/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
mp3-filer?
Fra : wabstergirl
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 11-04-03 20:45

Hvordan laver jeg alm. musik på computeren til mp3-filer?? Jeg mener jeg skal bruge et bestemt program, men hvad for et er bedst??

På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 110 point
Dato : 11-04-03 21:01

Hej wabstergirl

Du skal benytte en såkaldt ripper

Her er der et bredt udvalg

http://search.tucows.com/search?search=mp3&platform_id=7%2C1565%2C1584%2C1569%2C1570%2C1571%2C1725&language_id=1&type=exactany&site_detail_id=653&ref=http%3A%2F%2Ftucows.tdconline.dk%2F

De er alle ligegode da de alle benytter frauenhofs mp3 algoritme, men der kan være forskel på brugervenligheden

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 11-04-03 21:22

gå ind på http://www.windowsupdate.com og få den nye mediaplayer. i din kan du rippe alt det du vil uden at skulle have fem millioner programmer liggende til det formål. Jeg har selv brugt den og den virker sgu perfekt

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 12-04-03 04:46

Hvis ikke du kan køre den nye mediaplayer, kan du gøre det nemt og hurtigt faktisk enormt hurtigt i RealPlayer. Der kan du i forvejen jo indspille cd'er på harddisken, som standard i .wav format, men det kan du skifte til mp3................

Hent en gratis en her: http://download.com.com/3001-2167-10153493.html

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-04-03 13:22

Hejsa wabstergirl

Misteryman og IceCap kommer begge med en god løsning, faktisk de bedste på denne side. På den anden side, så fylder en ripper nu ikke alverdens... meeeen de har begge en god pointe - så points til dem (hvem er op til dig).

En anden god side som måske kan forklare dig lidt om MP3 filer osv. er http://www.frankix.dk/ds/ds698/mp3saadan.htm

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 12-04-03 15:06

Hej CLAN

Hvori mener du den gode pointe ligger ?

Om du henter et decideret ripperprogram eller du henter realplayer, der stort set ikke kan bruges til andet ???

Der kan være en ide i at opgradere til den nye mediaplayer, men der er ingen vej tilbage hvis man ikke kan lide den. Når den først er installeret lader den sig ikke uden videre afinstallere.

Så du mener at realplayer og mediaplayeren kan rippe en plade i et hug ?
Og du mener du kan ændre på bitraten og sampleraten samt tage 100 forskellige numre fra forskellige cder og få den samme lydstyrke på dem alle ?

pfft må vi bede om lidt saglighed tak

mvh srhansen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-04-03 15:54

Hej,

bakker SRhansen op...

det er både bøvlet og tager længere tid at optage dem... samt kvaliteten i de fleste tilfælde ikke er lige så go' som et rippet nummer... dermed ikke sagt at man ikke ka' gøre det...

der ka' bl.a. også bruges Audio Converters til at konvertere fra f.eks. Wav til MP3... hvis dette ikke blevet gjort af f.eks. et ripper program... der nogle gratis programmer her... "Audio Encoders/Converter"... -->
http://www.webattack.com/freeware/gmm/fwaudiocodec.shtml

der er nogle gratis ripper programmer her... "CD Ripping Tools"... -->
http://www.webattack.com/freeware/gmm/fwcdrip.shtml

og her er der lidt flere gratis programmer mht. MP3... "Misc. MP3 Tools"... -->
http://www.webattack.com/freeware/gmm/fwmp3.shtml

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : wabstergirl

Dato : 12-04-03 18:12

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 12-04-03 18:35

Hej igen wabstergirl

Dette program har jeg selv utroligt meget glæde af:

http://myhome.iolfree.ie/~mp3workshop/

Det tilader mig at tag 100 eller flere forskellige numre og give dem alle samme lydstyrke. Det er en god ide for således slipper man for at løbe frem og tilbage og skrue op og ned for forstærkeren for hvert nummer (ikke alt musik er jo rippet med den samme lydstyrke). Det er mig bekendt et af de eneste programmer der kan klare det og så er det gratis . Det rummer iøvrigt alle de faciliteter man kan tænke sig også med hensyn til at ændre på allerede konverteret musik. F.eks kan man nemt ændre ID3 tag'en for hvert nummer eller sampleraten f.eks.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 13-04-03 01:03

Nå, jeg havde ingen ide om, at RealPlayer ripper numrene med svingende lydstyrke??????? Det kan da ikke passe hva'? Men så igen har jeg ikke rippet særligt mange nr. Det er nemmere med den ægte cd i mit tilfælde. Det eneste jeg ved er, at det tager mindre end 10 min at rippe en cd med Real One.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-06-03 19:14

Hej Icecap

Forskellige cd'er forskellige lydstyrker. Det var det jeg mente Eller hvis noget af dit musik er rippet med en anden ripper og du ønsker det blandet på en cd.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 06-06-03 22:19

Godt så!! Men jeg vil stadig anbefale RealOne!