/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
smoothie beholder/kølefunktion
Fra : jobestar
Vist : 3252 gange
100 point
Dato : 03-07-09 02:02

Hej Kandu,

Jeg er ENDELIG kommet igang med at lave smoothies ( blender har ligget ny og urørt i kælder 1 år!)

det er jo fantastisk her i sommervarmen :) (oh what i have been missing all this time!)

anyway, jeg vil gerne tage de dejlige smoothies med på stranden, i parken etc. og de må jo gerne være lidt kølige når jeg er kommet frem.

Jeg ved, at man kan få de her øl-krus, der har et hulrum i glasset/plastikken. Her er der så vand eller en eller anden form for væske. Man ligger kruset i fryseren, væsken fryser og man har en kølende beholder klar.

Det ville jo være supersmart hvis man kunne få sådan en sag, bare med skruelåg!

er der er nogen der har set sådan en et sted? butik, nettet whatever.. jeg vil virkelig gerne have sådan en til mine smoothie-strandture :)

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 03-07-09 02:22

hmm jeg kan måske egentlig bare bruge en termokande nu hvor jeg tænker over det?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 03-07-09 04:05

Citat
hmm jeg kan måske egentlig bare bruge en termokande nu hvor jeg tænker over det?

Må jeg forslå et lille køleskab som du så tildeler en ordenlig mother****** af en forlænger ledning og så er det ellers bare afsted ud i det blå.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-07-09 06:40

eller thermo krus. De fås op til ½ L , ihverttilfælde dem jeg har set

Jeg overvejer selv snart at gå igang, fik en blender i julegave

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 03-07-09 08:05
Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 03-07-09 08:07
Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 03-07-09 13:01

luke2000>> haha ja god ide! jeg kunne også ta en generator med :D

troldenesdhb>> jeg kan VARMT anbefale det! det er virkelig virkelig nemt og slet ikke noget besvær med at rengøre bagefter. Kan faktisk nøjes med at skølle blenderenmed kraftig vandstråle fra hanen 7 ud af 10 gange. kommer selvfølgelig an på hvor emsig man er med bakterier, men det er jo bare frugt og grønt.. :)

ziggy99>> tak for budene, men når det bare er en lille thermokande så smutter jeg vist bare i en rigtig butik og slipper for at betale postudbringelse og kan tjekke varen ud med hænderne inden.

god sommer allesammen!

Accepteret svar
Fra : DrDexter

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-09 14:26

Vil helt klart anbefale dig som du skriver, hæld noget vand i, stil den oprejst i fryseren uden låg. (vandet skal slf ikke fryse helt, du skulle jo gerne kunne få det ud igen) så er det bare når det er så koldt som muligt uden at fryse helt sammen, du hælder det ud og smider din smoothie i =).

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 17-07-09 15:07

Tak for svaret DrDexter.