/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
frederik pedersen og marie
Fra : krizz20
Vist : 1050 gange
30 point
Dato : 02-07-09 20:58

værløse københavn 1902-1912 opslag 147

kan se ar marie magrethe pedersen forældre er fra lille værløse overdrev
men hvor skal jeg lede efter lille værløse overdrev

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-07-09 21:14

http://www.vaerloesehistorie.dk/aarsskriftregister.pdf

Her står noget om det Overdrev

Mvh

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 02-07-09 21:26

Citat
men hvor skal jeg lede efter lille værløse overdrev

Den Sønderjyske højskole sangbog, vers 147, der står en masse sludder

i forvejen,

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-07-09 21:33

En gang i mellem ser jeg lige efter, hvem der har blacklistet hvem her på Kandu. Og nu kan jeg godt forstå, at vic2000 er BL hos en hel del . Så vic2000, hvis du ikke har noget relevant at hjælpe spørgeren med, så luk din pc og se TV i stedet.

Mvh

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-07-09 21:56

Samtlige personer i husstanden

København, Smørum, Værløse, Lilleværløse, , 273, FT-1890, C2777
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Petersen 45 Gift Husfader Jordforpagter Kirkeværløse
Bodil Kirstine Andersen [Petersen] 42 Gift Husmoder - Herløv Sogn, Frederiksborg Amt
Anna Johanne Petersen 10 Ugift Barn - Brenerød, Fr.borg Amt
Inger Kirstine Petersen 8 Ugift Barn - Kirkeværløse
Marie Magrethe Petersen 5 Ugift Barn - Kirkeværløse

MVH
Modersvilje

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 40 point
Dato : 02-07-09 21:57

Du kan f.eks. kigge på http://ddd.dda.dk

Her er forældrene i 1890:

København, Smørum, Værløse, Lilleværløse, , 273, FT-1890, C2777
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Niels Petersen   45    Gift   Husfader   Jordforpagter   Kirkeværløse
Bodil Kirstine Andersen [Petersen]   42    Gift   Husmoder   -   Herløv Sogn, Frederiksborg Amt
Anna Johanne Petersen   10    Ugift   Barn   -   Brenerød, Fr.borg Amt
Inger Kirstine Petersen   8    Ugift   Barn   -   Kirkeværløse
Marie Magrethe Petersen   5    Ugift   Barn   -   Kirkeværløse

og moderen, Bodil, i 1860:

København, Smørum, Værløse, Kirkeværløse Sogn, Værløse Overdrev, et Huus, 294, FT-1860, C0820
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Daniel Nielsen   38    Gift   Dagleier, Huusfader      Herløv Sogn, Kbhvns Amt
Ane Dorthe Larsen   36    Gift   hans Kone      Her i Sognet
Lars Andersen   15    Ugift   deres Børn      Her i Sognet
Niels Danielsen   10    Ugift   deres Børn      Her i Sognet
Ole Jensen Danielsen   4    Ugift   deres Børn      Her i Sognet
Bodil Kirstine Andersen   13    Ugift   deres Børn      Her i Sognet

Godkendelse af svar
Fra : krizz20

Dato : 04-07-09 21:22

Tak for svaret vith. du er kanon

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-07-09 21:48

Selv tak