/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon DSLR og speedlite
Fra : Inkognito65
Vist : 830 gange
100 point
Dato : 30-06-09 23:18

Hejsa

Er der nogen der her på Kandu som ved om jeg kan bruge en ældre flash fra et analogt spejlrefleks kamera på et nyt digital spejlrefleks kamera? Nærmere bestemt handler det om et Canon EOS 450D og en Canon Speedlite 300EZ. Er tingene kompatible eller er der risiko for at skade mit DSLR kamera hvis jeg forsøger?

Håber der er een fotoguru der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
Frank

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 30-06-09 23:33

PRØV AT SPØRGE DIN FOTOFORHANDLER

JEG HAVDE EN GL. FIN BLITZ, SOM JEG PRØVEDE PÅ MIT CANON EOS40D, MEN DET KUNNE IKKE VIRKE SAMMEN, SÅ JEG MÅTTE INVESTERE I EN BLITZ DER PASSEDE TIL MIT SPEJLREFLEX KAMERA.

JEG TROR SÅMEND IKKE DU ØDELÆGGER NOGET, MEN JEG TROR IKKE DET KAN VIRKE.

JEG HAR OGSÅ PRØVET EN STOR LINSE FRA ET DIGITALKAMERA OVER PÅ SPEJLREFLEX KAMERAET, DET PASSEDE FINT DERPÅ, MEN KUNNE IKKE VIRKE, SÅ JEG TROR DET GIVER SIG SELV.

MVH
AG112

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-09 00:44

Både og

Men rul ned til Canon i linket her og læs hvad der står om den blitz

Der står at det er sikkert nok at montere den, men

Citat
Sadly, Canon's "EZ" and "EX" flash units use different TTL schemes. Despite the nearly-identical names, the "EZ" strobes (which use a system called "A-TTL") can only be used as full-power-manual strobes with pure E-TTL cameras like the G1/G2 or the D30.

http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html

Godkendelse af svar
Fra : Inkognito65

Dato : 01-07-09 12:11

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 01-07-09 12:12

Siger også tak for dit indlæg AG112.