008
15      vvdriver    06-09-2008

Hvad har jeg gjort siden jeg ikke er blacklistet sammen med de mange andre.

Hvis din GPS er i stykker, så få den lavet. En der er i orden har ingen problemer med at finde sattellitterne. En normal GPS går da ikke i stykker efter bare 2 år.
Hold da kæft en gang vrøvlæ der er komme fra flere inden for denne tråd.
Så nu kan du også blackloiste mig.

vic200

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-07-09 18:09

efter en størere gennemsøgning på et engelsk forum, endte det med en firmware opdatering, og derefter skal gpsèn være tændt uden for uden bevæglese i ½ time.

Så nu virker det igen. Mange har oplevet det.

Men tak til alle

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-07-09 18:10

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-07-09 18:52

Selv tak selv om det ikke var til nogen hjælp.
Men sådan noget kan man også komme ud for.
Godt for dig at det virker